Çeşitli nedenlerle oldukça hızlı gelişen kentlerde ve onlara eklenen yeni kentsel alanlarda, doğal olarak tasarım sorunları ortaya çıkmaktadır. Safranbolu’nun büyüyen kent çeperinin yakınlarında bulunan arkeolojik, mimarî ve doğal güzellikleriyle turizmin bir parçası olan İncekaya su kemeri ve çevresinde popüler kültüre bağlı oluşan düzensiz yerleşim, bunun örneğidir. Bu sorunun çözümünde çeşitli paydaşları bir araya getiren ve ortak akıl oluşturan kentsel tasarım uygulamalarından faydalanma ihtiyacı vardır. Kentin ve bölgenin gelişiminde önemli katkısı olan, öğrenci yetiştirmenin yanında bilgi üretiminin bir parçası olan üniversite, bu paydaşlardan biridir ve araştırmacı/öğrenci potansiyeline sahiptir. Bu bağlamda, 2019-2020 güz döneminde proje dersinde mimarlık bölümü öğrencileriyle seçilen alanda çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonunda elde edilen bilgilerin hem öğrenciler açısından eğitime hem de alanla ilgili olarak kente olan katkıları tartışılmıştır.
Tasarım stüdyosunu çalışma alanı ile ilgili teknik ve resmi bilgilerle destekleyen Karabük İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü'ne, süreçte değerli katkılarını esirgemeyen Mimar Elif Hacıalioğlu’na ve tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.
For various reasons, design problems have been naturally emerged in rapidly developing cities and in new urban areas which added to them. As a result of popular culture, the example of these problems has been the irregular settlement around the Incekaya aqueduct and its environment which are is a part of tourism with its archaeological, architectural, and natural beauties, and near Safranbolu’s expanding city perimeters. In solving this problem there is a need to take advantage of urban design practices that bring together the various disciplines and create a common mind. One of these disciplines is the university, which contributes significantly to the development of the city and the region and is a part of the knowledge production, with its researcher/student potential. In this context, in the project course in the 2019-20 Fall Semester, the studies concerned with the field have been made with the students of the architectural department of the university. At the end of this study, the contributions of the obtained information to both students’ education and to the city, where the study field is evaluated, have been discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |