Anywork in an organisation contains many importance about its specialities, the quality of personality that's required bythese specialities and it has an importance about the possibility of its usebility as work appraise revenue by human resource units. During human life the most important decission is about the choise of the sector for working. However, this decission is not only limited by the choise of sector but its also about the kind of the business that's in same sector. In this situation to establish the specialities of creativity and conservativity of hotel organisation and to help the people who choosed the hotel busineses as an employement place, a practical research was done. In This research they have applied to the oppinions of human resource manegers; the works that are about front office, F&B, animation, public relation and the kitchen department that contains high density of relationship between the customers and workers requires creative characteristic specialities, oposite of this which are about the departments that doesn't requires diologs with customers are able to be choosen by the people who has conservative specialities
Bir organizasyondaki iş özellikleri ve bu özelliklerin gerektirdiği kişilik niteliklerinin bilinmesi; insan kaynakları birimlerince iş değerleme girdisi olarak da kullanma olanağı bakımdan önem taşımaktadır. Diğer yandan, insanın yaşamında, en önemli karar verme dönemlerinden biri de çalışacağı alanın tercihiyle ilgilidir. Öyle ki, bu karar verme sadece çalışacağı sektör tercihiyle sınırlı kalmayıp, çalışmaya karar verilen sektörde faaliyet gösteren işletme/işletmelerin hangi türü ve/veya birimiyle de ilgilidir. Bu paralelde, otel organizasyonundaki işlerin yaratıcı ve tutucu boyuttaki özelliklerinin neler olduğunu saptayabilmek ve bu doğrultuda otel işletmelerini kendisine istihdam alanı olarak seçecek kişilere yönlendirmeyi kolaylaştıracak bazı öneriler getirilmesi amaçlanan bu araştırmada, konuyla ilgili bir uygulamaya da yer verilmiştir. Araştırmada, bu konuyla ilgili İstabul’da yerleşik 21 tane 5 yıldızlı otel işletmesi insan kaynakları yöneticilerinin görüşlerine başvurulmuştur. Söz konusu yönetici görüşlerinden çıkan sonuçlara göre; özellikle müşteri ile yoğun ilişkilerin yaşandığı ön büro, yiyecek-içecek, animasyon, satış-pazarlama, halkla ilişkiler ve kişinin kendi yaratıcılığını ve el becerilerini ön plana çıkarması gerektiği mutfak departmanları ile iç müşteri olarak kabul edilen ve çalışanların gerek bireysel gerekse kurumsal sorunlarıyla ilgilenmekle yükümlü olan insan kaynakları departmanlarında yer alan işler daha çok yaratıcı karakter taşıyan özellikleri gerektirdiği, buna karşılık müşteri ile pek diyaloğa girmeyi gerektirmeyen; teknik servis, kat hizmetleri, muhasebe vb. departmanlarda yer alan işlerin tutucu özellikleri taşıyan kişiler tarafından tercih edilebileceği üzerinde yoğunlaşmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 11 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.