BibTex RIS Cite

TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA

Year 2012, Issue: 10, 193 - 200, 01.06.2012

Abstract

References

  • 1. 陈原主编: 《现代汉语用字信息分析》,上海教育出版社, 1993 年。
  • 2. 江 新:《汉语作为第二语言学习策略初探》,《语言教学与研究》,2000 , (1)
  • 3. 费锦昌: 《现代汉字部件探究》,载《语言文字应用》1996 年第2 期。
  • 4. 崔永华: 《汉字部件和对外汉字教学》, 载《语言文字应用》1997 年第3 期。
  • 5. 蔡富有: 《小学识字教学理论探微》, 载《语言文字应用》1996 年第4 期。
  • 6. 刘 军:《谈高级汉语教学》,载《新疆教育学院学报》2002年第4期。
  • 7.柯彼德〔德国〕: 《关于汉字教学的一些新设想》,收入《第四届国际汉语教学讨论会论 文选》, 北京语言学院出版社, 1995 年。
  • 8. 吴英成〔新加坡〕: 《学生汉字偏误及其学习策略的关系》,收入《第三届国际汉语教学讨 论会论文选》,北京语言学院出版社, 1991 年。
  • 作者简介: 刘 军(1978-- ),男,讲师,文学硕士,中国新疆财经大学中国语言学院教师,现就 任于土耳其埃尔吉耶斯大学中文系。研究方向:跨文化交际、应用语言 学。
Year 2012, Issue: 10, 193 - 200, 01.06.2012

Abstract

As a writing system to record the Chinese language , Chinese characters are ideo2soundgraphic words. Their main function is to express meaning and at the same time also indicate sound. It is a very special word system in the world. The mastering of Chinese characters by foreign students from Central Asia directly influences their improvement of Chinese level. Taking 85 foreign students from Central Asia studying Chinese in Xinjiang as subjects

References

  • 1. 陈原主编: 《现代汉语用字信息分析》,上海教育出版社, 1993 年。
  • 2. 江 新:《汉语作为第二语言学习策略初探》,《语言教学与研究》,2000 , (1)
  • 3. 费锦昌: 《现代汉字部件探究》,载《语言文字应用》1996 年第2 期。
  • 4. 崔永华: 《汉字部件和对外汉字教学》, 载《语言文字应用》1997 年第3 期。
  • 5. 蔡富有: 《小学识字教学理论探微》, 载《语言文字应用》1996 年第4 期。
  • 6. 刘 军:《谈高级汉语教学》,载《新疆教育学院学报》2002年第4期。
  • 7.柯彼德〔德国〕: 《关于汉字教学的一些新设想》,收入《第四届国际汉语教学讨论会论 文选》, 北京语言学院出版社, 1995 年。
  • 8. 吴英成〔新加坡〕: 《学生汉字偏误及其学习策略的关系》,收入《第三届国际汉语教学讨 论会论文选》,北京语言学院出版社, 1991 年。
  • 作者简介: 刘 军(1978-- ),男,讲师,文学硕士,中国新疆财经大学中国语言学院教师,现就 任于土耳其埃尔吉耶斯大学中文系。研究方向:跨文化交际、应用语言 学。
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Lıu Jun This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 10

Cite

APA Jun, L. (2012). TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA. Doğu Araştırmaları(10), 193-200.
AMA Jun L. TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA. DA. June 2012;(10):193-200.
Chicago Jun, Lıu. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA”. Doğu Araştırmaları, no. 10 (June 2012): 193-200.
EndNote Jun L (June 1, 2012) TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA. Doğu Araştırmaları 10 193–200.
IEEE L. Jun, “TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA”, DA, no. 10, pp. 193–200, June 2012.
ISNAD Jun, Lıu. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA”. Doğu Araştırmaları 10 (June 2012), 193-200.
JAMA Jun L. TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA. DA. 2012;:193–200.
MLA Jun, Lıu. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA”. Doğu Araştırmaları, no. 10, 2012, pp. 193-00.
Vancouver Jun L. TÜRK ÖĞRENCİLERİN ÇİN YAZISI ÖĞRENİRKEN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR İLE İLGİLİ BİR ANALİZ VE BU ZORLUKLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA. DA. 2012(10):193-200.

