Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dil Gelişimi Yaklaşımlarına Göre Erken Çocukluk Döne-minde Arapçanın İkinci Dil Olarak Öğretiminde Oyun Et-kinlikleri

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 41 - 53, 31.12.2021

Öz

Bu çalışmada genelde dil öğreniminin erken yaşlarda nasıl yapılabileceği ve bu eğitim sürecinde değerlendirilebilecek oyun etkinlikleri araştırılmıştır. Özelde de bunların Arapçanın ikinci dil olarak öğretilmesine nasıl uygulanabileceğin-den bahsedilmiştir. Oyunun çocukların fiziksel ve ruhsal gelişiminde olumlu katkıları yadsınamaz bir gerçektir. Geçmişten günümüze süregelen çeşitli oyun aktivitelerinin çocuğun gelişimine birçok katkıları bulunmaktadır. Günümüzde dil öğrenmenin bazı zorluklarının da oyun etkinliklerinin yardımıyla aşılması mümkündür. Bu çalışmada erken çocukluk döneminde dil gelişimine katkı sağlayabilecek oyunlar nelerdir? Arapçanın öğretiminde hangi tür oyunlar kullanılabilir? Sorularına cevap aranmaktadır. Yöntem olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çocuklarda kelimelerin kavratılması, tabu, harflerle yeni kelimeler türetme gibi oyunlar kullanılabilir.

Kaynakça

  • Aydın, Tahirhan. (2014). Dil Öğretimi ve Oyun –Çoklu Zekâ Teorisi Işığında- Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14 (1), 71-83. Bağcı Ayrancı, Bilge. (2018). 0-12 Yaş Dil Gelişimi Uygulamaları ve Ya-pılması Gerekenler. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 8 (1), 13-34. Dağabakan Öztürk Fatma., Dağabakan Davut. (2007). Dil ve Çocukta Dil Gelişim Kuramları. Gündüzöz, Soner. (2010). Arapça Öğretiminde Başvurulacak Bazı Yön-tem ve Teknikler Pedagojik Bir Değerlendirme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (29), 35-53. Gürdal, Ahmet; Arslan Mustafa. (2011). Oyun ve Bulmaca Etkinlikleriy-le Yabancılara Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi. Gürsoy, Aynur; Arslan, Mustafa. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics. 177-185. Kara, Mehmet. (2010). Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi. Tübar, (27). Kara, Şeref. (2004). Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğre-timi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 295-314. Karaca, Selman. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Drama ve Arapça Konuşma Becerisine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osman-gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Karatay, Halit. (2007). Kelime Öğretimi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 141-153. Özer, Habibe. (2013). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Ço-cukların Anadil Gelişimleri ile İkinci Dil Öğrenmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Özer, Arzu ve diğerleri. (2006). Oyunun Çocuk Gelişimi Üzerine Etki-leri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 54-57. Yıldırım, Ali; Şimşek Hasan. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Onbirinci Baskı). Ankara: Seçkin. Yıldırım, Tuğba. (2017). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Eğit-sel Oyun Yöntemi, Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yılmaz, Fatih. Şenden Ertürk Yasemin. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kalıp Sözlerin Etkinliklerle Öğretimi, Asya Öğretim Dergisi, (2) 1, 53-63.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşenur Öğüt Bu kişi benim 0000-0002-9235-3609

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öğüt, A. (2021). Dil Gelişimi Yaklaşımlarına Göre Erken Çocukluk Döne-minde Arapçanın İkinci Dil Olarak Öğretiminde Oyun Et-kinlikleri. Din Ve İnsan Dergisi, 1(2), 41-53.

Din ve İnsan Dergisi

ISSN: 2980-1117

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi bünyesinde 2021 yılından beri faaliyet gösteren uluslararası, bilimsel ve hakemli dergi.
Yılda iki sayı olarak (Haziran-Aralık) yayımlanır.

İletişim: erdem.ozturk@hbv.edu.tr & okan.uzunoz@hbv.edu.tr & dinveinsan@hbv.edu.tr

Din ve İnsan Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.