The discrepancy between written and spoken grammar of English has been largely identified through corpora studies. The noted differences are significant enough to be incorporated in writing ELT textbooks though some recent studies (Timmis, 2005; Cullen and Kuo, 2007) show there is not adequate interest among textbook writers in this respect. This study evaluates English textbooks used in Turkish primary and high schools from a spoken grammar perspective. 18 textbooks have been examined intensively using a checklist of spoken grammar features, both qualitatively and quantitatively. The present study indicates that spoken grammar features are generally not encountered in textbooks adequately except for ellipsis and lexico-grammatical units. A number of suggestions are offered for more adequate and comprehensive incorporation of the noted features into the textbooks, especially into those designed for students aiming to learn English to be able to communicate
Söz varlığı çalışmaları sonucunda İngilizce’nin yazılı ve sözlü dilbilgisi arasındaki farklar büyük oranda saptanmıştır. Bu farklar, İngilizce ders kitaplarının yazımında önemli bir rol oynayacak kadar önemli olmalarına rağmen, son zamanlarda yapılan bazı çalışmalar (Timmis, 2005; Cullen ve Kuo, 2007) bu bağlamda ders kitabı yazarları arasında yeterince ilginin uyanmamış olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, Türkiye’de ilköğretim okullarında ve liselerde kullanılan İngilizce ders kitaplarını sözlü dilbilgisi açısından incelemektedir. 18 ders kitabı içerdikleri sözlü dilbilgisi özellikleri açısından nitel ve nicel olarak bir kontrol listesi temel alınarak incelenmiştir. Bu çalışma, bir cümle içinde anlamı bozulmadan bir ya da birkaç sözcüğün atılması (ellipsis) ve kendi başına anlamı olmadığı halde daha büyük söz öbekleriyle birleştiklerinde anlam ifade eden sözcük-dilbilgisel birimler (lexico-grammatical units) haricinde sözlü dilbilgisi özelliklerine rastlanmadığını ortaya koymaktadır. Makalede, daha yeterli ve kapsamlı bir şekilde bu özelliklerin ders kitaplarında (özellikle de İngilizce’yi iletişim amaçlı öğrenenlere yönelik ders kitaplarında) yer alması ile ilgili bir takım öneriler sunulmaktadır
Söz varlığı çalışmaları sözlü dilbilgisi yazılı dilbilgisi sözlü dilbilgisi özellikleri ders kitabı incelemesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 32 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.