BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ

Year 2008, Issue: 20, - , 20.06.2015

Abstract

The aim of this study is to determine the reasons for students irregular attendance and the effect on their academic performance. The research was conducted via survey method. The subject of the research includes 308 students from Kütahya Atatürk Anatolian Technical and Vocational High School. Research data consists of the information obtained from the “Reasons of Irregular Attendance” questionnaire developed by the researcher and from the administrative recordings of the school about irregular attendance. According to the findings of the study, there is an opposite relation between the academic performance and irregular attendance without an acceptable excuse

References

  • Arkonaç, S. (2001). Sosyal Psikoloji. 2. baskı, İstanbul Alfa yayınları.
  • Asch, S. “Opinions and Social Pressure”. Scientific American. 193: 31-5
  • Ataman, A. (2001). “Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Bunlara Karşı Geliştirilen Önlemler”. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. 3. baskı, Ankara: PegemA Yayınları.
  • (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma : Yöntem, Teknik ve İlkeler. 2. Baskı. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. 5. baskı. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (2003). İnsan ve Davranışı. 12. basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dinçer, A. (2005, Mayıs 8). Eğitim Kademelerine İlişkin Web Verilerinin Analizi. www.egitimsen.org. tr/bilgibelge/analiz (2005, Mayıs 12).
  • Erden, M. (1996). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Geçtürk, Ö. (2001). Meslek ve Anadolu Meslek Liselerinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Güney, S. (2000). Davranış Bilimleri. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kadı, Z. (2000). Adana İli Merkezindeki İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Sürekli Devamsızlık Nedenleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Yeni İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. 10. Basım, İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Külahoğlu, Ş. Ö. (2001). “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler”. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed.: Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Özdamar, K. (1997). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları 11.
  • Sarıtaş, M. (2001). “Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama” Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2001). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi,.
  • Silah, M. (2003). “ Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasından Süreksiz Durumluk Kaygısının Yeri ve Önemi”. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 10: 102-115.
  • Türnüklü, A., Y. Zoraloğlu ve Y. Gemici (2001). “İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim Dergisi. Ankara: Pegem Yayınları. 27: 417-441.
  • Vergili, A. ve M. Atılgan (1998). “Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması (Gaziantep Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma)” VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt I, 458-471.

ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ

Year 2008, Issue: 20, - , 20.06.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı; öğrenci devamsızlıklarının nedenlerini ve akademik başarıya olan etkisini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evreni, Kütahya Atatürk Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde öğrenim gören 308 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Devamsızlık Nedenleri’ anketi ve okul kayıtlarından elde edilen öğrenci devamsızlıklarına ilişkin bilgilerden oluşmaktadır Araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik performansları ile özürsüz devamsızlıkları arasında ters yönde bir ilişki bulunmuştur

References

  • Arkonaç, S. (2001). Sosyal Psikoloji. 2. baskı, İstanbul Alfa yayınları.
  • Asch, S. “Opinions and Social Pressure”. Scientific American. 193: 31-5
  • Ataman, A. (2001). “Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Bunlara Karşı Geliştirilen Önlemler”. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. 3. baskı, Ankara: PegemA Yayınları.
  • (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma : Yöntem, Teknik ve İlkeler. 2. Baskı. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. 5. baskı. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Cüceloğlu, D. (2003). İnsan ve Davranışı. 12. basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dinçer, A. (2005, Mayıs 8). Eğitim Kademelerine İlişkin Web Verilerinin Analizi. www.egitimsen.org. tr/bilgibelge/analiz (2005, Mayıs 12).
  • Erden, M. (1996). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Geçtürk, Ö. (2001). Meslek ve Anadolu Meslek Liselerinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Güney, S. (2000). Davranış Bilimleri. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kadı, Z. (2000). Adana İli Merkezindeki İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Sürekli Devamsızlık Nedenleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Yeni İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. 10. Basım, İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Külahoğlu, Ş. Ö. (2001). “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler”. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed.: Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Özdamar, K. (1997). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları 11.
  • Sarıtaş, M. (2001). “Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama” Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2001). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi,.
  • Silah, M. (2003). “ Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasından Süreksiz Durumluk Kaygısının Yeri ve Önemi”. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 10: 102-115.
  • Türnüklü, A., Y. Zoraloğlu ve Y. Gemici (2001). “İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim Dergisi. Ankara: Pegem Yayınları. 27: 417-441.
  • Vergili, A. ve M. Atılgan (1998). “Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması (Gaziantep Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma)” VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt I, 458-471.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yahya Altınkurt This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2008 Issue: 20

Cite

APA Altınkurt, Y. (2015). ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(20).
AMA Altınkurt Y. ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(20).
Chicago Altınkurt, Yahya. “ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 20 (June 2015).
EndNote Altınkurt Y (June 1, 2015) ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20
IEEE Y. Altınkurt, “ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 20, June 2015.
ISNAD Altınkurt, Yahya. “ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (June 2015).
JAMA Altınkurt Y. ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Altınkurt, Yahya. “ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 20, 2015.
Vancouver Altınkurt Y. ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARININ NEDENLERİ VE DEVAMSIZLIĞIN AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(20).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.