Bu çalışma neo-liberal yatırım politikalarının bir
sonucu olan yatırım destek faaliyetlerini tanımlamakla birlikte Yeni Kamu
Yönetimi (YKY) paradigması ile yükselen işletme tipi ajansları incelemektedir.
Yazar, yatırım destek ajanslarının operasyonel modelini değerlendirerek
ardından Hood'un (1991) YKY değişkenlerine göre Türkiye yatırım destek ajansını
analiz etmektedir. Yazar, politik etkiler ile çalışmayı sonuçlandırmaktadır.
The article describes investment promotion activities as a result of
neoliberal development policies and analyzes concomitant administrative
reforms, namely the rise of business like agencies that are part of the New
Public Management (NPM) paradigm. The author assesses the operational model of
investment promotion agencies and then moves on to analyze Turkey’s investment
and promotion agency according to Hood’s (1991) NPM variables. The author
concludes with policy implications.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 48 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.