Günümüzde artan rekabet koşulları, işletme ile müşteri arasında uzun süreli bir ilişkiyi zorunlu kılmıştır. Pazarlama literatüründe “ilişkisel pazarlama” olarak adlandırılan bu ilişki, sunulan kaliteli hizmetlerle sağlam temeller üzerine oturtulmaktadır. İlişkisel pazarlamanın temel ilkesi, müşteri sadakati yaratmaktır. Bu çalışmada müşteri sadakatinin bileşenleri, müşteri sadakat modelleri ve müşteri sadakat programları ele alınmıştır
Increased competition in today’s business environment has forced companies to establish long-term relationships with custumers in marketing literature, this relationship is conceptralised as “Relationship Marketing” which is situated on strong foundations of offering high service quality. The basic principle of relationship marketing is to create customer’s loyalty. İn this study, the comporents customer’s loyalty, its models and programsa re presented
Relationship marketing Customer loyalty Models of customer’s loyalty and Customer loyalty programs
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 17 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.