BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2012, Issue: 32, - , 20.06.2015

Abstract

Knowledge and skills obtained in primary education not only make the individual more efficient and productive for himself -from the moment of starting life- and for society but also form the basis of learning in further educational stages. Changes in society as a result of developments in science, especially the increase in importance of schools require focusing on the reasons of student absenteeism even more precisely. In order to achieve primary education goals, students’ attendance to school has a particular importance. The aim of this study is to research the reasons of absenteeism among primary school second level students in accordance with teachers’ opinion. The research sample consists 178 teachers who are selected via simple random sampling method among all teachers work in primary schools in Elazig province center in 2009-2010 academic year. Teacher opinion on students’ absenteeism survey developed by researcher is used in order to identify the teachers’ conviction about causes of student absenteeism In analyzing the data gained, frequency and percentage are used. According to research findings the most important result is teachers’ opinion that health and family status are the main causes of absenteeism

References

  • AÇIL, M., ve PURTAŞ, A. (2008). Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Hepsiçocuk.
  • ALTINKURT, Y. (2008). “Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan
  • Etkisi”. Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142. BİNGHAM, A. (1998). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (A. F. Oğuzhan, Çev.) İstanbul:
  • Milli Eğitim Bakanlığı. CRİSTOPHER, A. K. (2008). “School absenteeism and school refusal behavior in youth: A contemporary review”. Clinical Paychology Review, 28, 451-471.
  • ÇINAR, İ. (2008). “İlköğretimin Önemi ve Öğretmen”. Eğitişim Dergisi, 20.
  • ÇINKIR, Ş. (2004). “Okulda etkili öğretmen-öğrenci ilişkisinin yönetimi”. Milli Eğitim Dergisi, 161.
  • ÇİLOĞLU, E. (2006). Okul çevresinin öğrencilere eğitsel katkısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. GUİNAN, M. ; MCGUCKİN, M. ; ALİ, Y. (2002). “The effect of a comprehensive handwashing program on absenteeism in elementary schools”. Am J ınfect Contral , 30 (4), 217-20.
  • INQE, N.-B. (2009). “Mandatory handwashing in elementary schools reduces absenteeism due to infectious illness among pupils: A pilot intervention study”. American Journal Of Infection Contral , 37 (10), 820-826.
  • KADI, Z. (2000). Adana İli Merkezindeki İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Sürekli Devamsızlık Nedenleri.
  • Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya. KALAFAT, S. (2007). Eğitim psikolojisi (Ersanlı, K., ve Uzman, E., Dü). İstanbul.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (12. Basım). Ankara: Nobel.
  • MEB Mevzuat Bankası. (10 Temmuz 2010). “İlköğretim ve Eğitim Kanunu”. Erişim: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html
  • ÖZBAŞ, M. (2010). “İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri”. Erzincan Üniversitesi Eğitim ve Bilim Dergisi, 35 (156), 32-44.
  • ÖZBESLER, C., ve DUYAN, V. (2009). “Okul ortamlarında sosyal hizmet”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34 (154).
  • PEHLİVAN, Z. (2006). Resmi genel liselerde öğrenci devamsızlığı ve buna dönük okul yönetimi politikaları
  • (Ankara İli Örneği). Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ROGGE, J.-U. (2001). Çocuklar büyüyor (G. Bilgili, Çev.). Hamburg: Rota.
  • TAYMAZ, H. (1997). Hizmetiçi eğitim. Ankara: Takav Matbaası.
  • ÜNAL, E. (2004). İlköğretim okullarında, profesyonel olmayan rehberlik çalışmaları ve eksikliği hissedilen hizmetler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • VEENSTRA, R. ; LİNDENBERG, S. ; TİNGA, F.; ORMEL, J. (2010). “Truancy in late elementary and early secondary education: The influence of social bonds and self-control— the TRAILS study”. Internatıonal
  • Journal Of Behavıoral Development , 34 (4), 302-310. WEİTZMAN, M. ; KLERMAN, L. ; LAMB, G. ; MENARY, J. ; ALPERT, J. (1982). “School Absence: A Problem for the Pediatrician”. Pediatrics, 69 (6), 739-746.
  • YAPICI, M., ve YAPICI, Ş. (2003). “İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3 (3).
  • YAVUZER, H. (1996). Çocuk ve suç ( 8. Basım). İstanbul: Remzi.
  • YENİHAYAT, S. A. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ile öğretmen tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YEŞİLYAPRAK, B. (2005). Eğitimde rehberlik hizmetleri (Gelişimsel Yaklaşım) (12. Basım). Ankara: Nobel.
  • YILDIZ, M., ve KULA, Ş. K. (2011). “Elazığ ilindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin devamsızlık sebeplerinin incelenmesi”. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 23 (2), 133-140.

ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2012, Issue: 32, - , 20.06.2015

Abstract

İlköğretimde kazandırılan bilgi ve beceriler, bir yandan bireyin hayata atıldığı andan itibaren kendisi ve toplum için daha üretken ve verimli olmasını sağlarken; diğer yandan daha ileri eğitim kademelerindeki öğrenmenin temelini oluşturur. Bilimde meydana gelen gelişmeler sonucunda toplumun değişmesi, özellikle okulun öneminin giderek artması, öğrencilerin devamsızlık nedenleri üzerinde daha da hassas durulmasını gerektirmektedir. İlköğretimin amaçlarına ulaşılmasında öğrencilerin okula devamının ayrı bir önemi vardır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin devamsızlık nedenlerinin araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan tüm öğretmenler arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen toplam 178 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin devamsızlık sebepleri hakkındaki görüşlerini belirleyebilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğrenci Devamsızlıklarına Öğretmen Görüşü Anketi” kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans ve yüzdelerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen en önemli sonuç; öğretmenlerin, öğrencilerin devamsızlıklarının en büyük sebebi olarak sağlık sorunlarını ve ailevi nedenleri görmeleridir

References

  • AÇIL, M., ve PURTAŞ, A. (2008). Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Hepsiçocuk.
  • ALTINKURT, Y. (2008). “Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan
  • Etkisi”. Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142. BİNGHAM, A. (1998). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (A. F. Oğuzhan, Çev.) İstanbul:
  • Milli Eğitim Bakanlığı. CRİSTOPHER, A. K. (2008). “School absenteeism and school refusal behavior in youth: A contemporary review”. Clinical Paychology Review, 28, 451-471.
  • ÇINAR, İ. (2008). “İlköğretimin Önemi ve Öğretmen”. Eğitişim Dergisi, 20.
  • ÇINKIR, Ş. (2004). “Okulda etkili öğretmen-öğrenci ilişkisinin yönetimi”. Milli Eğitim Dergisi, 161.
  • ÇİLOĞLU, E. (2006). Okul çevresinin öğrencilere eğitsel katkısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. GUİNAN, M. ; MCGUCKİN, M. ; ALİ, Y. (2002). “The effect of a comprehensive handwashing program on absenteeism in elementary schools”. Am J ınfect Contral , 30 (4), 217-20.
  • INQE, N.-B. (2009). “Mandatory handwashing in elementary schools reduces absenteeism due to infectious illness among pupils: A pilot intervention study”. American Journal Of Infection Contral , 37 (10), 820-826.
  • KADI, Z. (2000). Adana İli Merkezindeki İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Sürekli Devamsızlık Nedenleri.
  • Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya. KALAFAT, S. (2007). Eğitim psikolojisi (Ersanlı, K., ve Uzman, E., Dü). İstanbul.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (12. Basım). Ankara: Nobel.
  • MEB Mevzuat Bankası. (10 Temmuz 2010). “İlköğretim ve Eğitim Kanunu”. Erişim: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24.html
  • ÖZBAŞ, M. (2010). “İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri”. Erzincan Üniversitesi Eğitim ve Bilim Dergisi, 35 (156), 32-44.
  • ÖZBESLER, C., ve DUYAN, V. (2009). “Okul ortamlarında sosyal hizmet”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34 (154).
  • PEHLİVAN, Z. (2006). Resmi genel liselerde öğrenci devamsızlığı ve buna dönük okul yönetimi politikaları
  • (Ankara İli Örneği). Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ROGGE, J.-U. (2001). Çocuklar büyüyor (G. Bilgili, Çev.). Hamburg: Rota.
  • TAYMAZ, H. (1997). Hizmetiçi eğitim. Ankara: Takav Matbaası.
  • ÜNAL, E. (2004). İlköğretim okullarında, profesyonel olmayan rehberlik çalışmaları ve eksikliği hissedilen hizmetler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • VEENSTRA, R. ; LİNDENBERG, S. ; TİNGA, F.; ORMEL, J. (2010). “Truancy in late elementary and early secondary education: The influence of social bonds and self-control— the TRAILS study”. Internatıonal
  • Journal Of Behavıoral Development , 34 (4), 302-310. WEİTZMAN, M. ; KLERMAN, L. ; LAMB, G. ; MENARY, J. ; ALPERT, J. (1982). “School Absence: A Problem for the Pediatrician”. Pediatrics, 69 (6), 739-746.
  • YAPICI, M., ve YAPICI, Ş. (2003). “İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3 (3).
  • YAVUZER, H. (1996). Çocuk ve suç ( 8. Basım). İstanbul: Remzi.
  • YENİHAYAT, S. A. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ile öğretmen tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YEŞİLYAPRAK, B. (2005). Eğitimde rehberlik hizmetleri (Gelişimsel Yaklaşım) (12. Basım). Ankara: Nobel.
  • YILDIZ, M., ve KULA, Ş. K. (2011). “Elazığ ilindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin devamsızlık sebeplerinin incelenmesi”. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 23 (2), 133-140.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Yıldız This is me

Kamile Şanli Kula This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2012 Issue: 32

Cite

APA Yıldız, M., & Kula, K. Ş. (2015). ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(32).
AMA Yıldız M, Kula KŞ. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(32).
Chicago Yıldız, Murat, and Kamile Şanli Kula. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 32 (June 2015).
EndNote Yıldız M, Kula KŞ (June 1, 2015) ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32
IEEE M. Yıldız and K. Ş. Kula, “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 32, June 2015.
ISNAD Yıldız, Murat - Kula, Kamile Şanli. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (June 2015).
JAMA Yıldız M, Kula KŞ. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Yıldız, Murat and Kamile Şanli Kula. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 32, 2015.
Vancouver Yıldız M, Kula KŞ. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(32).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.