BibTex RIS Cite

Number of Siblings and Self-Consept Relationship in Adolescents

Year 2014, Volume: 16 Issue: 3, 22 - 25, 01.12.2014

Abstract

Objective: The aim of this study is to determine the correlation between the number of siblingsand self-consept among adolescents attending 7th grade.Materials and methods: Type of study is a cross-sectional descriptive survey. The researchwas held at 41 elementary schools in Isparta downtown; among 2795 seventh grade students,2676 students participated in the study. Results were obtained using socio-demographic dataform and the Pierss-Harris Self-consept Scale.Results: There has been found a significant correlation between the number of siblings andself-consept scores. According to the results of the test, students who have no siblings had higherself consept points, compared to those who have 3 or 4 siblings, found to be statisticallysignificant. (p

References

  • Öner N. Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı, Türk Psikologlar Derneği: Ankara. ss; 5-10, 2005
  • Pişkin M. ‘Özsaygı Geliştirme Eğitimi’, (Edt: Kuzgun, Y.) İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayınları: Ankara, 2000;95- 123
  • Yörükoğlu A. Gençlik çağı. İstanbul: Özgür Yayınları, 2000; 20-135.
  • Kuzgun Y. Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2000; 75-125.
  • Onur B. Gelişim psikolojisi. Ankara: İmge Yayıncılık, 2008; 75-300.
  • Kulaksızoğlu A. Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001; 25-250.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
  • Kahriman İ. Adölesanlarda aile ve arkadaşlarından algılanan sosyal destek ile benlik saygısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Aydoğan S. İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.

ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ

Year 2014, Volume: 16 Issue: 3, 22 - 25, 01.12.2014

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı 7. sınıftaki ergenlerde kardeş sayısı ile öz-kavram arasındakiilişkileri saptamaktır.Gereç ve Yöntem: Çalışmanın türü kesitsel tanımlayıcı anket çalışmasıdır. Araştırmaya IspartaMerkezde bulunan, 41 ilköğretim okulunda 7. Sınıfta okuyan 2795 öğrenciden 2676 tanesikatılmıştır. Veriler sosyodemografik veri formu ve Pierss-Harris Öz-kavram ölçeği kullanılarakelde edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin kardeş sayıları ile öz-kavram puanı arasındaanlamlı bir ilişki bulunmuştur. Testin sonucuna göre tek kardeş ve 2 kardeş olanlar, 5 ve üzerikardeş olanlara göre popülarite, sosyal beğeni ya da gözde olma alt boyut puanı daha yüksekbulunmuştur. Tek kardeş olanlar; 2 kardeş, 3 ve 4 kardeş, 5 ve üzeri kardeş olanlara göre zihinselve okul durumu alt boyut puanı daha yüksek olup, istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p

References

  • Öner N. Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı, Türk Psikologlar Derneği: Ankara. ss; 5-10, 2005
  • Pişkin M. ‘Özsaygı Geliştirme Eğitimi’, (Edt: Kuzgun, Y.) İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayınları: Ankara, 2000;95- 123
  • Yörükoğlu A. Gençlik çağı. İstanbul: Özgür Yayınları, 2000; 20-135.
  • Kuzgun Y. Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 2000; 75-125.
  • Onur B. Gelişim psikolojisi. Ankara: İmge Yayıncılık, 2008; 75-300.
  • Kulaksızoğlu A. Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001; 25-250.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
  • Kahriman İ. Adölesanlarda aile ve arkadaşlarından algılanan sosyal destek ile benlik saygısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2002.
  • Aydoğan S. İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Çuhadaroglu F. Adolesanlarda özdeğer duygusu ve çeşitli psikopatolojik durumlarla ilişkisi. Düşünen Adam, 1990; 3 (3): 71-75.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Meltem İnci Atay This is me

Yasemin Türker This is me

Hamdi Tuncer This is me

Özge Tuncer This is me

Publication Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Atay, M. İ., Türker, Y., Tuncer, H., Tuncer, Ö. (2014). ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Medical Journal, 16(3), 22-25.
AMA Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. December 2014;16(3):22-25.
Chicago Atay, Meltem İnci, Yasemin Türker, Hamdi Tuncer, and Özge Tuncer. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal 16, no. 3 (December 2014): 22-25.
EndNote Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö (December 1, 2014) ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Medical Journal 16 3 22–25.
IEEE M. İ. Atay, Y. Türker, H. Tuncer, and Ö. Tuncer, “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”, Duzce Med J, vol. 16, no. 3, pp. 22–25, 2014.
ISNAD Atay, Meltem İnci et al. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal 16/3 (December 2014), 22-25.
JAMA Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. 2014;16:22–25.
MLA Atay, Meltem İnci et al. “ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ”. Duzce Medical Journal, vol. 16, no. 3, 2014, pp. 22-25.
Vancouver Atay Mİ, Türker Y, Tuncer H, Tuncer Ö. ADOLESANLARDA KARDEŞ SAYISI İLE ÖZ-KAVRAM İLİŞKİSİ. Duzce Med J. 2014;16(3):22-5.