Research Article
BibTex RIS Cite

A RESEARCH ON THE USAGE MOTİVATİONS OF TWİTCH TV USERS İN THE CONTEXT OF THE USES AND GRATIFICATIONS THEOR

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 67 - 90, 26.05.2019
https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.544341

Abstract

Social media has become one of important parts of the daily life practices with the development and proliferation of the Internet technologies. Social media sites which prioritize sharing and interaction, also enable a live broadcast. Different sites host broadcasts with different formats, and these sites gain importance among the social media platforms with their user numbers which grow exponentially day by day. One of these platforms is Twitch TV website which is a live video streaming platform focusing on e-sports and video games. Main theme of the broadcasts in this site is streamers who play video games. Twitch TV users watch streamer’s games and become a subscriber of streamer with a payment or donate if users like the streamer. While paid subscription can be done for a fee, amounts of the donations differ, and these donations can reach serious amounts. Streamers who reach a certain follower number can easily earn their keep with this way. In this study, usage motivations of Twitch TV users who took part in groups that were formed by Turkish Twitch TV users on Facebook which was a social media platform were examined by using a quantitative research method based on the Uses and Gratifications Theory. According to the results of the study, while entertainment gratification came into prominence in Twitch TV usage motivations, it was seen that the time users spent on Twitch TV had statistically significant differences on motivations.

References

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması, sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, 137-162.
  • Akıncı Vural, Z. B. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5 (20), 3348-3382.
  • Aktan, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 405-421.
  • Arduç Kara, E. (2017). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı kapsamında sosyal medyada kadınların bilgi edinme hakkı ve ifade özgürlüğü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Baek, K., Holton, A., Harp, D. ve Yaschur, C. (2011). The links that bind: Uncovering novel motivations for linking on Facebook. Computers in Human Behavior, 27(6), 2243–2248.
  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Birsen, Ö. (2005). Çok seçenekli medya ortamında kitle iletişim araçlarının tüketim ve seçim biçimi: Eskişehir örnekleminde bir izlerkitle araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Cooke, M. and Buckley, N. (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research. International Journal of Market Research, 50 (2), 267-292.
  • Cormode, G. and Krishnamuthy, B. (2008). Key differences between Web 1.0 and Web 2.0. First Monday, 13 (6), 1-30.
  • Çelik, H. E. ve Yılmaz, V. (2016). Lisrel 9.1 ile yapısal eşitlik modellemesi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Dunne, A., Lawlor, Margaret-A. ve Rowley, J. (2010). Young people’s use of online social networking sites a uses and gratifications perspective. Journal of Research in Interactive Marketing, 4(1), 46-58.
  • Erdoğan, B.Z., Özata, F.Z., Doğan, S., Şaşmaz, H.A. (2017). Konum tabanlı mobil Swarm uygulaması üzerinden paylaşım motivasyonlarının incelenmesi. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 379-400.
  • Etikan, I., Musa, S. A., & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics, 5(1), 1-4.
  • Fabrigar, L. R., Wegener, D. T., MacCallum, R. C., & Strahan, E. J. (1999). Evaluating the use of exploratory factor analysis in psychological research. Psychological Methods, 4(3), 272-299.
  • Gangadharbatla, H. (2016). A comparison of in-game brand placement for active versus passive players. Journal of Interactive Advertising, 16 (2), 117-132.Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta.
  • Gros, D., Wanner, B., Hackenholt, A., Zawadzki, P. ve Knautz, K. (2017). World of streaming. Motivation and gratification on Twitch TV. In International Conference on Social Computing and Social Media (s. 44-57).
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (pearson new international edition). USA: Pearson Educated Limited.
  • Hamilton, W. A., Garretson, O., & Kerne, A. (2014). Streaming on Twitch TV: fostering participatory communities of play within live mixed media. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems.
  • Hu, L., ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
  • Işık, M. (2002). Kitle iletişim sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Kalaycı, Ş. (2017). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi Yayın Dağıtım.
  • Kim, Y., Sohn, D. ve Choi, S. M. (2011). Cultural diffe-rence in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean college students. Computers in Human Behavior, 27(1), 365–372.
  • Koçak, A. (2001). Televizyon izleyici davranışları televizyon izleyicilerinin nedenlerinin tercihleri ve doyumları üzerine teorik ve uygulamalı bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Köseoğlu, Ö. (2012). Sosyal ağ sitesi kullanıcılarının motivasyonları: Facebook üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7 (2), 58-81.
  • Lietsala, K. and Sirkkunen, E. (2008). Social media: introduction to the tools and processes of participatory economy. Finland: Tampere University Press.
  • Lull, J. (2001). Medya, iletişim, kültür. (Çev: N. Güngör). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Mayers, A. (2013). Introduction to statistics and SPSS in psychology. Italy: Pearson.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlamada araştırma teknikleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Nematzadeh, A., Ciampaglia, G.L., Ahn, Y.Y., Flammini, A. (2016). Information overload in group communication: from conversation to cacophony in the Twitch TV chat. https://arxiv.org/pdf/1610.06497.pdf.
  • Özer, Ö. (2017). Kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinin Twitter kullanımı üzerine bir analiz. Intermedia International e-Journal. 4 (6), 40-58.
  • Öztürk, S. (2014). Kullanımlar ve doyumlar kapsamında sosyal medya (Facebook örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi
  • Park, N., Kee, K. F. ve Valenzuela, S. (2009). Being immersed in social networking environment: Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes. CyberPsychology & Behavior, 12(6), 729-733.
  • Quan-Haase, A. ve Young, A. L. Uses and gratifications of social media: A comparison of Facebook and instant messaging. Bulletin of Science, Technology & Society, 30(5) 350-361.
  • Raes, T. C. M. (2015). Twitch TV: motives and interaction, a consumer perspective. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aalborg: Aalborg University Faculty of Humanities Master in CCG.
  • Seçer, İ. (2015). Spss ve lisrel ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sjöblom, M. ve Hamari, J. (2017). Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users. Computers in Human Behavior, 75, 985-996.
  • Tekinalp, S. ve Uzun, R. (2004). İletişim araştırma ve kuramları. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Varol, A. (2018). Bilginin düzenlenmesinde web 3.0 teknolojilerinin kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Xu, C., Ryan, S., Magro, M. ve Wen, C. (2012). Why do people stick with a specific social networking site? An integrated relationship and uses gratification perspective. AMCIS 2012 Proceedings.
  • Yurdakul, I. K. (2013). Evren ve örneklem. A. A. Kurt (Eds.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 75-91). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim kuramları içinde (2-34). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.

KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 67 - 90, 26.05.2019
https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.544341

Abstract

Sosyal
medya, İnternet teknolojilerinin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla birlikte
gündelik yaşam pratiklerinin önemli parçalarından biri hâline gelmiştir.
Paylaşımı ve etkileşimi önceleyen sosyal medya siteleri, aynı zamanda canlı
yayınlara da olanak tanımaktadır. Farklı siteler, farklı formatlarla yayınlara
ev sahipliği yapmakta ve her geçen gün katlanarak büyüyen kullanıcı sayılarıyla
sosyal medya platformları arasında önemli bir konuma gelmektedir. Bu
platformlardan biri de elektronik spor ve video oyunu odaklı canlı görüntü
akışı platformu olan Twitch TV İnternet sitesidir. Bu sitedeki yayınların ana
teması video oyunu oynayan yayıncılardır. Twitch TV kullanıcıları, yayıncının
oyunlarını seyretmekte ve beğendiği takdirde yayıncıya ücretli abone olmakta ya
da bağış yapmaktadır. Ücretli abonelik belirli ücretler karşılığında olurken
bağışların miktarı değişiklik göstermektedir ve ciddi miktarlara
ulaşabilmektedir. Belirli bir takipçi sayısına ulaşan yayıncılar, geçimlerini
bu yolla rahatlıkla sağlayabilmektedir. Bu çalışmada bir sosyal medya platformu
olan Facebook üzerinde Türk Twitch TV kullanıcılarının oluşturmuş olduğu
topluluklarda yer alan kullanıcıların bu platformu kullanım motivasyonları
Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi ekseninde nicel bir araştırma yöntemi kullanılarak
incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre Twitch TV kullanım motivasyonlarında
eğlenme doyumu ön plana çıkarken, kullanıcıların bu platformda geçirdikleri
sürenin motivasyonlar üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğu görülmüştür.

