Yeni Türk Sineması’nın son döneminde öne çıkan yönetmenlerden Selman Nacar, hem hukuk hem de sinema eğitimi almış olmasıyla dikkat çeker. Nacar’ın 2023 yapımı Tereddüt Çizgisi adlı filmi, hukuk sistemi içinde görev yapan bir avukatın etik sorumluluk ve vicdani çatışmaları etrafında şekillenen derinlikli bir anlatı sunar. Bu çalışmada, Tereddüt Çizgisi filmi özelinde etik sorumluluk, adalet arayışı ve tanıklık kavramları tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Analize geçmeden önce, sinema ile hukuk ve adalet arasındaki ilişki kuramsal düzlemde tartışılmış; Dünya ve Türk sinemasından örnekler verilmiştir. Bulgular, filmde üç temel tema etrafında şekillenmektedir. İlk olarak, ana karakterin adalet arayışı sürecinde mesleki görev ile kişisel etik sorumluluk arasında yaşadığı içsel çatışma vurgulanır. İkinci olarak, sistemin dışında bırakılmış ve hukukun gölgesinde yaşamaya mahkûm edilmiş bir figür aracılığıyla toplumsal dışlanmışlık ve adaletsizlik temaları öne çıkar. Son olarak, tanıklık etmesi beklenen karakterin sessizliği, hukuki süreçlerdeki etik yükümlülüklerin hem toplumsal hem de bireysel sınırlarını görünür kılar. Dolayısıyla film, etik tanıklık, sessizlik ve adaletin olasılığı gibi temalar aracılığıyla birey ve hukuk sistemi arasındaki kırılgan ilişkiyi gözler önüne serer.
Among the prominent directors of the recent New Turkish Cinema, Selman Nacar stands out with his background in both law and film studies. His 2023 film Hesitation Wound (Tereddüt Çizgisi) presents a nuanced narrative centered on an attorney's ethical responsibility and moral dilemmas with in the legal system. This study thematically analyzes the concepts of ethical responsibility, the pursuit of justice and witnessing through the lens of Hesitation Wound (Tereddüt Çizgisi). Prior to the analysis, the relationship between cinema, law, and justice is discussed on a theoretical level, with examples from both world and Turkish cinema. The findings reveal three central themes in the film. First, the protagonist's inner conflict between professional duty and personal ethical responsibility in the pursuit of justice is highlighted. Second, through a figure marginalized by the system and condemned to live in the shadow of the law, themes of social exclusion and injustice are brought to the fore. Finally, the silence of the character expected to bear witness reveals the social and individual boundaries of ethical obligations with in legal processes. Thus, the film sheds light on the fragile relationship between the individual and the legal system through themes such as ethical witnessing, silence, and the possibility of justice.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Communication Sociology |
| Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
| Authors | |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | August 1, 2025 |
| Acceptance Date | October 25, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 86 |