Day by day the usage of phones are increasing, especially for university students, phones are like a must have consumer’s item for them. This study examines whether or not phones are really a need for the university students and whether the students act according to their economic consuming budgets. Also, by getting help from GSM operators’ appropriate talking and messaging plans for students, we tried to see if the students acted independently from their budgets. Talk time on the phone, sent text messages, cost of the phone, years the phone has been used, and phone bills are the factors used to analyze youth in three different factors using the discriminate analysis. According to the analysis results, there were differences in terms of monthly expenditure respectively; phone bills, phone device, talk time, and sms
Ülkemizde cep telefonu kullanımı gün geçtikçe artmakta özellikle üniversite gençliği için neredeyse zorunlu tüketim maddesi olarak algılanmaktadır. Bu çalışma üniversite gençliğinde cep telefonunun zorunlu bir unsur olup olmadığının yanı sıra üniversite gençliğinin cep telefonu kullanımında kendi ekonomik harcama düzeylerine uygun davranıp davranmadıklarını araştırmaktadır. Ayrıca GSM operatörlerinin üniversitelilere uygun konuşma ve mesajlaşma gibi paketlerinden de yararlanarak ekonomik harcama düzeylerinden bağımsız kullanımda bulunup bulunmadıklarını incelemektedir. Cep telefonu konuşma süresi, gönderilen cep telefonu mesajları, telefon cihazının maliyeti, cep telefonu kullanım yılı ve telefon fatura ve kontör harcamaları faktörlerine bakılarak gençlerin üç farklı harcama grubuna ayrıştığı diskriminant analizi kullanılarak ortaya koyulmuştur. Analiz sonuçlarına göre aylık harcama açısından sırasıyla telefon fatura ve kontör masrafları, telefon cihazı, konuşma süresi ve sms sayısında farklılık vardır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 44 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.