Determining the Attitudes of Students Taking the Accounting Course Towards Accounting Course: Harran University Example
Year 2023,
, 242 - 259, 27.01.2023
Vedat Karagün
,
Hasan Çiftçi
Abstract
The aim of this study is to determine the attitudes of the students enrolled in the associate degree programs of Harran University and taking the accounting course towards the accounting course. The study was carried out on 299 students who took accounting courses in vocational schools affiliated to Harran University. Questionnaire method was used as data collection tool in the study. Based on the analyzes made, it was concluded that the satisfaction of the students with the program they studied was reflected positively on their attitudes towards the accounting course. As a result of the research, it was determined that the students who took the accounting course were satisfied with taking the accounting course in their programs, and there was no difference between the students' satisfaction with the department they studied and the accounting course, and the attitude towards the accounting course and gender
References
- Ainsworth, P. (2001). Changes in accounting curricııla: Discussion and design. Accounting Education, 10(3), 279-297.
- Alagöz, A. Öge, S. ve Koçyiğit, N. (2013). Muhasebe bilgi sistemi ve karar destek sistemleri ilişkisinin yönetsel karar alma faaliyetlerine etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 27-40.
- Alpar, R. (2017). Çok değişkenli istatistiksel yöntemler, (5. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
- Apak, İ. (2020). Ön lisans öğrencilerinin muhasebe derslerine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 227-236.
- Arı, B. ve Top, M. B. (2017). 1950 sonrası Erzincan’da eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 244-254.
- Aslan, A. K. (2001). Eğitimin toplumsal temelleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30.
- Birgün, A., Özen, E., Sevim Uğraş, B. ve Sevim Pehlivan, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye tutum düzeylerinin incelenmesi, Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 3(2), 64-75.
- Bodner, G.H. ve Hopwood, W.S. (1993). Accounting information systems. Englewood Cliffs; NU, Prentice Hail.
- Byrne, M. ve Willis, P. (2005). Irish secondary students’ perceptions of the work of an accountant and the accounting profession. Accounting Education; An International Journal, 14(4), 367-381.
- Canöz, K. (2014). Tutum oluşturma etkinliği olarak lobicilik, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(4), 21-29.
- Çelik, M. ve Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
- Danziger, N. ve Eden, Y. (2006). Student career aspirations and perceptions: The case of Israeli accounting students, Accounting Education: An International Journal, 15 (2), 113–134.
- Dinçer, M. (2003). Eğitimin toplumsal değişme sürecindeki gücü, Ege Eğitim Dergisi, 3(1), 102-112.
- Ercan, C. ve Değirmenci, B. (2019). Ön lisans öğrencilerinin muhasebe derslerine ilişkin tutumlarının incelenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 11(21), 613-624.
- Kandemir, T., Kardeş, Z. ve Baykut, E. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakış açıları: Afyon kocatepe üniversitesi meslek yüksekokulları örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 133-151.
- Kara, E. (2015). Muhasebe-1.cilt-genel muhasebe-envanter. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
- Karasioğlu, F. ve Aracı, H. (2012). Çözümlü muhasebe problemleri (5. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
- Kaya, U. (2007). İlk defa muhasebe dersi alan öğrencilerin derse yönelik algıları üzerine bir alan araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği, Muhasebe Finansman Dergisi, (36), 125-133.
- Kurtlar, M. ve Yıldız, E. (2020). Muhasebe dersine yönelik tutumların bireysel ve bölümsel farklılıklarının belirlenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 52-67.
- Marriott, P. ve Marriott, N. (2003). Are we turning them on? A longitudinal study of undergraduate accounting students' attitudes towards accounting as a profession. Accounting Education, 12(2), 113-133.
- Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe programı öğrencilerinin cinsiyet ve öğretim durumunun muhasebe mesleğine yönelik tutumları ile ilişkilendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170-181.
- Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2020). Bilim, felsefe ve metodoloji (7. Baskı). İstanbul: Beta.
- Soylu, K. (2014). Genel Muhasebe (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
- Toramanlı, G. (2019). Genel muhasebe ve dönem sonu işlemleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
- Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye’de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.
