Tax reform efforts launced before 1950 in our country is still incomplete. Because a number of changes to tax laws which are simple, superficial and away from content is presented such as a reform. Since those changes is not able to manage to achieve fiscal transformation, reform efforts in taxation could not be also finalized. At this point, the tax base narrowed and taxation practices forcing the legality of the tax undertaken. In fact, tax reform efforts, as a result, transformed to the structure perceived as a deform.There are socio-political, socioeconomic and socio-cultural dimensions of the tax reforms not realized up to now.For a radical tax reform, the fundamental changes must be made towards a comprehensive and essence in the tax procedural law and the tax system
Ülkemizde 1950’den önce başlatılan vergide reform çalışmaları, hala tamamlanamamıştır. Zira vergi kanunlarında yapılan basit, yüzeysel ve özden uzak bir takım değişiklikler bir reform gibi sunulmuştur. Bu durum ülkemizde mali dönüşümü sağlayamadığından vergi reformu arayışları bitirilememiştir. Gelinen noktada vergi tabanı daralmış ve vergilendirmede verginin yasallığını zorlayan uygulamalara girişilmiştir. Öyle ki, vergi reformu çalışmaları, sonuç olarak bir vergi deformu şeklinde algılanabilecek yapıya dönüşmüştür. Ülkemizde vergi reformunun gerçekleştirilememesinin sosyopolitik, sosyoekonomik ve sosyokültürel boyutları bulunmaktadır.Radikal bir vergi reformu için vergi usul hukukunda ve vergi sisteminde, köklü geniş kapsamlı ve öze dönük değişiklikler yapılması gerekmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 35 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.