Because of globalization eliminate borders and information technologies improve rapidly, these situations have brought businesses to global enterprises nowadays. The periods when information and technology were not widespread businesses had hundreds of employees. But now businesses have thousands of employees. The periods when information and technology were not widespread it was hard to measure performance of employees, keep track of employees and employee rights. These problems are solved easily by information technologies today. Information systems provide incredible conveniences to businesses and HRIS is one of the these systems. The aim of this study is to evaluate the success of HRIS. In this context, the survey form that is created after local and foreign literature research was enforced reliability analysis. Also, the survey form that is used 5-point likert scale was applied to people who use HRIS. The obtaining datas were subjected to statistical analysis and 105 valid survey datas were got in this study. The result of the analysis, it was seen that HRIS satisfaction is affected by subfactors. After the analysis it was seen that there is a positive and high relation between HRIS satisfaction and sub-factors and HRIS success is explained in a high rate by HRIS satisfaction
Küreselleşmenin sınırları ortadan kaldırması ve bilgi teknolojilerinin hayal edilemediği hızda gelişmesi işletmeleri çağımızda küresel işletmeler haline getirmiştir. Bilgi ve teknolojinin bu kadar yaygın olmadığı dönemlerde bir işletme onlarca, yüzlerce çalışana sahipken bugün binlerce hatta yüz binlerce çalışandan sahip olmaktadır. Bilgi ve teknolojinin bu kadar yaygın olmadığı dönemlerde çalışanların takibi, özlük hakları ve hatta performansını ölçmek nerdeyse imkânsızdı. Günümüzde ise bilgi teknolojiler vasıtasıyla bu sorunlar kolaylıkla çözülmektedir. Bilgi sistemleri işletmelere inanılmaz kolaylıklar sağlamıştır. Bu sistemlerden biri de insan kaynakları bilgi sistemleridir. Çalışmada kullanılan insan kaynakları bilgi sistemlerinin başarısını ölçmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda çalışmada yerli ve yabancı literatür araştırması sonucunda oluşturulan anket formu güvenilirlik analizine tabi tutulmuş ve 5’li likert ölçeği kullanılarak hizmet sektöründeki bu sistemi uygulayan ve anketi cevaplamaya gönüllü olan kişilere uygulanmış elde edilen veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Bu kapsamda 105 geçerli anket verisi elde edilmiştir. Anket verilerine uygulanan analizler sonucunda İKBS memnuniyetini alt faktörlerden etkilendiği, bunlarla pozitif ve yüksek ilişkilerinin olduğu ve İKBS memnuniyetinin İKBS başarısını çok yüksek bir oranda açıklayabildiği görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 40 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.