BibTex RIS Cite

TMS 38'E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

Year 2014, Issue: 40, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

The purpose of this research is to make a teorical valuation on a random brand and presenting its financial statements and making its accounting treatment, according to IAS 38 (Intangible Assets). Hence, IAS 38, Turkish Tax Law, CMB, Turkish Trade Law, and literature are examined. In this research, besides the accourding treatment of brand value and presentation of the financial statements according to IAS 38, the similarities and conflicts between Turkish Tax Law, CMB, Turkish Trade Law, and IAS 38 are defired and different interpretations in literature are evaluated

References

  • Acar, D., ve Tetik, N. (2009). Genel Muhasebe (8. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bengü, H. (2009). Maddi Olmayan Duran Varlıklardan Marka Değerinin Ölçülmesi ve TMS 38 Göre Muhasebeleştirilerek Mali
  • Tablolara Yansıtılması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (1), 63-77. Cardoso, L. G., ve Laruccia, M. (2006). The Quest for Brand Value. CLADEA . , SSRN: http://ssrn.com/abstract=1337325 (02014).
  • Çelik, A. E. (2006). Marka Değerleme. MUFAD (31), 195-208.
  • Çıkrıkcı, M., ve Daştan, A. (2002). Entelektüel Sermayenin Temel Finansal Tablolar Aracılığıyla Sunulması. Bankacılar Dergisi (43), 18-32.
  • Durukan, T., ve Kartal, C. (2008). Küresel Ekonomilerde Markanın Finansal Değeri Nasıl Belirlenir? Küresel İşletmelerin Marka
  • Değerlemesine Yönelik Kavramsal Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi , 1 (1), 25-32. Erdil, T., ve Uzun, Y. (2009). Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Etkin Patent. (2011). Marka Değerleme Metodları. http://www.etkinpatent.com/marka-degerleme-metodlari.html. (23.02.2014)
  • Fırat, D., ve Badem, C. (2008). Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. MUFAD (38), 210-2
  • Güneş, R., Acar, D., Bekçi, İ., ve Usul, H. (2010). Dönemsonu İşlemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 556 Kararname Numaralı, 27.06.1995 tarih ve 22326 Sayılı Resmi Gazete.
  • Okay, S. (2012). Entelektüel Sermaye ve Muhasebe ile İlişkisi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi , 1 (1), 1201-1208.
  • Özerhan, Y., ve Yanık, S. (2012). IFRS-IAS ile Uyumlu TMS/TFRS. Ankara: Fersa Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Özkan, M., ve Terzi, S. (2012). Finansal Raporlama Açısından Marka Değerinin Ölçümü Ve Değerlendirmesi. Öneri Dergisi , 10 (38), 87-86.
  • Sağlam, N., Şengel, S., ve Öztürk, B. (2009). TMS Türkiye Muhasebe Standartları Uygulaması (2. Baskı). Ankara: Maliye ve Hukuk Yayınları.
  • Tek Düzün Hesap Planı, Gelir İdaresi Başkanlığı, http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/eski/muhsisteb1ekmuh5b.htm. (02014).
  • TMS 03.2006 Tarih ve. 26111 Sayılı Resmi Gazete.
  • Vergi Usul Kanunu, 333. Sıra Numaralı VUK Genel Tebliği, 28/04/2004 tarih ve 25446 sayılı Resmi Gazete.
  • Yılmaz, B. B. (2012). Marka Değerinin Bilançodaki Yeri ve Türkiye Muhasebe Standardı 38’e Göre Marka Muhasebesi. Maliye Finans Yazıları (97), 9-37.

