The essence of mankind is optimism. Therefore, he has always dreamed of a better future and a better world since the existence of humanity. Utopias are the establishment of this ideal society and order created by human consciousness. The term utopia was coined by Thomas More who was one of the distinguished authors of the sixteenth century. More’s valuable work entitled ‘Utopia’ is considered by many as the best utopian writing. This work of art depicts an ideal society and in doing so relays many qualities desirable in an educational system. This study aims to explore Thomas More’s Utopia in terms of education and to delve into the aims and principles of what More portrayed as an ideal system of education
Berneri, M. L. (1969). Journey Through Utopia. New York: Books for Libraries Press.
Davis, J.C. (1981). Utopia and the Ideal Society. Cambridge University Press.
Eurich, N. (1967) Science in Utopia. Cambridge: University Press.
Halphin, D. (2001) ‘Utopianism and Education: The Legacy of Thomas More’, British Journal of Educational Series Vol.49 No.3, 299-315.
Hertzler, J. O. (1922) The History of Utopian Thought. London: Allan&Unwin,
Kaufmann, M. (1879) Utopias. London: C. Keegan Paul & Co.
Klaic, D. (1991) The Plot of the Future. The University of Michigan Press.
More, T. (1989) Utopia. Marquette University Press.
Morton, A. L. (1969) The English Utopia. London: Lawrance&Wishort.
Ozmon, H. (1969) Utopias and Education. Burgess Publishing Company.
Öztürk, F. (2006) Ütopya ve Eğitim. Nobel Basımevi.
Urgan, M. (1984) Edebiyatta Ütopya Kavramı ve Thomas More. Adam Yayıncılık A.Ş. Watson, http://www.ibe.unesco.org/publications/ThinkersPdf/moree.PDF Sir Thomas More. Retrieved from the WWW:
İnsanoğlunun özünde iyimserlik yatar. Bu yüzden insanlık var olduğundan beri sürekli daha iyi bir gelecek ve daha iyi bir dünyanın hayalini kurmuştur. Ütopyalar bu insan bilincinin yarattığı ideal düzen ve toplum modelleridir. Ütopya terimi 16. yüzyılın seçkin yazarlarından biri olan Thomas More tarafından isimlendirilmiştir. More’un ‘Ütopya’ adını verdiği değerli eseri birçokları tarafından en iyi ütopik çalışma olarak kabul edilir. Bu eser ideal toplumu tasvir etmiş ve bunu yaparken eğitim sisteminde arzulanan birçok niteliği anlatmıştır. Bu çalışmanın amacı Thomas More’un Ütopyasını eğitim açısından incelemek ve More’un tanımladığı ideal eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini araştırmaktır
Berneri, M. L. (1969). Journey Through Utopia. New York: Books for Libraries Press.
Davis, J.C. (1981). Utopia and the Ideal Society. Cambridge University Press.
Eurich, N. (1967) Science in Utopia. Cambridge: University Press.
Halphin, D. (2001) ‘Utopianism and Education: The Legacy of Thomas More’, British Journal of Educational Series Vol.49 No.3, 299-315.
Hertzler, J. O. (1922) The History of Utopian Thought. London: Allan&Unwin,
Kaufmann, M. (1879) Utopias. London: C. Keegan Paul & Co.
Klaic, D. (1991) The Plot of the Future. The University of Michigan Press.
More, T. (1989) Utopia. Marquette University Press.
Morton, A. L. (1969) The English Utopia. London: Lawrance&Wishort.
Ozmon, H. (1969) Utopias and Education. Burgess Publishing Company.
Öztürk, F. (2006) Ütopya ve Eğitim. Nobel Basımevi.
Urgan, M. (1984) Edebiyatta Ütopya Kavramı ve Thomas More. Adam Yayıncılık A.Ş. Watson, http://www.ibe.unesco.org/publications/ThinkersPdf/moree.PDF Sir Thomas More. Retrieved from the WWW: