Marketing is highly functional in designing and implementing activities for political marketing and triggering political dynamics. Especially in recent years, political parties and candidates take advantage of marketing science in order to gain competitive advantages. An overlap between political party programs and the voters’ expectations would give a great advantage to parties in their political competition. This study elaborates the relationship between marketing activities and political marketing, and gives some recommendations to political parties pertaining marketing strategies
Pazarlama, siyasal pazarlama faaliyetlerinin tasarlanmasında ve uygulanmasında toplumsal ve siyasal dinamikleri harekete geçirmesi yönünden son derece işlevsel bir özellik taşımaktadır. Özellikle son yıllarda, siyasi partiler ve adaylar rekabet avantajı sağlamak için pazarlama biliminden geniş ölçüde yararlanmaktadırlar. Siyasi partilerin programları ile seçmenlerin beklentileri arasında gerçekleştirilecek bir örtüşme siyasi partilerin rakiplerine göre daha avantajlı bir konuma geçmesini sağlayacaktır. Bu çalışmada, pazarlama faaliyetleri ile siyasal pazarlama arasındaki ilişki incelenmiş ve siyasi partilerin uygulayacakları stratejilere yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 17 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.