Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma

Year 2024, Issue: 82, 113 - 123, 24.10.2024
https://doi.org/10.51290/dpusbe.1478231

Abstract

Günümüz iş dünyasında, işletmelerin işe yeni alınan çalışanları hızlı ve etkili bir şekilde yetiştirmeleri son derece önemlidir. Bu bağlamda, öğrenme eğrisi analizi, işçilerin öğrenme süreçlerini daha iyi anlamak ve gelecekteki performanslarını tahmin etmek için değerli bilgiler sunmaktadır. Bu çalışma, işe yeni alınan işçilerin eğitim sürecindeki performansını değerlendirmek ve gelecekteki başarılarını tahmin etmek amacıyla öğrenme eğrisi analizini ele almaktadır. Bu çalışmada, işletmelerin yeni işçileri daha etkili bir şekilde yönetmelerine ve eğitim programlarını iyileştirmelerine yardımcı olmak için öğrenme eğrisi ve regresyon modelini stratejik bir şekilde nasıl uygulayabileceklerinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede, iş dünyasında rekabet avantajı elde etmek ve uzun vadeli başarıyı güvence altına almak isteyen şirketler için öneriler sunulmaktadır. Ayrıca, bu çalışmada kullanılan verilerin hipotetik olmasından dolayı analizlerin gerçek dünya senaryolarına uygulanabilirliği üzerine odaklanılmaktadır.

References

  • Atıcı, U. (2021). Öğrenme eğrilerinin karşılaştırılması. Türk Doğa ve Fen Dergisi, 10(1), 119-129.
  • Argote, L. ve Epple, D. (1990). Learning curves in manufacturing. Science, 247(4945), 920-924.
  • Aydın, M. K. ve Aksoy, Ö. (2014). Öğrenme’nin kısa dönem’koşulları altında maliyetleri azaltıcı etkisi üzerine bir değerlendirme. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 1-15.
  • Baloff, N. (1966). The learning curve--some controversial issues. The Journal of Industrial Economics, 14(3), 275-282.
  • Çetiner, E. ve Mikail, E. R. O. L. (2008). Öğrenme ve öğrenmenin maliyet düşürmede araç olarak kullanılması ve amprik bir çalışma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 121-128.
  • Ganzach, Y. (1997). Misleading interaction and curvilinear terms. Psychological Methods, 2(3), 235-247.
  • Güneş, R. (2010). Öğrenme faktörünün üretim maliyetleri üzerine etkisinin genel bir değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(1-2), 275-289.
  • Hartley, K. (1965). The learning curve and its application to the aircraft industry. The Journal of Industrial Economics, 13(21), 22-128.
  • Heng, T. M. (2010). Learning curves & productivity in Singapore manufacturing industries. In Second Annual Conference of the Academic Network for Development in Asia (ANDA) (pp. 8-10).
  • Klenow, P. J. (1998). Learning curves and the cyclical behavior of manufacturing industries. Review of Economic Dynamics, 1(2), 531-550.
  • Macher, J. T., & Mowery, D. C. (2003). “Managing” learning by doing: an empirical study in semiconductor manufacturing. Journal of Product Innovation Management, 20(5), 391-410.
  • Mahesh, V. ve Woll, C. (2007). Blended learning in high tech manufacturing: A case study of cost benefits and production efficiency. Journal of Asynchronous Learning Networks, 11(2), 43-60.
  • Togo, D. F. (2001). A curvilinear approach to teaching learning effects for cost estimation. Journal of Accounting Education. 19(3), 211-223.
  • Venkataraman, Ray R., and Jeffrey K. Pinto. (2016). Operations management: Managing global supply chains. Canada: Sage Publications.
  • Viering, T., & Loog, M. (2022). The shape of learning curves: a review. IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, 45(6), 7799-7819.
  • Wang, F. K., & Lee, W. (2001). Learning curve analysis in total productive maintenance. Omega, 29(6), 491-499.

