BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ

Year 2014, Issue: 39, - , 20.06.2015

Abstract

Schools should have a powerful school administrator in order for the education given in schools to be successful. Researches which have been conducted have shown a positive relationship between school success and its administrator. To provide effective learning in social studies education, to create a good learning environment and to achieve school objectives in this regard, the school administration and teachers should work together and cooperate. In this study whose subject is social studies teachers’ instructional expectations from school administration, it has been determined that teachers mostly expect school administration to be fair, and then, to effectively communicate with the parents and to know the rules and regulations very well

References

  • ADA, Şükrü, KÜÇÜKALİ, Rıdvan, ( 2009 ), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yay., Ankara.
  • ASLANARGUN, Engin, ( 2012 ), Okul Müdürlerinin Sahip Olması Gereken Değerler, Kuram ve Uygulamada
  • Eğitim Bilimleri, 12 ( 2 ) Ek Özel Sayı, s.1327-1344.
  • BAŞARAN, İ. Ethem, ( 1994 ), Eğitim Yönetimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • BAŞARAN, İ.Ethem, ( 2006 ), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yay., Ankara.
  • BURSALIOĞLU, Ziya, ( 1979 ), Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara. BURSALIOĞLU, Ziya, ( 1999 ), Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, 11. Basım, Pegem Yay., Ankara.
  • CELEP, Cevat, ( 2000 ), Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yay., Ankara.
  • DİNÇ, Erkan, DOĞAN, Yasin, ( 2010 ), İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri, Journal of Social Studies
  • Education Research, 1 ( 1 ), s. 17-49. DOĞAN, Tahsin, ( 2003 ), Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerine Rehber, Seçkin Yay., Ankara.
  • DOĞANAY, Ahmet, SARI, Mediha, ( 2008 ), The New Social Studies Curriculum From The View: A Study in The Adana Province of Turkey, Elemantary http://ilkogretim-online.org.tr, Alıntı tarihi: 06. 09. 2013. Teachers’ Point of
  • Education Online, 7 ( 2 ), s. 468-484, ERDEN, Münire, ( 1998 ), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yay., İstanbul.
  • HELVACI, M. Akif, AYDOĞAN, İsmail, ( 2011 ), Etkili okul ve Etkili Okul Müdürüne İlişkin Öğretmen Görüşleri,
  • Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 42-61. MEB, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Madde: 60, http://egitimmevzuat.com, Alıntı tarihi: 0 0 2013.
  • TAYMAZ, Haydar, ( 2001 ), Okul Yönetimi, 6. Baskı, Pegem Yay., Ankara.
  • YAMAN, Erkan ve IRMAK, Yasin, ( 2010 ), Yöneticiler ve Öğretmenler Arasındaki Güç Mesafesi, Mustafa Kemal
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2010, Cilt: 7, Sayı: 13, s. 164-172.
  • YAVUZ, Mustafa, (2007), İlköğretim Okulu Müdürlerinden Beklenen Roller Ve Karşılanma Düzeyleri, Selçuk
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 657–670. YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yay., Ankara.
  • YILMAZ, K, TEPEBAŞ, F., ( 2011 ), İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar:
  • Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), s. 157-177.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ

Year 2014, Issue: 39, - , 20.06.2015

Abstract

Okullarda verilen eğitim-öğretimin başarılı olabilmesi için okulun güçlü bir okul idarecisine sahip olması gerekir. Yapılan araştırmalar okul başarısı ile okul idarecisi arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sosyal bilgiler öğretiminde etkili öğrenmeleri sağlayabilmek, iyi bir öğrenme ortamı oluşturabilmek ve bu konudaki okul amaçlarını gerçekleştirebilmek için okul idaresi ve öğretmenlerin birlikte çalışmaları, işbirliği yapmaları gerekmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul idaresinden öğretimsel beklentilerini konu alan bu araştırmada öğretmenlerin okul idarecilerinden en çok adil olmalarını, daha sonra da velilerle iyi bir iletişim kurmalarını ve mevzuatı çok iyi bilmelerini bekledikleri saptanmıştır

References

  • ADA, Şükrü, KÜÇÜKALİ, Rıdvan, ( 2009 ), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yay., Ankara.
  • ASLANARGUN, Engin, ( 2012 ), Okul Müdürlerinin Sahip Olması Gereken Değerler, Kuram ve Uygulamada
  • Eğitim Bilimleri, 12 ( 2 ) Ek Özel Sayı, s.1327-1344.
  • BAŞARAN, İ. Ethem, ( 1994 ), Eğitim Yönetimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • BAŞARAN, İ.Ethem, ( 2006 ), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yay., Ankara.
  • BURSALIOĞLU, Ziya, ( 1979 ), Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara. BURSALIOĞLU, Ziya, ( 1999 ), Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, 11. Basım, Pegem Yay., Ankara.
  • CELEP, Cevat, ( 2000 ), Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yay., Ankara.
  • DİNÇ, Erkan, DOĞAN, Yasin, ( 2010 ), İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri, Journal of Social Studies
  • Education Research, 1 ( 1 ), s. 17-49. DOĞAN, Tahsin, ( 2003 ), Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerine Rehber, Seçkin Yay., Ankara.
  • DOĞANAY, Ahmet, SARI, Mediha, ( 2008 ), The New Social Studies Curriculum From The View: A Study in The Adana Province of Turkey, Elemantary http://ilkogretim-online.org.tr, Alıntı tarihi: 06. 09. 2013. Teachers’ Point of
  • Education Online, 7 ( 2 ), s. 468-484, ERDEN, Münire, ( 1998 ), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yay., İstanbul.
  • HELVACI, M. Akif, AYDOĞAN, İsmail, ( 2011 ), Etkili okul ve Etkili Okul Müdürüne İlişkin Öğretmen Görüşleri,
  • Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 42-61. MEB, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Madde: 60, http://egitimmevzuat.com, Alıntı tarihi: 0 0 2013.
  • TAYMAZ, Haydar, ( 2001 ), Okul Yönetimi, 6. Baskı, Pegem Yay., Ankara.
  • YAMAN, Erkan ve IRMAK, Yasin, ( 2010 ), Yöneticiler ve Öğretmenler Arasındaki Güç Mesafesi, Mustafa Kemal
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2010, Cilt: 7, Sayı: 13, s. 164-172.
  • YAVUZ, Mustafa, (2007), İlköğretim Okulu Müdürlerinden Beklenen Roller Ve Karşılanma Düzeyleri, Selçuk
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 657–670. YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yay., Ankara.
  • YILMAZ, K, TEPEBAŞ, F., ( 2011 ), İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar:
  • Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), s. 157-177.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

EMİNE Özel This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2014 Issue: 39

Cite

APA Özel, E. (2015). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(39).
AMA Özel E. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(39).
Chicago Özel, EMİNE. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 39 (June 2015).
EndNote Özel E (June 1, 2015) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39
IEEE E. Özel, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 39, June 2015.
ISNAD Özel, EMİNE. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39 (June 2015).
JAMA Özel E. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Özel, EMİNE. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 39, 2015.
Vancouver Özel E. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YAŞANTILARINDA OKUL İDARESİNDEN BEKLENTİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(39).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.