Bu makalede Naipaul’ün Yarım Hayat Half a Life adlı romanında roman kahramanının kimlik arayışı tematik yapı ve anlatım teknikleri açılarından incelenmektedir. Tematik düzlemde birbiri içine girmiş çok sayıda hikayedeki ana konu bireysel ve toplumsal kimliklerin çatışmasıdır. Birbirine bu tematik yapı çerçevesinde eklemlenen hikayelerin sonu bir yolculukla, dolayısıyla bir kaçışla biter. Bu yapı ana hikayenin içine yerleştirilmiş çok sayıda hikaye parçasının yarattığı çok anlatıcısı olan, çoksesli bir anlatım yapısıyla desteklenir. Her iki düzlem bir yandan kahramanın kimliğini belirsizleştirir; bu ise kahramanın her defasında yeni bir arayışa girmesine neden olur. Tematik ve anlambilimsel eksenin ele alındığı ilk bölümde anlatı kişisinin toplumsal kimliğin belirleyicisi olan “kast sistemi” karşısındaki duygusal tepkileri ele alınmaktadır; bireysel kimliğe ilişkin bütün sorgulamalar bu kavrama göre anlam kazanır. Anlatıcı atalarından aldığı toplumsal konumunu sürekli olarak sorgular ve değiştirmeye çalışır. Bireysel ilişkilerinde de sürekli sorgulayıcı bir tavra sahip olan kahramanın kimlik arayışı “gerçeklikten kaçış” temasıyla son bulur. Öğrenci olarak Londra’ya gelen roman kahramanının arayışı burada da sürer. Tematik eksende bu “tamamlanmamış kimlik” ögesi, anlatım tekniğine “yarım kalmış anlatılar” biçiminde yansımaktadır. Roman birbiriyle kimlik teması üzerinde kesişen birçok anlatıdan oluşmuştur; bu kısa hikayeler de tıpkı roman kahramanının belirsiz kimliği gibi yarım ve tamamlanmamış olarak kalmaktadır. Bu bakımdan anlatının tematik düzeyi teknik yapıyı destekler, teknik yapı da temaları belirginleştirir.
Yarım Hayat Naipaul Willie Chandran 2001 Nobel Hindu Tematik
This article aims to bring an exploration of Naipaul’s protagonist in his novel Half a Life within the framework of the themes and narrative techniques employed in the novel. In a narrative where many stories are interwoven into each other, the novel thematically engages with the notion of identity crisis on both personal and social levels. Within this thematic structure each story is connected to the other by a journey, evoking the idea of escapism. Thus, this structure is reinforced by means a polyphonic narrative bringing together many different stories and voices. Both the narrative and the thematic structure, as this article argues, function as a way of blurring the identity of the protagonist, a situation which ultimately leads the protagonist to seek new pursuits. The first part of the essay, which engages with the thematic and semantic frames explores the narrator’s emotional reactions against the “caste system” as an indicator of identity. The narrator often questions his social status that he inherited from his ancestors, and he seeks to change it. Taking a persistent questioning attitude also in his private relations, the protagonist’s pursuit of identity hence culminates in the notion of “flight from reality”.
Half a Life Naipaul Willie Chandran 2001 Nobel Hindu Thematic
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 52 Issue: 1 |
Ankara University Journal of the Faculty of Languages and History-Geography
This journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.