References

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması, sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, 137-162.
  • Akıncı Vural, Z. B. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5 (20), 3348-3382.
  • Aktan, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 405-421.
  • Arduç Kara, E. (2017). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı kapsamında sosyal medyada kadınların bilgi edinme hakkı ve ifade özgürlüğü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Baek, K., Holton, A., Harp, D. ve Yaschur, C. (2011). The links that bind: Uncovering novel motivations for linking on Facebook. Computers in Human Behavior, 27(6), 2243–2248.
  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Birsen, Ö. (2005). Çok seçenekli medya ortamında kitle iletişim araçlarının tüketim ve seçim biçimi: Eskişehir örnekleminde bir izlerkitle araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Cooke, M. and Buckley, N. (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research. International Journal of Market Research, 50 (2), 267-292.
  • Cormode, G. and Krishnamuthy, B. (2008). Key differences between Web 1.0 and Web 2.0. First Monday, 13 (6), 1-30.
  • Çelik, H. E. ve Yılmaz, V. (2016). Lisrel 9.1 ile yapısal eşitlik modellemesi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Dunne, A., Lawlor, Margaret-A. ve Rowley, J. (2010). Young people’s use of online social networking sites a uses and gratifications perspective. Journal of Research in Interactive Marketing, 4(1), 46-58.
  • Erdoğan, B.Z., Özata, F.Z., Doğan, S., Şaşmaz, H.A. (2017). Konum tabanlı mobil Swarm uygulaması üzerinden paylaşım motivasyonlarının incelenmesi. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 379-400.
  • Etikan, I., Musa, S. A., & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics, 5(1), 1-4.
  • Fabrigar, L. R., Wegener, D. T., MacCallum, R. C., & Strahan, E. J. (1999). Evaluating the use of exploratory factor analysis in psychological research. Psychological Methods, 4(3), 272-299.
  • Gangadharbatla, H. (2016). A comparison of in-game brand placement for active versus passive players. Journal of Interactive Advertising, 16 (2), 117-132.Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta.
  • Gros, D., Wanner, B., Hackenholt, A., Zawadzki, P. ve Knautz, K. (2017). World of streaming. Motivation and gratification on Twitch TV. In International Conference on Social Computing and Social Media (s. 44-57).
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (pearson new international edition). USA: Pearson Educated Limited.
  • Hamilton, W. A., Garretson, O., & Kerne, A. (2014). Streaming on Twitch TV: fostering participatory communities of play within live mixed media. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems.
  • Hu, L., ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
  • Işık, M. (2002). Kitle iletişim sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Kalaycı, Ş. (2017). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi Yayın Dağıtım.
  • Kim, Y., Sohn, D. ve Choi, S. M. (2011). Cultural diffe-rence in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean college students. Computers in Human Behavior, 27(1), 365–372.
  • Koçak, A. (2001). Televizyon izleyici davranışları televizyon izleyicilerinin nedenlerinin tercihleri ve doyumları üzerine teorik ve uygulamalı bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Köseoğlu, Ö. (2012). Sosyal ağ sitesi kullanıcılarının motivasyonları: Facebook üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7 (2), 58-81.
  • Lietsala, K. and Sirkkunen, E. (2008). Social media: introduction to the tools and processes of participatory economy. Finland: Tampere University Press.
  • Lull, J. (2001). Medya, iletişim, kültür. (Çev: N. Güngör). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Mayers, A. (2013). Introduction to statistics and SPSS in psychology. Italy: Pearson.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlamada araştırma teknikleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Nematzadeh, A., Ciampaglia, G.L., Ahn, Y.Y., Flammini, A. (2016). Information overload in group communication: from conversation to cacophony in the Twitch TV chat. https://arxiv.org/pdf/1610.06497.pdf.
  • Özer, Ö. (2017). Kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinin Twitter kullanımı üzerine bir analiz. Intermedia International e-Journal. 4 (6), 40-58.
  • Öztürk, S. (2014). Kullanımlar ve doyumlar kapsamında sosyal medya (Facebook örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi
  • Park, N., Kee, K. F. ve Valenzuela, S. (2009). Being immersed in social networking environment: Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes. CyberPsychology & Behavior, 12(6), 729-733.
  • Quan-Haase, A. ve Young, A. L. Uses and gratifications of social media: A comparison of Facebook and instant messaging. Bulletin of Science, Technology & Society, 30(5) 350-361.
  • Raes, T. C. M. (2015). Twitch TV: motives and interaction, a consumer perspective. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aalborg: Aalborg University Faculty of Humanities Master in CCG.
  • Seçer, İ. (2015). Spss ve lisrel ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sjöblom, M. ve Hamari, J. (2017). Why do people watch others play video games? An empirical study on the motivations of Twitch users. Computers in Human Behavior, 75, 985-996.
  • Tekinalp, S. ve Uzun, R. (2004). İletişim araştırma ve kuramları. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Varol, A. (2018). Bilginin düzenlenmesinde web 3.0 teknolojilerinin kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Xu, C., Ryan, S., Magro, M. ve Wen, C. (2012). Why do people stick with a specific social networking site? An integrated relationship and uses gratification perspective. AMCIS 2012 Proceedings.
  • Yurdakul, I. K. (2013). Evren ve örneklem. A. A. Kurt (Eds.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 75-91). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim kuramları içinde (2-34). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Filiz Tiryakioğlu This is me 0000-0001-6475-0490

Alper Hakan Yavaşçalı 0000-0003-1860-215X

Publication Date May 26, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Tiryakioğlu, F., & Yavaşçalı, A. H. (2019). KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 2(1), 67-90. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.544341
AMA Tiryakioğlu F, Yavaşçalı AH. KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. May 2019;2(1):67-90. doi:10.33464/dorduncukuvvet.544341
Chicago Tiryakioğlu, Filiz, and Alper Hakan Yavaşçalı. “KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2, no. 1 (May 2019): 67-90. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.544341.
EndNote Tiryakioğlu F, Yavaşçalı AH (May 1, 2019) KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2 1 67–90.
IEEE F. Tiryakioğlu and A. H. Yavaşçalı, “KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, vol. 2, no. 1, pp. 67–90, 2019, doi: 10.33464/dorduncukuvvet.544341.
ISNAD Tiryakioğlu, Filiz - Yavaşçalı, Alper Hakan. “KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2/1 (May 2019), 67-90. https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.544341.
JAMA Tiryakioğlu F, Yavaşçalı AH. KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019;2:67–90.
MLA Tiryakioğlu, Filiz and Alper Hakan Yavaşçalı. “KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, vol. 2, no. 1, 2019, pp. 67-90, doi:10.33464/dorduncukuvvet.544341.
Vancouver Tiryakioğlu F, Yavaşçalı AH. KULLANIMLAR VE DOYUMLAR TEORİSİ BAĞLAMINDA TWİTCH TV KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019;2(1):67-90.