Research Article
BibTex RIS Cite

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİNDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM KALİTESİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2024, Volume: 02 Issue: 01, 1 - 12, 29.06.2024

Abstract

Bu araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2021 yılı ve öncesinde mezun olan öğrencilerin, mezun oldukları fakültelerine yönelik memnuniyet ve eleştirilerini belirlemek amacıyla pilot çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmaya Beden Eğitimi ve Spor Bölümü ile Antrenörlük Bölümü’nden mezun olan 10 öğrencimiz katılmıştır. Görüşmeler online olarak gerçekleştirilmiştir. Kalitatif ve karma yöntem veri analizinde kullanılan MAXQDA24 programı kullanılmıştır. Kodlama işleminden önce mezun öğrencilerin fakülteye yönelik görüşme transkripsiyonları okunarak bir taslak oluşturulmuştur. Veriler tümevarımsal olarak değerlendirilmiştir ve fikir birliği sağlanarak kodlama yapılmıştır. Kodlamalar programın yaratıcı kodlama sekmesiyle sınıflandırılmıştır ve kategorilere ayrılmıştır. Bu araştırmada içerik analizi yapılmıştır ve 1 tema, 6 kategori ve 23 koddan oluşturulmuştur. Araştırma sonucuna göre mezun öğrencilerimiz sosyalleşme konusunda hem eski kampüste hem de yeni kampüste bazı eksiklikler olduğunu bildirmişler ve bu konuda daha verimli zaman geçirebilecekleri kendilerine ait bir alan olmasının gerekliliği konusunda görüş bildirmişlerdir. Fakültemizde görev yapan öğretim üyeleri ve öğretim elemanları ile iletişim, bilgi alışverişi konusunda memnuniyetlerini dile getirmişlerdir. Teorik ve uygulama eğitimi aldıkları dersler konusunda, mezun olduktan sonra diğer fakülte öğrencilerine göre meslek hayatlarında lisans eğitiminde aldıkları derslerin çeşitli avantajlarından faydalandıklarını ifade etmişlerdir.

References

  • Angell, R.J., Heffernan, T.W., & Megicks, P. (2008). Service quality in postgraduate education. Quality Assurance in Education,16(3), 236–254
  • Cronin, Jr. J. & Taylor, S. A. (1992). Measuring service quality: A reexamination and extension. Journal of Marketing, 56, 55-68.
  • Dello-Iacovo, B. (2009). Curriculum reform and ‘quality education’in China: An overview. International Journal of Educational Development, 29(3), 241-249.
  • Donald, J. G., & Denison, D. B. (1996). Evaluating undergraduate education: The use of broad indicators. Assessment and Evaluation in Higher Education, 21(1), 23-39.
  • Erdoğan, A., & Yetim, A. (2020). Spor Eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenci memnuniyeti. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 96-103.
  • Firdaus, A. (2006), Measuring service quality in higher education: three instruments compared. International Journal of Research & Method in Education, 29(1), 71-89.
  • Lara-Bercial, S., Abraham, A., Colmaire, P., Dieffenbach, K., Mokglate, O., Rynne, S., … Nordmann, L. (2016). The International Sport Coaching Bachelor Degree Standards of the International Council for Coaching Excellence. International Sport Coaching Journal, 3(3), 344–348. doi:10.1123/iscj.2016-0085
  • Liu, X. (2013). An evaluation index system of undergraduate education quality based on an analytic hierarchy process model. World Transactions on Engineering and Technology Education, 11(4).
  • Majhul, M. F., Flayeh, B. H., Laiikh, K. A., & Issa, G. S. (2020). Quality outputs of physical education and sports sciences faculties from the point of view of some labour market institutions. Winter Conferences of Sports Science. Costa Blanca Sports Science Events, 24 April 2020. Alicante, Spain
  • Marjaei, S., Yazdi, F. A., & Chandrashekara, M. (2019). MAXQDA and its Application to LIS Research. Library Philosophy and Practice, 1-9. https://www.proquest.com/scholarly-journals/maxqda-application-lis-research/docview/2236131089/se-2.
  • Mishra, B., & Kushwaha, G. S. (2016). A review of quality factors of higher education. Journal of Research & Method in Education, 6(5), 62-68.
  • Neumaier, A. (2003). The Faculty of Sports Science: A multidisciplinary approach to sports. European Journal of Sport Science, 3, 1 - 3.
  • Noaman, A. Y., Ragab, A. H. M., Madbouly, A. I., Khedra, A. M., & Fayoumi, A. G. (2017). Higher education quality assessment model: towards achieving educational quality standard. Studies in Higher Education, 42(1), 23-46.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, 49(4), 41-50.
  • Peráčková, J. (2011). The place of physical education subject and curricula development of the Slovak schools. Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae LI/I https://fsport.uniba.sk/fileadmin/ftvs/Veda/acta_facultatis/2011_AFEPUC_PUBLICATIO_LI-I.pdf#page=5 (15.05.2024)
  • Peráčková, J., & Peráček, P. (2023). Well-Being and Happiness Feelings in Sports-Active and Sports-Inactive Adolescents. Happiness and Wellness, 57-92.
  • Sürün, İ., Mirzeoğlu, A. D., & Güneş, B. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Hizmetlerine Yönelik Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-16.
  • Tuncel, F., Taşkıran, A., & Ada, S. (2023). Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Spor Bilimleri Fakülteleri Öğrencilerinin Algıladıkları Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 29-38.
  • Xiao, J., & Wilkins, S. (2015). The effects of lecturer commitment on student perceptions of teaching quality and student satisfaction in Chinese higher education. Journal of Higher Education Policy and Management, 37(1), 98-110.
  • Yıldız, S. M. (2014). Service quality evaluation in the school of physical education and sports: An empirical investigation of students' perceptions. Total Quality Management & Business Excellence, 25(1-2), 80-94.
  • Yıldız, S. M., & Kara, A. (2009). The PESPERF scale: An instrument for measuring service quality in the School of Physical Education and Sports Sciences (PESS). Quality Assurance in Education, 17(4), 393-415.
  • Yüce, A., Balcı, V., & Katırcı, H. (2019). Evaluation of sports education at higher education level in the scope of total quality management. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 167-180.
  • Zhang, Y. (2015). Analysis on the path of the innovation of the cultural quality-oriented education in university. Creative Education, 6(03), 415.
Year 2024, Volume: 02 Issue: 01, 1 - 12, 29.06.2024