TMS 38'E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

Year 2014, Issue: 40, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, TMS 38 Maddi Olmayan Duran Varlıkların Değerlemesi Standardı’na göre her hangi bir markanın değerlemesi, bunun muhasebeleştirilmesi ve finansal tablolarda sunumu üzerine teorik bir değerlendirme yapmaktır. Bunun için; ilgili standart, VUK, SPK, TTK ve literatür incelenmiştir. Çalışmada TMS 38’e göre marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve finansal tablolarda sunumunun yanı sıra TMS 38 ile mevcut VUK, SPK ve TTK arasındaki benzerlikler ve sorunlar ortaya çıkarılarak literatürdeki farklı yorumlar değerlendirilmiştir

References

  • Acar, D., ve Tetik, N. (2009). Genel Muhasebe (8. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bengü, H. (2009). Maddi Olmayan Duran Varlıklardan Marka Değerinin Ölçülmesi ve TMS 38 Göre Muhasebeleştirilerek Mali
  • Tablolara Yansıtılması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (1), 63-77. Cardoso, L. G., ve Laruccia, M. (2006). The Quest for Brand Value. CLADEA . , SSRN: http://ssrn.com/abstract=1337325 (02014).
  • Çelik, A. E. (2006). Marka Değerleme. MUFAD (31), 195-208.
  • Çıkrıkcı, M., ve Daştan, A. (2002). Entelektüel Sermayenin Temel Finansal Tablolar Aracılığıyla Sunulması. Bankacılar Dergisi (43), 18-32.
  • Durukan, T., ve Kartal, C. (2008). Küresel Ekonomilerde Markanın Finansal Değeri Nasıl Belirlenir? Küresel İşletmelerin Marka
  • Değerlemesine Yönelik Kavramsal Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi , 1 (1), 25-32. Erdil, T., ve Uzun, Y. (2009). Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Etkin Patent. (2011). Marka Değerleme Metodları. http://www.etkinpatent.com/marka-degerleme-metodlari.html. (23.02.2014)
  • Fırat, D., ve Badem, C. (2008). Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. MUFAD (38), 210-2
  • Güneş, R., Acar, D., Bekçi, İ., ve Usul, H. (2010). Dönemsonu İşlemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 556 Kararname Numaralı, 27.06.1995 tarih ve 22326 Sayılı Resmi Gazete.
  • Okay, S. (2012). Entelektüel Sermaye ve Muhasebe ile İlişkisi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi , 1 (1), 1201-1208.
  • Özerhan, Y., ve Yanık, S. (2012). IFRS-IAS ile Uyumlu TMS/TFRS. Ankara: Fersa Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Özkan, M., ve Terzi, S. (2012). Finansal Raporlama Açısından Marka Değerinin Ölçümü Ve Değerlendirmesi. Öneri Dergisi , 10 (38), 87-86.
  • Sağlam, N., Şengel, S., ve Öztürk, B. (2009). TMS Türkiye Muhasebe Standartları Uygulaması (2. Baskı). Ankara: Maliye ve Hukuk Yayınları.
  • Tek Düzün Hesap Planı, Gelir İdaresi Başkanlığı, http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/eski/muhsisteb1ekmuh5b.htm. (02014).
  • TMS 03.2006 Tarih ve. 26111 Sayılı Resmi Gazete.
  • Vergi Usul Kanunu, 333. Sıra Numaralı VUK Genel Tebliği, 28/04/2004 tarih ve 25446 sayılı Resmi Gazete.
  • Yılmaz, B. B. (2012). Marka Değerinin Bilançodaki Yeri ve Türkiye Muhasebe Standardı 38’e Göre Marka Muhasebesi. Maliye Finans Yazıları (97), 9-37.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

OSMAN Tuğay This is me

TÜLAY Top This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2014 Issue: 40

Cite

APA Tuğay, O., & Top, T. (2015). TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(40).
AMA Tuğay O, Top T. TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(40).
Chicago Tuğay, OSMAN, and TÜLAY Top. “TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ Ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 40 (June 2015).
EndNote Tuğay O, Top T (June 1, 2015) TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 40
IEEE O. Tuğay and T. Top, “TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 40, June 2015.
ISNAD Tuğay, OSMAN - Top, TÜLAY. “TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ Ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 (June 2015).
JAMA Tuğay O, Top T. TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Tuğay, OSMAN and TÜLAY Top. “TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ Ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 40, 2015.
Vancouver Tuğay O, Top T. TMS 38’E GÖRE MARKA DEĞERLEMESİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(40).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.