Çalışma metaverse evreninin mimarlık alanında nasıl bir rol oynadığını sorgulamaktadır. Bu bağlamda makalenin amacı, bu yeni alanın potansiyelini belirlemek, sınırlarını anlamak ve günümüze kadar mimari alanda ne tür projelerin üretildiğini analiz etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analizin kullanıldığı çalışmada analiz verileri popüler bir mimarlık platformu olan Archdaily veri tabanından elde edilmiştir. Buradan elde edilen çalışmaların tamamı güncel olup, en eski proje 2020 yılına uzanmaktadır. Projelerin değerlendirmesi, farklı mekan tipleri (Hyper Reality, Abstracted Reality, Hybrid Cyberspace, Hyper Virtuality), akıllı kent/bina, yaratıcı-inovatif tasarım, toplumsal değer yaratma, etkileşim-sosyalleşme, yeni mekansal deneyimler, dijital sanat ve kültürel değer yaratma kriterlerine göre değerlendirilmiştir. İncelenen projeler içerisinde, mimarlar tarafından geliştirilmiş çalışmalar olduğu gibi video ve oyun geliştiriciler tarafından tasarlanmış projeler de yer almaktadır. Sonuç olarak metaverse evreninde fütüristik, sınırların zorlandığı özgür tasarımlar geliştirilmekte, tarihi ve kültürel yapılar yeniden canlandırılmakta ve gelecek nesillere aktarılmaktadır. Karmaşık 3D görselleştirmeler çeşitli yazılımlar yerine metaevrende kolaylıkla üretilebilmektedir. Gelecekte metaverse’un mimarlık disiplinini eğitim, tasarım ve uygulama alanlarında radikal bir şekilde değişime ve dönüşüme uğratması öngörülmektedir.
The study questions the role of the metaverse universe in the field of architecture. In this context, the article aims to determine this new field's potential, understand its boundaries and analyse what kind of projects have been produced in the architectural field to date. Descriptive analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study, and the analysis data was obtained from Archdaily's database, a popular architectural platform. All of the studies obtained from here are current, and the oldest project dates back to 2020. The evaluation of projects was evaluated according to the criteria of different space types (Hyper Reality, Abstracted Reality, Hybrid Cyberspace, Hyper Virtuality), smart city/building, creative-innovative design, social value creation, interaction-socialization, new spatial experiences, digital art, and cultural value creation. Among the projects analyzed, there are projects developed by architects and designed by video and game developers. As a result, in the metaverse universe, futuristic, free designs are developed, and historical and cultural structures are revitalized and passed on to future generations. Complex 3D visualizations can be easily produced in the metaverse instead of using various software. In the future, the metaverse is expected to radically change and transform the discipline of architecture in education, design, and practice.
Metaverse Architectural Design Digital Architecture Artificial intelligence Augmented Reality Virtual Reality.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architectural Computing and Visualisation Methods, Architectural Science and Technology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2024 |
Submission Date | November 28, 2023 |
Acceptance Date | May 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |