BibTex RIS Cite

OPERADA CİNAYET: “CAVALLERIA RUSTICANA” ve “I PAGLIACCI”

Year 2018, Volume: 58 Issue: 1, 82 - 98, 01.01.2018

Abstract

Pietro Mascagni’nin “Cavalleria Rusticana” ve Ruggero Leoncavallo’nun “I Pagliacci” adlı operaları İtalyan Risorgimento döneminin en önemli eserlerindendir. İtalyan Birliği’nin sağlanmasının ardından ortaya çıkan toplumsal, siyasal ve kültürel değişimleri ilk elden yansıtan eserler olarak bu iki opera hem kronolojik olarak hem de konu bütünlüğü açısından birbirini tamamlar niteliktedirler. Mascagni’nin 1890 ve Leoncavallo’nun 1892 tarihli operaları İtalyan operasında bir dönüm noktasını ifade ederken, yeni bir tiyatro ve sanat anlayışının doğuşunu müjdeler: gerçekçilik ve verist opera. “Cavalleria Rusticana” ve “I Pagliacci” verist opera anlayışının öncüleri, bir anlamda da kural koyucu örnekleri olarak hem tiyatro, hem de edebiyat tarihinde önemli bir yer tutarlar. Bu çalışmanın amacı, “Cavalleria Rusticana” ve “I Pagliacci” adlı operalardan yola çıkarak, Risorgimento dönemi verist opera anlayışını incelemek, opera ve edebiyat arasındaki ilişkiyi irdelemek ve duyguların opera aracılığı ile yeniden yorumlanmasına ilişkin değerlendirmelerde bulunmaktır.

References

  • Basini, Laura. “Mask, Minuets and Murder: Images of Italy in Leoncavallo’s Pagliacci.” Journal of the Royal Musical Association 133. 1 (2008): 32-68.
  • Capuana, Luigi. Gli ismi contemporanei. Milano: Fratelli Fabbri, 1973.
  • De Giovanni, Maurizio. Il senso del dolore – L’inverno del comissario Ricciardi. Milano: Einaudi, 2012.
  • Fisher, Burton, ed. Mascagni’s Cavalleria Rusticana (“Rustic Chivalry”) Leoncavallo’s I Pagliacci (“The Clowns”). Opera Classics Library Series. Miami, Florida: Opera Journeys Publishing. 2003.
  • Gaillard, Jone. “Cavalleria rusticana: Novella, Dramma, Melodramma .” MLN. (Italian Issue) 107. 1 (Jan. 1992): 178-195.
  • Giger, Andreas. “Verismo: Origin, Corruption, and Redemption of an Operatic Term”. Journal of the American Musicological Society. 60.2 (August 2007): 271- 315.
  • Girardi, Michele. “Il verismo musicale alla ricerca dei suoi tutori. Alcuni modelli di Pagliacci nel teatro musicale Fin de siécle.” Ruggero Leoncavallo nel suo tempo, Atti del Convegno. Milano: Casa Musicale Sanzogno, 1993.
  • Guarnieri Corazzol, Adriana. “Opera e verismo: un curioso connubio.” Cavalleria rusticana-Pagliacci. Cagliari: Fondazione Teatro Lirico di Cagliari. 2009. 32-41.
  • Kuhn, Bernhard. “Il teatro e la vita non sono la stessa cosa? Self-References and Their Cultural Context in Leoncavallo’s Pagliacci.”Italica 94.1 (2017): 31-51.
  • Öncel, Süheyla. İtalyan Edebiyat Tarihi II. Ankara: İtalyan Kültür Heyeti, 1997.
  • Rudlin, John. Commedia dell’Arte. Çev. Ezgi Ege İpekli. İstanbul: Mitos Boyut, 2000.
  • Saccone, Eduardo. “I mondi di Verga: l'ossimoro di Cavalleria Rusticana.” MLN. (Italian Issue). 117.1 (January 2002): 106-114.
  • Staffieri, Gloria. Un teatro tutto cantato. Introduzione all'opera italiana. Roma: Carocci. 2012.
  • Yassıtepe Ayyıldız, Ece. “Klasik Dönem Fransız Tiyatrosunda "Parter" Kavramı.” Batı Kültür ve Edebiyatlarında Klasik Dönem. Ankara: Ankara Üniversitesi, 2016.
  • Zola, Emile. “Fransız Edebiyatı: Romanda Natüralizm.” Çev. Fehmi Baldaş. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi. Roman Özel Sayısı – I. XIII.154 (Temmuz 1964): 693- 697.

