‘Social
media’ has become the motto of today’s world. Blogs and microblogs have started
to be used in all areas since the implementation of Web 2.0 services,
supporting social networks. Beside this, people have begun to communicate than
ever.
Twitter offers the opportunity of being
aware of the world and content creation with publishing without requiring much
technical information. This is called as the common denominator of this
service. How the contact is established shows difference. It contains a wide
range of very simple trivial conversation, entertaining, informative, political
and commercial content that can lead to polarization at times. Some people
think that they are trivial, while others can find it revolutionary nature. The
real thing is that lots of information is shared via this channel.
The
aim of this study is to introduce the microblogging service and Twitter.
Firstly its history and current state were explained. Afterwards, the account
creation and applications were focused on. Internet language, the language
having effects on young people, the importance of media literacy with the
effect on the process of acquiring profession were described in brief. Lastly,
the use of Twitter in courses was focused on via simple application.
‚Sosyal medya‘ sözcüğü günümüzün sloganı haline gelmiştir. Teknik olarak sosyal ağları destekleyen Web 2,0 hizmetlerinin uygulaması ile blog ve microblog hizmetleri her alanda kullanılmaya ve hiç olmadığı kadar iletişim kurulmaya başlanmıştır.
Twitter da, bu hizmetlerin ortak paydası olan dünyadan haberdar olma, olaylara katılma, bu amaçla da, fazla teknik bilgi gerektirmeden içerik oluşturma ve yayınlama özelliğini kullanıcılarına sunmaktadır. Nasıl ve ne şekilde iletişim kurulduğu çok farklılık göstermekle birlikte, paylaşılanlar çok basit önemsiz konuşmalardan, eğlendirici, bilgilendirici politik ve ticari içeriklere kadar uzanıp, zaman zaman da kutuplaşmalara sebep olmaktadır. Öyle ki bazıları bu içerikleri önemsiz ve gereksiz görürken, diğerleri ‚devrim’ yaratan nitelikte bulabilmektedir. Gerçek olan, bu kanallar aracılığı ile birçok bilginin ve içeriğin paylaşılıyor, iletişim kuruluyor olmasıdır.
Bu çalışmanın amacı Microblogging hizmeti [uygulaması] olan Twitter’ın tanıtılması, anlaşılır hale getirilmesidir. Bunu için öncelikle tarihçesi ve var olan durum açıklanmış, hesap oluşturma ve uygulamaları üzerinde durulmuştur. Ayrıca “internet dili”, bu dilin gençler üzerindeki etkileri ile medya okuryazarlığının önemine ve meslek edinme sürecindeki etkilerine kısaca değinilmiştir. Son olarak örnek bir uygulama üzerinden Twitter’ın ders ortamlarında kullanılabilirlik özelliği işlenmiştir.
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Submission Date | March 17, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 1 |
www.gerder.org.tr/diyalog