Muhasebe Dersini Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarının Tespiti: Harran Üniversitesi Örneği
Year 2023,
, 242 - 259, 27.01.2023
Vedat Karagün
,
Hasan Çiftçi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Harran Üniversitesi bünyesinde bulunan ön lisans programlarına kayıtlı olan ve muhasebe dersini alan öğrencilerin muhasebe dersine ilişkin tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışma Harran Üniversitesi’ne bağlı meslek yüksekokullarında muhasebe dersini alan öğrencilerinden oluşan 299 kişi üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Yapılmış olan analizlerden yola çıkarak öğrencilerin okudukları programdan memnuniyetleri muhasebe dersine ilişkin tutumlarına olumlu şekilde yansıdığına ulaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, muhasebe dersini alan öğrencilerin programlarında muhasebe dersini almaktan memnun oldukları ve öğrencilerin okudukları bölümle muhasebe dersine yönelik memnuniyetleri ve muhasebe dersine yönelik tutumla cinsiyet arasında farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
References
- Ainsworth, P. (2001). Changes in accounting curricııla: Discussion and design. Accounting Education, 10(3), 279-297.
- Alagöz, A. Öge, S. ve Koçyiğit, N. (2013). Muhasebe bilgi sistemi ve karar destek sistemleri ilişkisinin yönetsel karar alma faaliyetlerine etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 27-40.
- Alpar, R. (2017). Çok değişkenli istatistiksel yöntemler, (5. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
- Apak, İ. (2020). Ön lisans öğrencilerinin muhasebe derslerine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 227-236.
- Arı, B. ve Top, M. B. (2017). 1950 sonrası Erzincan’da eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 244-254.
- Aslan, A. K. (2001). Eğitimin toplumsal temelleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30.
- Birgün, A., Özen, E., Sevim Uğraş, B. ve Sevim Pehlivan, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye tutum düzeylerinin incelenmesi, Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 3(2), 64-75.
- Bodner, G.H. ve Hopwood, W.S. (1993). Accounting information systems. Englewood Cliffs; NU, Prentice Hail.
- Byrne, M. ve Willis, P. (2005). Irish secondary students’ perceptions of the work of an accountant and the accounting profession. Accounting Education; An International Journal, 14(4), 367-381.
- Canöz, K. (2014). Tutum oluşturma etkinliği olarak lobicilik, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(4), 21-29.
- Çelik, M. ve Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
- Danziger, N. ve Eden, Y. (2006). Student career aspirations and perceptions: The case of Israeli accounting students, Accounting Education: An International Journal, 15 (2), 113–134.
- Dinçer, M. (2003). Eğitimin toplumsal değişme sürecindeki gücü, Ege Eğitim Dergisi, 3(1), 102-112.
- Ercan, C. ve Değirmenci, B. (2019). Ön lisans öğrencilerinin muhasebe derslerine ilişkin tutumlarının incelenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 11(21), 613-624.
- Kandemir, T., Kardeş, Z. ve Baykut, E. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakış açıları: Afyon kocatepe üniversitesi meslek yüksekokulları örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 133-151.
- Kara, E. (2015). Muhasebe-1.cilt-genel muhasebe-envanter. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
- Karasioğlu, F. ve Aracı, H. (2012). Çözümlü muhasebe problemleri (5. Baskı). Konya: Eğitim Yayınevi.
- Kaya, U. (2007). İlk defa muhasebe dersi alan öğrencilerin derse yönelik algıları üzerine bir alan araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği, Muhasebe Finansman Dergisi, (36), 125-133.
- Kurtlar, M. ve Yıldız, E. (2020). Muhasebe dersine yönelik tutumların bireysel ve bölümsel farklılıklarının belirlenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 52-67.
- Marriott, P. ve Marriott, N. (2003). Are we turning them on? A longitudinal study of undergraduate accounting students' attitudes towards accounting as a profession. Accounting Education, 12(2), 113-133.
- Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe programı öğrencilerinin cinsiyet ve öğretim durumunun muhasebe mesleğine yönelik tutumları ile ilişkilendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170-181.
- Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2020). Bilim, felsefe ve metodoloji (7. Baskı). İstanbul: Beta.
- Soylu, K. (2014). Genel Muhasebe (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
- Toramanlı, G. (2019). Genel muhasebe ve dönem sonu işlemleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
- Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye’de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.