Learning Curve Analysis and the Cost of Learning: Examining New Worker Performance - A Hypothetical Study

Year 2024, Issue: 82, 113 - 123, 24.10.2024
https://doi.org/10.51290/dpusbe.1478231

Abstract

In today's business world, it is extremely important for companies to train newly hired employees quickly and effectively. In this context, learning curve analysis offers valuable information to better understand workers' learning processes and predict their future performance. This study addresses learning curve analysis in order to evaluate the performance of newly hired workers during the training process and predict their future success. This study aims to demonstrate how businesses can strategically apply the learning curve and regression model to help them manage new workers more effectively and improve their training programs. In this context, suggestions are offered for companies that want to gain a competitive advantage in the business world and secure long-term success. Additionally, since the data used in this study are hypothetical, the focus is on the applicability of the analyzes to real-world scenarios.

References

  • Atıcı, U. (2021). Öğrenme eğrilerinin karşılaştırılması. Türk Doğa ve Fen Dergisi, 10(1), 119-129.
  • Argote, L. ve Epple, D. (1990). Learning curves in manufacturing. Science, 247(4945), 920-924.
  • Aydın, M. K. ve Aksoy, Ö. (2014). Öğrenme’nin kısa dönem’koşulları altında maliyetleri azaltıcı etkisi üzerine bir değerlendirme. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 1-15.
  • Baloff, N. (1966). The learning curve--some controversial issues. The Journal of Industrial Economics, 14(3), 275-282.
  • Çetiner, E. ve Mikail, E. R. O. L. (2008). Öğrenme ve öğrenmenin maliyet düşürmede araç olarak kullanılması ve amprik bir çalışma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 121-128.
  • Ganzach, Y. (1997). Misleading interaction and curvilinear terms. Psychological Methods, 2(3), 235-247.
  • Güneş, R. (2010). Öğrenme faktörünün üretim maliyetleri üzerine etkisinin genel bir değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(1-2), 275-289.
  • Hartley, K. (1965). The learning curve and its application to the aircraft industry. The Journal of Industrial Economics, 13(21), 22-128.
  • Heng, T. M. (2010). Learning curves & productivity in Singapore manufacturing industries. In Second Annual Conference of the Academic Network for Development in Asia (ANDA) (pp. 8-10).
  • Klenow, P. J. (1998). Learning curves and the cyclical behavior of manufacturing industries. Review of Economic Dynamics, 1(2), 531-550.
  • Macher, J. T., & Mowery, D. C. (2003). “Managing” learning by doing: an empirical study in semiconductor manufacturing. Journal of Product Innovation Management, 20(5), 391-410.
  • Mahesh, V. ve Woll, C. (2007). Blended learning in high tech manufacturing: A case study of cost benefits and production efficiency. Journal of Asynchronous Learning Networks, 11(2), 43-60.
  • Togo, D. F. (2001). A curvilinear approach to teaching learning effects for cost estimation. Journal of Accounting Education. 19(3), 211-223.
  • Venkataraman, Ray R., and Jeffrey K. Pinto. (2016). Operations management: Managing global supply chains. Canada: Sage Publications.
  • Viering, T., & Loog, M. (2022). The shape of learning curves: a review. IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, 45(6), 7799-7819.
  • Wang, F. K., & Lee, W. (2001). Learning curve analysis in total productive maintenance. Omega, 29(6), 491-499.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Management Accounting
Journal Section RESEARCH ARTICLES
Authors

Murat Kurtlar 0000-0002-3266-275X

Publication Date October 24, 2024
Submission Date May 3, 2024
Acceptance Date September 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 82

Cite

APA Kurtlar, M. (2024). Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(82), 113-123. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1478231
AMA Kurtlar M. Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2024;(82):113-123. doi:10.51290/dpusbe.1478231
Chicago Kurtlar, Murat. “Öğrenme Eğrisi Analizi Ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 82 (October 2024): 113-23. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1478231.
EndNote Kurtlar M (October 1, 2024) Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 82 113–123.
IEEE M. Kurtlar, “Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 82, pp. 113–123, October 2024, doi: 10.51290/dpusbe.1478231.
ISNAD Kurtlar, Murat. “Öğrenme Eğrisi Analizi Ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 82 (October 2024), 113-123. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1478231.
JAMA Kurtlar M. Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2024;:113–123.
MLA Kurtlar, Murat. “Öğrenme Eğrisi Analizi Ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 82, 2024, pp. 113-2, doi:10.51290/dpusbe.1478231.
Vancouver Kurtlar M. Öğrenme Eğrisi Analizi ve Öğrenme Maliyeti: Yeni İşçi Performansının İncelenmesi - Hipotetik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2024(82):113-2.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.