Meslek Yüksekokulları,
üniversitelerin iki yıllık bölümlerini oluşturan, genellikle meslek lisesi
öğrencilerinin tercih ettiği, bitirdikten sonra dikey geçiş sınavı ile dört
yıllık fakültelere geçiş yapma imkanı tanıyan önlisans programlarıdır. Adalet Meslek Yüksekokulları ise adalet
hizmetleri alanında görev üstlenen kamu ve özel kuruluşların nitelikli meslek
elemanı ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile kurulmuştur. Eğitim öğretim kalitesi
anılan bölüm mezunlarının, iş bulmasında, hayata hazırlanmasında etkin rol
oynamaktadır. Bu çalışmada, toplam kalite yönetimi temel prensipleri
doğrultusunda Adalet Meslek Yüksekokullarında yapılması gereken iyileştirmeler
konu edinilmiştir. Toplam kalite yönetiminin unsurları açısından özellikle
öğrenci, öğretmen ve mezuniyet sonrası kişilerin çalışacağı özel ve kamu
kurumlarındaki kişilerin memnuniyeti, eğitim kalitesinin sürekli
iyileştirilmesi, üzerinde durulmuş, kalitenin artırılması için
yapılabileceklere sonuç ve öneriler kısmında değinilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |