BibTex RIS Cite

KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ

Year 2004, Issue: 10, - , 20.06.2015

Abstract

Kütahya is between Ageon Region and Middle Anatolian Region, in Internal Western Anatolian Part. According to the census of population done in the year 2000, the population of the city is 656.903, 83.64% of which is literate. In pre – school education, there are 92 schools, 2113 students, 101 teachers in the city Kütahya. 85 % of them are in the villages. Physical capacity of the schools in the towns are insufficient. Kindergartens are not provided with enough financial support. In primary education, there are 360 schools, 73.767 students and 3512 teachers in the whole city. In 155 schools, education is done in classrooms with students from different classes. In 32 schools, half of the students go to the school in the morning and half of them in the afternoon. 12.000 students in 528 villages attend 101 different schools in the towns. In secondary education, there are 74 schools, 24.000 student and 1441 teachers. 55% of the students attend general high schools and 45% of them attend technical vocational high schools. 79% of the students continue their education after eight year – primary education. The number of the male students who continue their education is much more greater than that of females. In this article, we will have a general look at pre – school, primary and secondary education in Kütahya, present the related problems and suggest some solutions to these problems

References

  • Kitaplar yınları 2982.
  • Karal, E. Z. (1831). Osmanlı İmparatorluğu İlk nüfus sayımı.
  • Raporu”, Coğrafi Araştırmalar I, 53. İstanbul. Gökbilgin, M. T. (1965). “Kütahya maddesi” İslam Ansiklopedisi cilt 6. nitelikleri
  • Kütahya İli 100. yıl Kutlamaları, (1981-1982), Komisyon, Kütahya.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Milli Eğitim Sayısal Veriler, (2001-2002), An- kara.

KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ

Year 2004, Issue: 10, - , 20.06.2015

Abstract

Kütahya ili, Ege Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi arasında İç Batı Anadolu bölümü içinde yer alır. İlin 2000 yılı nüfus sayımına göre nüfus miktarı 656903 dür. İldeki okur – yazar oranı % 83.64 tür.Kütahya ilinde okulöncesi eğitime bakıldığında okul sayısı 92, öğren- ci sayısı 2113, öğretmen sayısı ise 101 dir. Bu öğrencilerin %85’i şehirde, % 15’i ise köyler- dedir. İlçe merkezlerindeki okulların fiziki kapasiteleri yetersizdir. Anasınıfları için okullara gerekli mali kaynak sağlanmamaktadır.İl genelinde ilköğretimde 360 okul, 73 767 öğrenci ve 3512 öğretmen bulunmaktadır. 155 okul birleştirilmiş sınıfta eğitim yapmaktadır. 32 okulda ikili eğitim yapılmaktadır. 528 yerleşim biriminden 12 bin öğrenci şehir merkezlerindeki 101 okula taşınmaktadır.İlde ortaöğretimde 74 okul, 21 bin öğrenci ve 1441 öğretmen görev yap- maktadır. Öğrencilerin % 55’i Genel Ortaöğretimde % 45’i ise Mesleki Ortaöğretimdedir. İlköğretimden ortaöğretime geçişteki oran % 79 olup, erkeklerin oranı, kızların oranından oldukça fazladır .Bu makalemizde okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretime Kütahya ilinde genel bir bakış yapıp sorunlarını ortaya koyup, çözüm yolları sunmaya çalışacağız

References

  • Kitaplar yınları 2982.
  • Karal, E. Z. (1831). Osmanlı İmparatorluğu İlk nüfus sayımı.
  • Raporu”, Coğrafi Araştırmalar I, 53. İstanbul. Gökbilgin, M. T. (1965). “Kütahya maddesi” İslam Ansiklopedisi cilt 6. nitelikleri
  • Kütahya İli 100. yıl Kutlamaları, (1981-1982), Komisyon, Kütahya.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Milli Eğitim Sayısal Veriler, (2001-2002), An- kara.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Özel This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2004 Issue: 10

Cite

APA Özel, A. (2015). KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(10).
AMA Özel A. KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(10).
Chicago Özel, Ali. “KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 10 (June 2015).
EndNote Özel A (June 1, 2015) KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10
IEEE A. Özel, “KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 10, June 2015.
ISNAD Özel, Ali. “KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (June 2015).
JAMA Özel A. KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Özel, Ali. “KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 10, 2015.
Vancouver Özel A. KÜTAHYA İLİNDE OKUL ÖNCESİ, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM GENEL BİR BAKIŞ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(10).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.