This study aims to determine preferences of preschool teachers working in our country regarding the theme, methodology and materials in geography classes and to compare them with those of teachers from various countries such as The USA and Austria. For this purpose, sample group of the study comprises 50 preschool teachers from Turkey, 20 from the USA and 20 from Austria, 90 teachers in total. As the data relating to the study is covered by the general survey model they were collected by use of the “Survey on Geography Teaching in Preschool Age”. Closed-end questions were asked to the teachers participated in the study such as what activities they facilitated in their geography lessons, what methods were used and what materiasl are available to be used. In addition, several open-ended questions were asked to determine why they did not prefer certain activities. The results revealed that the most and least preferred “Location and Place” themes in the geography education according to the teachers from Turkey, the USA and Austria are the same, that activities relating to the “Region” theme preferred by them were the same. On the other hand, preferences of the teachers from Austria varied in least-preferred activities. Moreover, it was seen that highly-preferred methods in Turkey, the USA and Austria were common
Bu araştırmanın amacı, ülkemizde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin coğrafya öğretiminde tema, yöntem ve materyal ile ilgili tercihlerinin belirlenerek, dünyada farklı ülkelerdeki (Amerika, Avusturya) okul öncesi öğretmenlerinin tercihleri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’de 50 Amerika’da 20 ve Avusturya’da 20 olmak üzere toplam 90 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler, genel tarama modelinde olduğu için araştırmacı tarafından hazırlanan "Okul Öncesinde Coğrafya Öğretimi Anketi" aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere okul öncesi coğrafya eğitiminde hangi etkinliklere yer verdikleri, hangi metodları kullandıkları ve sınıfında hangi materyallerin mevcut olduğunu belirlemeye yönelik kapalı uçlu sorular sorulmuştur. Ayrıca belirtilen etkinlikleri tercih etmeme nedenleri ile ilgili açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırma sonuçları Türkiye, Amerika ve Avusturya’daki öğretmenlerin coğrafya eğitiminde “Konum ve Yer” temaları ile ilgili en çok ve en az tercih ettikleri etkinliklerin ortak olduğunu; “Bölge” teması ile ilgili en çok tercih ettikleri etkinliklerin ortak olduğunu; sadece en az tercih edilen etkinlikte Avusturya’da görev yapan öğretmenlerin tercihlerinin farklı olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte Türkiye, Amerika ve Avusturya’da yüksek oranda tercih edilen yöntemlerin de ortak olduğu tespit edilmiştir. Türkiye’deki öğretmenlerin sınıflarında en çok dünya küresi ve hava grafiği bulunduğu; Amerikadaki öğretmenlerin sınıflarında ise en az hava grafiği bulunduğu belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 40 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.