Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet, insan hayatında daha fazla etkili olmaya başlamış ve günlük yaşamda önemlibirçok değişikliğenedenolmuştur.Budeğişiklerdenbirideinternet üzerindenyapılanalışveriştir.Çok sayıda tüketici internet aracılığıyla çeşitli ürün ve
hizmetler hakkında bilgi toplama ve bu ürün ve hizmetleri satınalmaolanağıbulmaktadır.Onlinealışverişsayesindetüketicilerinmağazayagitme zorunluluğuortadan kalkmaktavebireyleristedikleriürüneçabavezamanharcamadankolaylıklaulaşabilmektedir.Buçalışmada
onlinealışverişsitelerininözellikleri,DumlupınarÜniversitesiİktisadiveİdari BilimlerFakültesindeöğrenim gören öğrencilerin görüşlerine
dayanarak Kano Model ile analiz edilmiştir. Bu doğrultuda öğrencilere 2
kısımdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü 7 adet sorudan
oluşmaktadır. İkinci bölümde ise Kano Modelde kullanılan 25 adet
(olumlu-olumsuz) soru çifti bulunmaktadır. Çalışma verilerinin
değerlendirilmesindeSPSSforWindows15.0paketprogramı kullanılmıştır.Dahasonraçalışmanınsonuçları özet halinde sunulmuş ve
öğrencilerin online alışveriş sitelerini seçerken hangi özelliklere daha çok
önem verdikleri ile memnuniyeti sağlayan gereksinimlerin neler olduğubelirlenmiştir.
Aksoy, R. (2006). Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 79–90.
Bourlakis, M., Papagiannidis, S., Fox, H. (2008). EConsumer Behaviour: Past, Present and
Future Trajectories of an Evolving Retail Revolution. International Journal of E-Business Research, 4(3), July- September, 64-76.
Chen, S.J. & Chang, T.Z. (2003). A Descriptive Model of Online Shopping Process: Some Empirical Results. International Journal of Service Industry Management, 14(5), 556-569.
Elibol, H. & Kesici, B. Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret.(file:///C:/Users/ user/Downloads/736-1454-1-SM.pdf). [1.11.2016].
Herzberg, F., & Anyderman, B. (1959), Motivation to Work, Wiley, New York, NY.
İlter, B., ÖZGEN, Ö., & Akyol, B. (2007). Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması.
Javadi, M., H., M., Dolatabadi, H., R., Nourbakhsh, M., P., A., & Asadollahi, A., R., (2012), An Analysis of Factors Affecting on Online Shopping Behavior of Consumers, International, Journal of Marketing Studies, 4(5), 81-98.
Kano, N., Seraku, N., Takahashi, N. & Tsuji, S. (1984), Attractive quality and must-be quality, Journal of the Japanese Society for Quality Control, Vol. 14 No. 2, pp. 39-48.
Kano, N. (2001), Life cycle and creation of attractive quality, paper presented at the 4th International QMOD Conference.
Kurnia, S., Chien, A. J. (2003). The Acceptance of Online Grocery Shopping, 16th Bled eCommerce Conference eTransformation, Slovenia.
Laohapensang, O. (2009). Factors Influencing Internet Shopping Behaviour: A Survey of Consumers in Thailand. Journal of Fashion Marketing and Management, 13(4), 501-513.
Lee, Y. C., Hu, H. Y., Yen, T. M., & Tsai, C. H. (2008). Kano’s model and decision making trial and evaluation laboratory applied to qualifiers order-winners and improvement: A study of computer industry. Information Technology Journal, 7(5), 702-714.
Leiner, M. B., Cerf, G. V., Clark, D. D., Kahn, E. R., Kleinrock, L., Lynch, C. D., Postel, J., Roberts, G. L., Wolff, S. (2004). Briefn History of the Internet.
Matzler, K., and H.H. Hinterhuber. (1998) How to Make Product Development Projects More Successful by Integrating Kano’s Model of Customer Satisfaction into Quality Function Deployment, Technovation, 18(1), pp. 25-38.
Modahl, M. (2001). Now or never: how companies must change to day to win the battle for internet consumers. Harper Collins 10 East Third Street, 1st ed, New York.
Silkü H. A., (2009). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternetten Alışverişe Yönelik Tutumları, Journal of Yasar University, 4(15): 2281-2301.
Suki, N.M., Ramayah, T., Suki, N.M. (2008). Internet Shopping Acceptance, ExaminingThe Influence of Intrinsic Versus Extrinsic Motivations., Direct Marketing: An International Journal, 2(2), 97-110.
Turan, H. A. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (Tpb) İle Ampirik Bir Test, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), s. 128-143.
Ventura, K. (2002). Tüketicilerin Süpermarket / Hipermarketlerden İnternet Üzerinden Alışveriş Yapma Eğilimleri: İzmir Örneği., Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi. İzmir.
Xu, R. Y., Zheng, R., Jiang, L. Y., & Yan, H. B. (2016, June). On customer satisfaction of school bus based on Kano model: A case study in Shanghai. In Service Systems and Service Management (ICSSSM), 2016 13th International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
Year 2016,
ICEBSS Special Issue, 15 - 30, 06.11.2016
Aksoy, R. (2006). Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 79–90.
Bourlakis, M., Papagiannidis, S., Fox, H. (2008). EConsumer Behaviour: Past, Present and
Future Trajectories of an Evolving Retail Revolution. International Journal of E-Business Research, 4(3), July- September, 64-76.
Chen, S.J. & Chang, T.Z. (2003). A Descriptive Model of Online Shopping Process: Some Empirical Results. International Journal of Service Industry Management, 14(5), 556-569.
Elibol, H. & Kesici, B. Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret.(file:///C:/Users/ user/Downloads/736-1454-1-SM.pdf). [1.11.2016].
Herzberg, F., & Anyderman, B. (1959), Motivation to Work, Wiley, New York, NY.
İlter, B., ÖZGEN, Ö., & Akyol, B. (2007). Lise öğrencilerinin alışveriş merkezi gereksinimlerinin kano modeli ile sınıflandırılması: İzmir ili uygulaması.
Javadi, M., H., M., Dolatabadi, H., R., Nourbakhsh, M., P., A., & Asadollahi, A., R., (2012), An Analysis of Factors Affecting on Online Shopping Behavior of Consumers, International, Journal of Marketing Studies, 4(5), 81-98.
Kano, N., Seraku, N., Takahashi, N. & Tsuji, S. (1984), Attractive quality and must-be quality, Journal of the Japanese Society for Quality Control, Vol. 14 No. 2, pp. 39-48.
Kano, N. (2001), Life cycle and creation of attractive quality, paper presented at the 4th International QMOD Conference.
Kurnia, S., Chien, A. J. (2003). The Acceptance of Online Grocery Shopping, 16th Bled eCommerce Conference eTransformation, Slovenia.
Laohapensang, O. (2009). Factors Influencing Internet Shopping Behaviour: A Survey of Consumers in Thailand. Journal of Fashion Marketing and Management, 13(4), 501-513.
Lee, Y. C., Hu, H. Y., Yen, T. M., & Tsai, C. H. (2008). Kano’s model and decision making trial and evaluation laboratory applied to qualifiers order-winners and improvement: A study of computer industry. Information Technology Journal, 7(5), 702-714.
Leiner, M. B., Cerf, G. V., Clark, D. D., Kahn, E. R., Kleinrock, L., Lynch, C. D., Postel, J., Roberts, G. L., Wolff, S. (2004). Briefn History of the Internet.
Matzler, K., and H.H. Hinterhuber. (1998) How to Make Product Development Projects More Successful by Integrating Kano’s Model of Customer Satisfaction into Quality Function Deployment, Technovation, 18(1), pp. 25-38.
Modahl, M. (2001). Now or never: how companies must change to day to win the battle for internet consumers. Harper Collins 10 East Third Street, 1st ed, New York.
Silkü H. A., (2009). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternetten Alışverişe Yönelik Tutumları, Journal of Yasar University, 4(15): 2281-2301.
Suki, N.M., Ramayah, T., Suki, N.M. (2008). Internet Shopping Acceptance, ExaminingThe Influence of Intrinsic Versus Extrinsic Motivations., Direct Marketing: An International Journal, 2(2), 97-110.
Turan, H. A. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (Tpb) İle Ampirik Bir Test, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), s. 128-143.
Ventura, K. (2002). Tüketicilerin Süpermarket / Hipermarketlerden İnternet Üzerinden Alışveriş Yapma Eğilimleri: İzmir Örneği., Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi. İzmir.
Xu, R. Y., Zheng, R., Jiang, L. Y., & Yan, H. B. (2016, June). On customer satisfaction of school bus based on Kano model: A case study in Shanghai. In Service Systems and Service Management (ICSSSM), 2016 13th International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
Behdioğlu, S. (2016). ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi15-30.
AMA
Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online November 1, 2016:15-30.
Chicago
Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, November (November 2016), 15-30.
EndNote
Behdioğlu S (November 1, 2016) ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15–30.
IEEE
S. Behdioğlu, “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 15–30, November 2016.
ISNAD
Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. November 2016. 15-30.
JAMA
Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:15–30.
MLA
Behdioğlu, Sema. “ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016, pp. 15-30.
Vancouver
Behdioğlu S. ONLINE ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİNİN KANO MODEL İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016:15-30.