MURDER AT THE OPERA: “CAVALLERIA RUSTICANA” AND “I PAGLIACCI

Year 2018, Volume: 58 Issue: 1, 82 - 98, 01.01.2018

Abstract

Pietro Mascagni's “Cavalleria Rusticana” and Ruggero Leoncavallo's “I Pagliacci” are the most important operas of the Italian Risorgimento period. These two operas complete each other, both chronologically and subject matters as works reflecting the social, political and cultural changes arisen after the unification of Italy. While the opera of Mascagni in 1890 and Leoncavallo’s opera in 1892 indicate a turning point in the Italian opera and also represent the birth of a new theater and artistic heritage: verismo and verist opera. “Cavalleria Rusticana” and “I Pagliacci” as the pioneers of verist opera have an important place in both theater and literary history of Italy as a rule-makers. The main aim of this work is to examine the operas “Cavalleria Rusticana” and “I Pagliacci” as the reflection of the Risorgimento era’s verist operas and to explore the relation between opera and literature, and to evaluate the reinterpretations of emotions through opera.

References

  • Basini, Laura. “Mask, Minuets and Murder: Images of Italy in Leoncavallo’s Pagliacci.” Journal of the Royal Musical Association 133. 1 (2008): 32-68.
  • Capuana, Luigi. Gli ismi contemporanei. Milano: Fratelli Fabbri, 1973.
  • De Giovanni, Maurizio. Il senso del dolore – L’inverno del comissario Ricciardi. Milano: Einaudi, 2012.
  • Fisher, Burton, ed. Mascagni’s Cavalleria Rusticana (“Rustic Chivalry”) Leoncavallo’s I Pagliacci (“The Clowns”). Opera Classics Library Series. Miami, Florida: Opera Journeys Publishing. 2003.
  • Gaillard, Jone. “Cavalleria rusticana: Novella, Dramma, Melodramma .” MLN. (Italian Issue) 107. 1 (Jan. 1992): 178-195.
  • Giger, Andreas. “Verismo: Origin, Corruption, and Redemption of an Operatic Term”. Journal of the American Musicological Society. 60.2 (August 2007): 271- 315.
  • Girardi, Michele. “Il verismo musicale alla ricerca dei suoi tutori. Alcuni modelli di Pagliacci nel teatro musicale Fin de siécle.” Ruggero Leoncavallo nel suo tempo, Atti del Convegno. Milano: Casa Musicale Sanzogno, 1993.
  • Guarnieri Corazzol, Adriana. “Opera e verismo: un curioso connubio.” Cavalleria rusticana-Pagliacci. Cagliari: Fondazione Teatro Lirico di Cagliari. 2009. 32-41.
  • Kuhn, Bernhard. “Il teatro e la vita non sono la stessa cosa? Self-References and Their Cultural Context in Leoncavallo’s Pagliacci.”Italica 94.1 (2017): 31-51.
  • Öncel, Süheyla. İtalyan Edebiyat Tarihi II. Ankara: İtalyan Kültür Heyeti, 1997.
  • Rudlin, John. Commedia dell’Arte. Çev. Ezgi Ege İpekli. İstanbul: Mitos Boyut, 2000.
  • Saccone, Eduardo. “I mondi di Verga: l'ossimoro di Cavalleria Rusticana.” MLN. (Italian Issue). 117.1 (January 2002): 106-114.
  • Staffieri, Gloria. Un teatro tutto cantato. Introduzione all'opera italiana. Roma: Carocci. 2012.
  • Yassıtepe Ayyıldız, Ece. “Klasik Dönem Fransız Tiyatrosunda "Parter" Kavramı.” Batı Kültür ve Edebiyatlarında Klasik Dönem. Ankara: Ankara Üniversitesi, 2016.
  • Zola, Emile. “Fransız Edebiyatı: Romanda Natüralizm.” Çev. Fehmi Baldaş. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi. Roman Özel Sayısı – I. XIII.154 (Temmuz 1964): 693- 697.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Bülent Ayyıldız This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 58 Issue: 1

Cite

APA Ayyıldız, B. (2018). OPERADA CİNAYET: “CAVALLERIA RUSTICANA” ve “I PAGLIACCI”. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 58(1), 82-98.

Ankara University Journal of the Faculty of Languages and History-Geography

This journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License22455