This paper prepared with the basis of The Turkish cinema favorable terrain to find how expressions reveals chage of economic, social, political and cultural life at societal level and the new Turkish cinema’s sectoral growth, occur second half of nineties, and reason of rise in interest reveals as a proplem whitin the context of sociological views in this paper .In the nineties, died called, but new Turkish cinema enlived again with ‘Eşkıya’ Yavuz Turgul made movie, in the context of written thesis(dissertations), articles, boks, seminars it has become much debated issue after 2000s, and still is also discussed. On the other side, the number of spectators , the local film numbers, the increase in the amount of state support also occurred in the revival of Turkish cinema and evidence of a rise in interest in nature. However, in the context of these studies about new Turkish cinema there has not been a comprehensive sociological analysis. This humble study aims to fill the gap at this pointIn the geleral framework new Turkish cinema defined particularly and definitions of expressing this concept is presented. With following sections, new sectoral increase that occurred in Turkish cinema and its sociological reasons for the projected rise in interest headings and numerical study based on the data expressed and study completed
Bu çalışma Türkiye’nin ekonomik, toplumsal, politik ve kültürel hayatında yaşanan değişimlerin toplumsal alanda nasıl ifade bulduğunu ortaya koymak adına Türk sinemasının elverişli bir alan olduğu savından yola çıkılarak hazırlanmıştır. Çalışma, 1980-2012 yılları arasındaki Türk sineması ele alarak 90’ların ikinci yarısından sonra oluşan “Yeni Türk Sineması” anlayışını ve bu yeni sinemada meydana gelen sektörel artışın ve ilgi artışının nedenlerini sosyolojik bağlamda incelemeyi kendine problem edinmiştir. 90’lı yıllarda öldü denilen fakat Yavuz Turgul yapımı ‘Eşkiya’ ile yeniden hayat bulan “Yeni Türk Sineması” yazılan tezler, makaleler, kitaplar, seminerler bağlamında özellikle 2000’li yıllardan sonra çok tartışılan bir konu haline gelmiştir ve hali hazırda da tartışılmaktadır. Öte yandan seyirci sayıları, yerli film sayıları, devlet desteği miktarında meydana gelen artışlar da Türk sinemasında meydana gelen canlanmanın ve ilgi artışının kanıtı niteliğindedir. Fakat yapılan bu çalışmalar bağlamında “Yeni Türk Sineması”nın kapsamlı bir sosyolojik analizi yapılmamış ve “Yeni Türk Sineması” kavramının bir manifestosu üretilmemiştir Bu anlamda çalışma bir ilki temsil etmektedir ve ileride bu konu üzerine yapılacak tanımlamalar ve çalışmalar için de ön kaynak olacaktır.Çalışmanın genel çerçevesinde özellikle “Yeni Türk Sineması” kavramının tanımı yapılmış ve bu kavramı ifade edenlerin tanımlarına yer verilmiştir. Çalışmanın ilerleyen kısımlarında “Yeni Türk Sineması”nda meydana gelen bu sektörel artışın ve ilgi artışının öngörülen sosyolojik nedenleri başlıklar halinde ve sayısal verilere dayandırılarak ifade edilmiş ve çalışma sonlandırılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 40 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.