The US Government performance and results act of 1993 (GPRA) was a public law that enforced the implementation of strategic planning in the American Federal Government. GPRA and a presidential request established pilot projects and reinvention labs respectively to experience the important provisions of the act, fostering innovation, and share the experience with other agencies in the US. This research explores the validity of the results produced by the pilot projects and reinvention labs by using Karl Popper’s philosophy of science and Donald Campbell’s methodology. While the paper questions the methodology of GPRA, it provides lessons for public policy makers for strategic planning in Turkey. The findings of the paper suggest that reform proposals need a firm methodology that creates an experimental society for increasing the validity of reforms
Devlet Performans ve Sonuçlar Yasası (GPRA), Amerikan federal devletinde stratejik planlama uygulamasını zorunlu kılan 1993 tarihli bir kanundur. GPRA ve ABD başkanının talebi doğrultusunda, söz konusu kanunun önemli hükümlerini test etmek, yenilikleri teşvik etmek elde edilen sonuçları diğer kamu kurumlarıyla paylaşmak üzere pilot projeler ve “yeniden keşfetme laboratuarları” oluşturulmuştur. Bu araştırma söz konusu pilot projeler ve yeniden keşfetme laboratuarlarında elde edilen sonuçların geçerliğini Karl Popper’in bilim felsefesi ve Donald Campbell’ın yöntemini kullanarak değerlendirmektedir. Çalışma, GPRA’nın yöntemini sorgularken, stratejik planlama uygulaması açısından Türk kamu politikası yapıcılarına Amerikan uygulamasından elde edilen dersler hakkında bilgi vermektedir. Çalışmanın bulguları, reform hareketlerinin, alınan sonuçların geçerliğini arttıracak deneysel bir toplum anlayışını oluşturan sağlam bir yönteme ihtiyaç duyduğunu göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 22 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.