Bu çalışmanın amacı, okul öncesi
öğretmenleri ve öğretmen adayları öz-yeterlik inançları ve öz-yeterlik
inançlarının karşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırma nicel bir
araştırma olup tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Öğretmen
ve öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarını karşılaştırmak amacıyla Kütahya
ili Merkez ilçesinde görev yapan öğretmenler ve Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Eğitim Fakültesi okul öncesi öğretmenliği bölümünde eğitim gören öğretmen
adayları arasından basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 98 öğretmen adayı ve 98
öğretmen seçilerek araştırma yapılmıştır. Araştırmada Tepe ve Demir (2012)
tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-yeterlik İnançları”
ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin geliştirilmesinde 862 okul öncesi öğretmeninden
yararlanılmıştır. Ölçek 5’li likert tipinde olup 6 alt boyuttan ve 37 maddeden
oluşmaktadır. Ölçek maddeleri hiç (1), az (2), çok (3), orta (4), tamamen (5)
olarak derecelendirilmiştir. Ölçek uygulaması sonucunda öğretmen ve öğretmen
adayları öz-yeterlik inançları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
The purpose of this study is
determined as self-sufficiency beliefs of pre-school teachers and pre-school
teacher candidates;and it is determined as the comparison of these
self-sufficiency beliefs. This research is a quantitative study and it is a
descriptive research which is the scanning model is used. The study is done by
choosing 98 teachers who work in Kütahya city center, and 98 teacher candidates
who are being educated in Kütahya Dumlupınar Universty Faculty Of Education by
using the simple randomly sampling method to compare the teachers and teacher
candidates self- sufficiency belief. In this research the scale “the self-
sufficiency beliefs of pre-school teachers” which is developed by Tepe And
Demir (2012) is used. To improve the scale 862 pre-school teachers are studied.
The cale is a five point likert scale and it consists of 6 sub dimensions and
37 items. The scale items are graded as non (1), few(2), a lot (3),mid(4),
completely(5). As a result of this scale application a meaningful difference
between self-sufficiency perception of teachers and teacher candidates is found
out.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 48 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.