Öğrencilerin üniversiteden mezun olduktan sonra kendi becerilerini, yeteneklerini, kişiliklerini yansıtan alanlarda çalışmaları başarılı bir kariyer oluşturma açısından oldukça önemli bir konudur. Öğrencilerin kendilerini daha iyi yansıtan, yeteneklerini ve becerilerini kullanabilecekleri mesleklere yönelmeleri çalışma yaşamında mutlu ve verimli olmayı beraberinde getirir. Bu amaçla çalışma yaşamında mutlu ve verimli olmak için öğrencilerin kariyer planlarını üniversite yaşantıları sürecinde yapmaları önem arzetmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin kariyerlerine yönelik çalışmalar yapmaları ve bu bilinçle kendilerini geliştirmeleri faydalı olacaktır. Bu amaçla, 485 öğrencinin gönüllü olarak katıldığı bu çalışmada öğrencilerin mezuniyet sonrası için kariyer planlarının yapılmasında etkili olan faktörler ikili lojistik regresyon analizi ile incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin kariyer planlarını etkileyen faktörler olarak; sınıf, algılanan sosyo-ekonomik düzey, liderlik hedefi ve eğitim hedefi bulunmuştur. Ayrıca lojistik regresyon ile elde edilen modelin modelin doğru sınıflandırma yüzdesi %78,4 olarak elde edilmiştir.
Kariyer Planı Lojistik Regresyon Analizi Kariyer Seçiminde Aile Etkisi Ölçeği Kariyer Hedefleri Ölçeği
It is an important issue that students work in career fields that reflect their skills, abilities and personalities after graduating from university. For this purpose, students need to make their career plans during their university life and work towards this in order to turn to professions that reflect themselves better and use their skills in line with their abilities, and develop themselves with this awareness. Another issue that is as important as career planning is the factors that affect the career plans. In this study, in which 485 students participated voluntarily, the factors that affect the career plans for the students after graduation were examined by two-option logistic regression analysis. As a result of the analysis, the factors that affect the career plans for students after graduation are the class the student attends, the socio-economic level perceived by the student for his family, the student's leadership goal and the student's educational goal. Besides, the correct classification percentage of the model was found to be 78.4%.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 68 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.