Abstract

References

  • Angell, R.J., Heffernan, T.W., & Megicks, P. (2008). Service quality in postgraduate education. Quality Assurance in Education,16(3), 236–254
  • Cronin, Jr. J. & Taylor, S. A. (1992). Measuring service quality: A reexamination and extension. Journal of Marketing, 56, 55-68.
  • Dello-Iacovo, B. (2009). Curriculum reform and ‘quality education’in China: An overview. International Journal of Educational Development, 29(3), 241-249.
  • Donald, J. G., & Denison, D. B. (1996). Evaluating undergraduate education: The use of broad indicators. Assessment and Evaluation in Higher Education, 21(1), 23-39.
  • Erdoğan, A., & Yetim, A. (2020). Spor Eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenci memnuniyeti. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 96-103.
  • Firdaus, A. (2006), Measuring service quality in higher education: three instruments compared. International Journal of Research & Method in Education, 29(1), 71-89.
  • Lara-Bercial, S., Abraham, A., Colmaire, P., Dieffenbach, K., Mokglate, O., Rynne, S., … Nordmann, L. (2016). The International Sport Coaching Bachelor Degree Standards of the International Council for Coaching Excellence. International Sport Coaching Journal, 3(3), 344–348. doi:10.1123/iscj.2016-0085
  • Liu, X. (2013). An evaluation index system of undergraduate education quality based on an analytic hierarchy process model. World Transactions on Engineering and Technology Education, 11(4).
  • Majhul, M. F., Flayeh, B. H., Laiikh, K. A., & Issa, G. S. (2020). Quality outputs of physical education and sports sciences faculties from the point of view of some labour market institutions. Winter Conferences of Sports Science. Costa Blanca Sports Science Events, 24 April 2020. Alicante, Spain
  • Marjaei, S., Yazdi, F. A., & Chandrashekara, M. (2019). MAXQDA and its Application to LIS Research. Library Philosophy and Practice, 1-9. https://www.proquest.com/scholarly-journals/maxqda-application-lis-research/docview/2236131089/se-2.
  • Mishra, B., & Kushwaha, G. S. (2016). A review of quality factors of higher education. Journal of Research & Method in Education, 6(5), 62-68.
  • Neumaier, A. (2003). The Faculty of Sports Science: A multidisciplinary approach to sports. European Journal of Sport Science, 3, 1 - 3.
  • Noaman, A. Y., Ragab, A. H. M., Madbouly, A. I., Khedra, A. M., & Fayoumi, A. G. (2017). Higher education quality assessment model: towards achieving educational quality standard. Studies in Higher Education, 42(1), 23-46.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, 49(4), 41-50.
  • Peráčková, J. (2011). The place of physical education subject and curricula development of the Slovak schools. Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae LI/I https://fsport.uniba.sk/fileadmin/ftvs/Veda/acta_facultatis/2011_AFEPUC_PUBLICATIO_LI-I.pdf#page=5 (15.05.2024)
  • Peráčková, J., & Peráček, P. (2023). Well-Being and Happiness Feelings in Sports-Active and Sports-Inactive Adolescents. Happiness and Wellness, 57-92.
  • Sürün, İ., Mirzeoğlu, A. D., & Güneş, B. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Hizmetlerine Yönelik Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-16.
  • Tuncel, F., Taşkıran, A., & Ada, S. (2023). Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Veren Spor Bilimleri Fakülteleri Öğrencilerinin Algıladıkları Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 29-38.
  • Xiao, J., & Wilkins, S. (2015). The effects of lecturer commitment on student perceptions of teaching quality and student satisfaction in Chinese higher education. Journal of Higher Education Policy and Management, 37(1), 98-110.
  • Yıldız, S. M. (2014). Service quality evaluation in the school of physical education and sports: An empirical investigation of students' perceptions. Total Quality Management & Business Excellence, 25(1-2), 80-94.
  • Yıldız, S. M., & Kara, A. (2009). The PESPERF scale: An instrument for measuring service quality in the School of Physical Education and Sports Sciences (PESS). Quality Assurance in Education, 17(4), 393-415.
  • Yüce, A., Balcı, V., & Katırcı, H. (2019). Evaluation of sports education at higher education level in the scope of total quality management. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 167-180.
  • Zhang, Y. (2015). Analysis on the path of the innovation of the cultural quality-oriented education in university. Creative Education, 6(03), 415.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

İpek Aydın 0000-0002-9355-5712

Pelin Avcı 0000-0002-9185-4954

Sinem Toçoğlu 0000-0003-3212-9776

Publication Date June 29, 2024
Submission Date May 21, 2024
Acceptance Date June 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 02 Issue: 01

Cite

APA Aydın, İ., Avcı, P., & Toçoğlu, S. (2024). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİNDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM KALİTESİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 02(01), 1-12.