Günümüzde hem teknolojinin gelişimine bağlı olarak hem de ülkeler arasındaki sınırların kalkmasıyla
birlikte her alanda meydana gelen beklenen ya da beklenmeyen ani değişimler, üretim biçimlerine yansıdığı gibi
tüketici istek ve beklentilerine de yansımaktadır. Dolayısıyla firmalar tüketici istek ve ihtiyaçlarına anında cevap
verebilmek için teknolojinin sunmuş olduğu imkânları en iyi şekilde kullanarak yaşanan değişimlere uyum
sağlayabilmelidir. Bu da firmaların esnek ve çevik olması gerektiği gerçeğini ortaya çıkarmaktadır. Özellikle
günümüzde içerisinde bulunan olumsuz koşullar karşısında firmaların uygulamış oldukları stratejiler daha da önem
kazanmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın çıkış noktası firmaların yoğun rekabet ortamında karşılaştıkları güçlükler
karşısında maliyetlerinin minimum seviyelere inmesinde ve kaliteli hizmet sunumunun sağlanmasında önemli olan
Endüstri 4.0 ve yalın üretim, yalın düşünce, altı sigma gibi kavramların öneminin vurgulanmasıdır. Buradan hareketle,
bu çalışmada firmaların küresel ortamda başarıyı yakalayabilmesi doğru stratejiler belirlenerek, doğru zamanda ve
esnek bir yapıyla hareket etmesine bağlı olduğu sonucu vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 8 |