Derginin yayın dili Türkçe, Arapça, Farsça, Urduca ve İngilizcedir. Yabancı dildeki yazıların yayımlanması, Yayın Kurulu'nun onayına bağlıdır. Dergiye gönderilecek yazıların, Türk Dil Kurumu'nun yazım kurallarına uygun olması gerekmektedir. Türkçede yaygın kullanılan yabancı kelimelerin dışındaki kelimelerin Türkçe karşılığının kullanılmasına özen gösterilmelidir. Farklı yazı tipi kullananların, kullandıkları yazı tiplerini de göndermeleri gerekmektedir. Makalelerin özetleri 250 kelimeyi aşmamalıdır. Yazılarda resim, çizim veya herhangi bir görsel anlatım varsa; bunların en az 300 dpi çözünürlükte taranması ve kullanıldığı metindeki adları ile kaydedilerek gönderilmesi gerekmektedir. Yayımlanan yazıların sorumlulukları yazı sahiplerine aittir. Yazılar, A4 sayfa boyutuna göre 25 sayfayı geçmemelidir. Ancak geniş kapsamlı yazılar, Yayın Kurulu’nun onayıyla seri halinde ya da derginin eki şeklinde de yayımlanabilir. 

Yazım kuralları ve sayfa düzeni
- Yazılar MS Word ya da uyumlu programlarda yazılmalıdır. Yazı karakteri Times New Roman, 12 punto ve tek satır aralığında olmalıdır.
- Sayfa, A4 dikey boyutta; üst, alt ve sağ kenar boşluğu 2,5 cm; sol kenar boşluğu 3 cm olarak düzenlenmelidir.
- Paragraf aralığı önce 6 nk, sonra 0 nk olmalıdır.
- Yazının başlığı koyu harfle yazılmalı, konunun içeriği ile uyumlu olmalıdır.
- Makalelerin Türkçe ve İngilizce özetleri 250 kelimeyi aşmamalıdır. 3 ila 5 kelimeden oluşan anahtar kelime/keywords yer almalıdır. Makalenin Türkçe ve İngilizce başlıklarına yer verilmelidir. Yayım dili Arapça, Farsça veya Urduca olan makalelerde Türkçe ve İngilizce özet istenmektedir.
- Başlıklar koyu harfle yazılmalıdır. Uzun yazılarda ara başlıkların kullanılması okuyucu açısından yararlı olacaktır.
- İmla ve noktalamada makalenin veya konunun zorunlu kıldığı durumlar dışında Türk Dil Kurumu’nun İmla Kılavuzu dikkate alınmalıdır.
- Metin içinde vurgulanmak istenen yerlerin “tırnak içinde” gösterilmesi yeterlidir.
- Birden çok yazarlı makalelerde makale ilk sıradaki yazarın ismiyle sisteme yüklenmelidir. Birden sonraki yazarların isimleri sistem üzerinde diğer yazarlar kısmında belirtilmelidir.

Kaynak gösterme
- Doğu Araştırmaları Dergisi sayfa altı dipnot veya APA 6.0 kaynak gösterimini kabul etmektedir.
- Bir eserin derleyeni, tercüme edeni, hazırlayanı, tashih edeni, editörü varsa kaynakçada mutlaka gösterilmelidir.
- Elektronik ortamdaki kaynaklarda yazarı, çalışmanın başlığı ve yayın tarihi belli olanlar kullanılmalıdır.
- Metin içinde atıf yapılmayan kaynaklar kaynakçada gösterilmemelidir.
- Kaynakça makalenin sonunda yazarların soyadlarına göre alfabetik olarak düzenlenmelidir.


Doğu Araştırmaları Dergisi
Index Islamicus Uluslararası dizini, SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini) ve ASOS indeksleri tarafından taranmaktadır.