Research Article
BibTex RIS Cite

ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2016, ICEBSS Special Issue, 15 - 30, 06.11.2016

Abstract

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet, insan hayatında daha fazla etkili olmaya başlamış ve günlük yaşamda önemli birçok
değişikliğe neden olmuştur. Bu değişiklerden biri de internet
üzerinden yapılan alışveriştir. Çok sayıda tüketici internet aracılığıyla çeşitli ürün ve
hizmetler hakkında bilgi toplama ve bu ürün ve hizmetleri satın alma olanağı bulmaktadır. Online alışveriş sayesinde tüketicilerin mağazaya gitme
zorunluluğu ortadan kalkmakta ve bireyler istedikleri ürüne çaba ve zaman harcamadan kolaylıkla ulaşabilmektedir. Bu çalışmada
online alışveriş sitelerinin özellikleri, Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin görüşlerine
dayanarak Kano Model ile analiz edilmiştir. Bu doğrultuda öğrencilere 2
kısımdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü 7 adet sorudan
oluşmaktadır. İkinci bölümde ise Kano Modelde kullanılan 25 adet
(olumlu-olumsuz) soru çifti bulunmaktadır. Çalışma verilerinin
değerlendirilmesinde SPSS for Windows 15.0 paket programı
kullanılmıştır. Daha sonra çalışmanın sonuçları özet halinde sunulmuş ve
öğrencilerin online alışveriş sitelerini seçerken hangi özelliklere daha çok
önem verdikleri ile memnuniyeti sağlayan gereksinimlerin neler olduğu belirlenmiştir.



 

References

  • Aksoy, R. (2006). Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 79–90.
  • Bourlakis, M., Papagiannidis, S., Fox, H. (2008). EConsumer Behaviour: Past, Present and Future Trajectories of an Evolving Retail Revolution. International Journal of E-Business Research, 4(3), July- September, 64-76.
  • Chen, S.J. & Chang, T.Z. (2003). A Descriptive Model of Online Shopping Process: Some Empirical Results. International Journal of Service Industry Management, 14(5), 556-569.
  • Elibol, H. & Kesici, B. Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret.(file:///C:/Users/ user/Downloads/736-1454-1-SM.pdf). [1.11.2016].
  • Herzberg, F., & Anyderman, B. (1959), Motivation to Work, Wiley, New York, NY.
  • İlter, B., ÖZGEN, Ö., & Akyol, B. (2007). Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması.
  • Javadi, M., H., M., Dolatabadi, H., R., Nourbakhsh, M., P., A., & Asadollahi, A., R., (2012), An Analysis of Factors Affecting on Online Shopping Behavior of Consumers, International, Journal of Marketing Studies, 4(5), 81-98.
  • Kano, N., Seraku, N., Takahashi, N. & Tsuji, S. (1984), Attractive quality and must-be quality, Journal of the Japanese Society for Quality Control, Vol. 14 No. 2, pp. 39-48.
  • Kano, N. (2001), Life cycle and creation of attractive quality, paper presented at the 4th International QMOD Conference.
  • Kurnia, S., Chien, A. J. (2003). The Acceptance of Online Grocery Shopping, 16th Bled eCommerce Conference eTransformation, Slovenia.
  • Laohapensang, O. (2009). Factors Influencing Internet Shopping Behaviour: A Survey of Consumers in Thailand. Journal of Fashion Marketing and Management, 13(4), 501-513.
  • Lee, Y. C., Hu, H. Y., Yen, T. M., & Tsai, C. H. (2008). Kano’s model and decision making trial and evaluation laboratory applied to qualifiers order-winners and improvement: A study of computer industry. Information Technology Journal, 7(5), 702-714.
  • Leiner, M. B., Cerf, G. V., Clark, D. D., Kahn, E. R., Kleinrock, L., Lynch, C. D., Postel, J., Roberts, G. L., Wolff, S. (2004). Briefn History of the Internet.
  • Matzler, K., and H.H. Hinterhuber. (1998) How to Make Product Development Projects More Successful by Integrating Kano’s Model of Customer Satisfaction into Quality Function Deployment, Technovation, 18(1), pp. 25-38.
  • Modahl, M. (2001). Now or never: how companies must change to day to win the battle for internet consumers. Harper Collins 10 East Third Street, 1st ed, New York.
  • Silkü H. A., (2009). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternetten Alışverişe Yönelik Tutumları, Journal of Yasar University, 4(15): 2281-2301. Suki, N.M., Ramayah, T., Suki, N.M. (2008). Internet Shopping Acceptance, ExaminingThe Influence of Intrinsic Versus Extrinsic Motivations., Direct Marketing: An International Journal, 2(2), 97-110.
  • Turan, H. A. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (Tpb) İle Ampirik Bir Test, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), s. 128-143.
  • Ventura, K. (2002). Tüketicilerin Süpermarket / Hipermarketlerden İnternet Üzerinden Alışveriş Yapma Eğilimleri: İzmir Örneği., Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi. İzmir.
  • Xu, R. Y., Zheng, R., Jiang, L. Y., & Yan, H. B. (2016, June). On customer satisfaction of school bus based on Kano model: A case study in Shanghai. In Service Systems and Service Management (ICSSSM), 2016 13th International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
Year 2016, ICEBSS Special Issue, 15 - 30, 06.11.2016

