Dil
öğretiminde geleneksel öğretmen merkezli ve dilbilgisi ağırlıklı metotlardan
gitgide uzaklaşılmaktadır. Bu çalışmada
işitsel ve görsel araçlardan biri olarak tiyatronun ders dışı sosyal aktivite
olarak kullanımı ve öğrenimi hızlandırıcı etkisi incelenmiştir.
Bu amaç ile Akdeniz Üniversitesi Yabancı
Diller Yüksekokulu tarafından Türkiye Burslusu 43 farklı ülkeden 70 öğrenciye
(Tablo1) 30 Eylül 2013-27 Haziran 2014 tarihleri arasında verilen Türkçe eğitimi
programı kullanılmıştır. Öğrencilere 960 saat Türkçe eğit imi verilmesinin yanı
sıra haftada 2 saatten az olmamak üzere sosyal aktivite adı altında ek çalışmalara
(koro, dans, tiyatro vs.) yönlendirilmişlerdir.
Bu çalışmada, hedef dilin öğretilmesinde
tiyatro tekniğinin/ çalışmalarının öğrencinin hedef dildeki performansına
etkisini belirlemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel
araştırma deseni kullanılmıştır.
Çalışma sonunda; Konuşma becerisi
açısından bakıldığında Yabancı Dil Olarak Türkçe’nin Öğretilmesi (YDT)
konusunda Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde ders dışında
‒ sosyal etkinlik olarak ‒ uygulanmakta olan Tiyatro Çalışmalarının
öğrencilerin dil edinme performanslarına etkisinin olumlu olduğu bulgusuna
ulaşılmıştır. Bununla beraber, üç alt bulgu da tespit edilmiştir: Konuşma
becerisi açısından bakıldığında tiyatro çalışmalarını takip eden öğrenciler ile
bu çalışmalara katılmayan öğrencilerin sınav sonuçları arasında belirli bir
farklılığın olduğu sınav sonuçlarının analizi ile ortaya konulmuştur. Ayrıca,
Yeterlik sınav sonucu değerlendirildiğinde tiyatro çalışmalarını takip eden
öğrenciler ile bu çalışmalara katılmayan öğrencilerin sınav sonuçları arasında belirli
bir farklılığın da tespiti yapılmıştır. Bunlara ek olarak, “Motivasyon
açısından bakıldığında, tiyatro çalışmalarını takip eden öğrenciler ile bu
çalışmalara katılmayan öğrencilerin sınav sonuçları arasında belirli bir
farklılık var mıdır?” alt hipotezi de tiyatro çalışmalarının öğrenci
motivasyonunu arttırdığı belirlenmiştir.
Bu bağlamda, her hafta hazırlanan öğrenci
gelişim raporu ile öğrencinin dil gelişimi, motivasyonu ve öğrencinin ilgi
alanları (müzik, dans, drama vs.) danışman öğretim elemanları tarafından değerlendirilmesi
uygulamalarına gelecek akademik yıllarda da devam edilmesi kurumca kararlaştırılmıştır.
Yabancı Dil olarak Türkçe (YDT) Tiyatro çalışmaları Türkiye Burslusu öğrenciler konuşma becerisi
The traditional teacher-centered methods based largely
on grammar are being left day by day in language teaching. In this study, the
use of drama as a social activity performed outside of the class has been investigated
as both visual and auditory aid and the accelerator effect of it in language
learning has been handled.
For this
purpose, the data were gathered from a Turkish Language Education program
designed for 70 Türkiye Scholarships granted students from 43 different
countries by the School of Foreign Languages of Akdeniz University throughout
September 30th- June 27th 2014 (Table 1). The study group was offered a
960-hour- Turkish as a foreign language program and in addition to their
classroom teaching hours they were guided to take part in social activities (chorus,
folk dance, theatre club etc.) at least 2 hours per week.
In this
study, in order to find out the effectiveness of theatre workshops on the
learners’ target language performance, a semi-experimental research method with
a controlled- group including preposttests was used to define the differences between
two groups.
At the end
of the study; when both control group and experimental group learners’ speaking
abilities were compared, it has been found out that there is a significant
difference between the results; that is, theatre workshops have a positive
influence on the learners. Besides, there are 3 sub-hypothesis findings on
speaking skills, proficiency test results and learners’ motivation. It has been
found out that the students involved in theatre activities show better
improvement results in their speaking skills. Moreover, when proficiency
results were compared, it has been analysed that learners that have followed
the theatre workshops have slightly high scores. Besides, the results have indicated
that language motivation of the learners joining the theatre workshops is
significantly higher than control group results.
Depending
on the results of this study, it has been decided that while teaching Turkish
as a foreign language out-of classroom activities, specifically Theater
workshops, are needed to be involved in the teaching curriculum for the
following semesters to encourage learners to use the language in more effective
ways while keeping the motivation fed on regular bases.
Turkish as a foreign language (TFL) Theatre workshops Türkiye Scholarships granted students speaking skill
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Submission Date | July 5, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |
www.gerder.org.tr/diyalog