İletişim ve bilgi teknolojilerindeki ilerlemeler insanların yaşam tarzları üzerinde de değişikliklere neden olmuştur. Özel sektörde yaşanan hızlı gelişim ve dönüşüm ile fertler daha iyi koşullarda yaşamayı ve iş hayatlarında daha olumlu şartlar altında çalışmayı talep etmektedirler. Üretim sektöründe, üretim sürecinin ve üretilen ürünlerin memnuniyetini esas alan yeni yönetim yaklaşımları benimsenmiştir. Vatandaşın bilinçli hale gelmesi ile fertlerden oluşan devlet yönetiminin de bireylerine davranış tarzında değişiklikler ortaya çıkmıştır. Yönetim sisteminde ortaya konan yaklaşımlardan en önemlisi bireyi esas alan ve ilkelerinin uygulanmasını sisteme bağlama başarısı gösteren toplam kalite yönetimidir. Toplam Kalite Yönetimi, sürekli iyileşme ve gelişme, müşteri ve personel memnuniyetinin sağlanması, tüm çalışanların katılımı, iletişim, motivasyon, eğitim, hataların önlenmesine yönelik çalışmalar, yönetim ve organizasyon yöntemlerinin modernizasyonu gibi konular üzerinde yoğunlaşan, bunu bir hayat felsefesi olarak düşünen modern bir yaklaşımdır. Adli hizmetlerde günümüzde vatandaşın en önemli hizmet aldığı alanlardan biridir. Bu bağlamda makalemizde toplam kalite yönetimi ve kalite yönetim sistemi hakkında genel bilgilere yer verildikten sonra adliyelerde kalite yönetim sistemi kurulması üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 6 |