Abstract

References

  • Aksoy, R. (2006). Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 79–90.
  • Bourlakis, M., Papagiannidis, S., Fox, H. (2008). EConsumer Behaviour: Past, Present and Future Trajectories of an Evolving Retail Revolution. International Journal of E-Business Research, 4(3), July- September, 64-76.
  • Chen, S.J. & Chang, T.Z. (2003). A Descriptive Model of Online Shopping Process: Some Empirical Results. International Journal of Service Industry Management, 14(5), 556-569.
  • Elibol, H. & Kesici, B. Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret.(file:///C:/Users/ user/Downloads/736-1454-1-SM.pdf). [1.11.2016].
  • Herzberg, F., & Anyderman, B. (1959), Motivation to Work, Wiley, New York, NY.
  • İlter, B., ÖZGEN, Ö., & Akyol, B. (2007). Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması.
  • Javadi, M., H., M., Dolatabadi, H., R., Nourbakhsh, M., P., A., & Asadollahi, A., R., (2012), An Analysis of Factors Affecting on Online Shopping Behavior of Consumers, International, Journal of Marketing Studies, 4(5), 81-98.
  • Kano, N., Seraku, N., Takahashi, N. & Tsuji, S. (1984), Attractive quality and must-be quality, Journal of the Japanese Society for Quality Control, Vol. 14 No. 2, pp. 39-48.
  • Kano, N. (2001), Life cycle and creation of attractive quality, paper presented at the 4th International QMOD Conference.
  • Kurnia, S., Chien, A. J. (2003). The Acceptance of Online Grocery Shopping, 16th Bled eCommerce Conference eTransformation, Slovenia.
  • Laohapensang, O. (2009). Factors Influencing Internet Shopping Behaviour: A Survey of Consumers in Thailand. Journal of Fashion Marketing and Management, 13(4), 501-513.
  • Lee, Y. C., Hu, H. Y., Yen, T. M., & Tsai, C. H. (2008). Kano’s model and decision making trial and evaluation laboratory applied to qualifiers order-winners and improvement: A study of computer industry. Information Technology Journal, 7(5), 702-714.
  • Leiner, M. B., Cerf, G. V., Clark, D. D., Kahn, E. R., Kleinrock, L., Lynch, C. D., Postel, J., Roberts, G. L., Wolff, S. (2004). Briefn History of the Internet.
  • Matzler, K., and H.H. Hinterhuber. (1998) How to Make Product Development Projects More Successful by Integrating Kano’s Model of Customer Satisfaction into Quality Function Deployment, Technovation, 18(1), pp. 25-38.
  • Modahl, M. (2001). Now or never: how companies must change to day to win the battle for internet consumers. Harper Collins 10 East Third Street, 1st ed, New York.
  • Silkü H. A., (2009). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternetten Alışverişe Yönelik Tutumları, Journal of Yasar University, 4(15): 2281-2301. Suki, N.M., Ramayah, T., Suki, N.M. (2008). Internet Shopping Acceptance, ExaminingThe Influence of Intrinsic Versus Extrinsic Motivations., Direct Marketing: An International Journal, 2(2), 97-110.
  • Turan, H. A. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (Tpb) İle Ampirik Bir Test, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), s. 128-143.
  • Ventura, K. (2002). Tüketicilerin Süpermarket / Hipermarketlerden İnternet Üzerinden Alışveriş Yapma Eğilimleri: İzmir Örneği., Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi. İzmir.
  • Xu, R. Y., Zheng, R., Jiang, L. Y., & Yan, H. B. (2016, June). On customer satisfaction of school bus based on Kano model: A case study in Shanghai. In Service Systems and Service Management (ICSSSM), 2016 13th International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sema Behdioğlu This is me

Publication Date November 6, 2016
Published in Issue Year 2016 ICEBSS Special Issue

Cite

APA Behdioğlu, S. (2016). ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi15-30.
AMA Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online November 1, 2016:15-30.
Chicago Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, November (November 2016), 15-30.
EndNote Behdioğlu S (November 1, 2016) ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15–30.
IEEE S. Behdioğlu, “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 15–30, November 2016.
ISNAD Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. November 2016. 15-30.
JAMA Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:15–30.
MLA Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016, pp. 15-30.
Vancouver Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016:15-30.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.