Research Article
BibTex RIS Cite

Dil Gelişimi Yaklaşımlarına Göre Erken Çocukluk Döne-minde Arapçanın İkinci Dil Olarak Öğretiminde Oyun Et-kinlikleri

Year 2021, Volume: 1 Issue: 2, 41 - 53, 31.12.2021

Abstract

Bu çalışmada genelde dil öğreniminin erken yaşlarda nasıl yapılabileceği ve bu eğitim sürecinde değerlendirilebilecek oyun etkinlikleri araştırılmıştır. Özelde de bunların Arapçanın ikinci dil olarak öğretilmesine nasıl uygulanabileceğin-den bahsedilmiştir. Oyunun çocukların fiziksel ve ruhsal gelişiminde olumlu katkıları yadsınamaz bir gerçektir. Geçmişten günümüze süregelen çeşitli oyun aktivitelerinin çocuğun gelişimine birçok katkıları bulunmaktadır. Günümüzde dil öğrenmenin bazı zorluklarının da oyun etkinliklerinin yardımıyla aşılması mümkündür. Bu çalışmada erken çocukluk döneminde dil gelişimine katkı sağlayabilecek oyunlar nelerdir? Arapçanın öğretiminde hangi tür oyunlar kullanılabilir? Sorularına cevap aranmaktadır. Yöntem olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çocuklarda kelimelerin kavratılması, tabu, harflerle yeni kelimeler türetme gibi oyunlar kullanılabilir.

References

  • Aydın, Tahirhan. (2014). Dil Öğretimi ve Oyun –Çoklu Zekâ Teorisi Işığında- Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14 (1), 71-83. Bağcı Ayrancı, Bilge. (2018). 0-12 Yaş Dil Gelişimi Uygulamaları ve Ya-pılması Gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 8 (1), 13-34. Dağabakan Öztürk Fatma., Dağabakan Davut. (2007). Dil ve Çocukta Dil Gelişim Kuramları. Gündüzöz, Soner. (2010). Arapça Öğretiminde Başvurulacak Bazı Yön-tem ve Teknikler Pedagojik Bir Değerlendirme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (29), 35-53. Gürdal, Ahmet; Arslan Mustafa. (2011). Oyun ve Bulmaca Etkinlikleriy-le Yabancılara Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi. Gürsoy, Aynur; Arslan, Mustafa. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics. 177-185. Kara, Mehmet. (2010). Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi. Tübar, (27). Kara, Şeref. (2004). Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğre-timi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 295-314. Karaca, Selman. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Drama ve Arapça Konuşma Becerisine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osman-gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Karatay, Halit. (2007). Kelime Öğretimi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 141-153. Özer, Habibe. (2013). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Ço-cukların Anadil Gelişimleri ile İkinci Dil Öğrenmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Özer, Arzu ve diğerleri. (2006). Oyunun Çocuk Gelişimi Üzerine Etki-leri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 54-57. Yıldırım, Ali; Şimşek Hasan. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Onbirinci Baskı). Ankara: Seçkin. Yıldırım, Tuğba. (2017). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Eğit-sel Oyun Yöntemi, Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yılmaz, Fatih. Şenden Ertürk Yasemin. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kalıp Sözlerin Etkinliklerle Öğretimi, Asya Öğretim Dergisi, (2) 1, 53-63.
Year 2021, Volume: 1 Issue: 2, 41 - 53, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aydın, Tahirhan. (2014). Dil Öğretimi ve Oyun –Çoklu Zekâ Teorisi Işığında- Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14 (1), 71-83. Bağcı Ayrancı, Bilge. (2018). 0-12 Yaş Dil Gelişimi Uygulamaları ve Ya-pılması Gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 8 (1), 13-34. Dağabakan Öztürk Fatma., Dağabakan Davut. (2007). Dil ve Çocukta Dil Gelişim Kuramları. Gündüzöz, Soner. (2010). Arapça Öğretiminde Başvurulacak Bazı Yön-tem ve Teknikler Pedagojik Bir Değerlendirme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (29), 35-53. Gürdal, Ahmet; Arslan Mustafa. (2011). Oyun ve Bulmaca Etkinlikleriy-le Yabancılara Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi. Gürsoy, Aynur; Arslan, Mustafa. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics. 177-185. Kara, Mehmet. (2010). Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi. Tübar, (27). Kara, Şeref. (2004). Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğre-timi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 295-314. Karaca, Selman. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Drama ve Arapça Konuşma Becerisine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osman-gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Karatay, Halit. (2007). Kelime Öğretimi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 141-153. Özer, Habibe. (2013). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Ço-cukların Anadil Gelişimleri ile İkinci Dil Öğrenmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Özer, Arzu ve diğerleri. (2006). Oyunun Çocuk Gelişimi Üzerine Etki-leri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 54-57. Yıldırım, Ali; Şimşek Hasan. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Onbirinci Baskı). Ankara: Seçkin. Yıldırım, Tuğba. (2017). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Eğit-sel Oyun Yöntemi, Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yılmaz, Fatih. Şenden Ertürk Yasemin. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kalıp Sözlerin Etkinliklerle Öğretimi, Asya Öğretim Dergisi, (2) 1, 53-63.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religion, Society and Culture Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşenur Öğüt This is me 0000-0002-9235-3609

Publication Date December 31, 2021
Submission Date October 11, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Öğüt, A. (2021). Dil Gelişimi Yaklaşımlarına Göre Erken Çocukluk Döne-minde Arapçanın İkinci Dil Olarak Öğretiminde Oyun Et-kinlikleri. Din Ve İnsan Dergisi, 1(2), 41-53.

Journal of Religion and Human 
It is an international scientific and peer-reviewed journal that has been operating since 2021 within the Faculty of Divinity of Ankara Hacı Bayram Veli University.
It is published twice a year (June-December).