Railway Transportation Mode Analysis on Turkey; the Situation in all around the World, Problems and Expectations
Year 2019,
Volume: 7 Issue: 1, 260 - 273, 31.01.2019
Hulusi Aydemir
,
Mustafa Kürşat Çubuk
Abstract
As increase of trade all around the World nowadays the importance of transportation network and systems also increase and this situation result in the increase of work due to transportation activities. The transportation systems of Turkey have a significant effect due to the location of the country on the earth also the condition that provides to be an important path among different regions. Turkey, in which an unbalanced and inefficient transportation system has been observed, as a result of this study in order to deal with such problems railway transportation system has been shown as a valid solution. To reach such results, the comparison and analysis between the railway systems of Turkey and World countries have been done, and with help of such evaluation the problems and expectations is shown in the conclusion.
References
- [1] H. Aydemir ve M. K Çubuk, ‘’Karayollarının Türkiye’de Genel Durumunun Araştırılması ile Yaşanan Değişimler ve Gelecek Stratejilerine Dair Tavsiyeler,’’ Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi (GMBD), vol. 2, no. 3, pp. 129-146, 2016.
- [2] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, (2018, 2 Temmuz). Demiryollarının 161 yılı . [Online]. Erişim: http://www.tcdd.gov.tr/content/e-kitap#161.%20YIL/18-19
- [3] Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uyg-Ar Merkezi Araştırmacıları, “Ulaştırma ana planı stratejisi iii. rapor (sonuçlar ve öneriler)”, İstanbul Teknik Üniversitesi, Türkiye, 2005.
- [4] S. Barda, Münakale Ekonomisi, İ.Ü. İktisat Fakültesi Yayını, İstanbul, Türkiye: Akgün Matbaası, 1964.
- [5] M. Karaşahin, “Türkiye demiryollarının mevcut durum analizi ve geleceği,” II. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu / Demiryolu Fuarı, İstanbul, Türkiye, 2008, ss. 33-43.
[6] H. Aydemir ve M. K Çubuk, ‘’Türkiye’nin Küresel Rekabet Gücü Açısından Türkiye Demiryollarının Değerlendirilmesi ve Türkiye’nin Demiryollarında Rekabet Etkisini Artırmaya Yönelik Öneriler,’’ Demiryolu Mühendisliği, s. 8, ss. 18-29, 2018.
- [7] Anonim, ‘’2011 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 8, 2011.
- [8] Anonim, ”2013 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 10, 18, 21, 40, 2013.
- [9] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi Başkanlığı İstatistik Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2011 – 2015, TCDD ISSN 1300-2503. Yayın No: 2016-2, Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2016, böl. 1-3, 9-11, ss.1-39, 101-114.
- [10] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı İstatistik ve Analiz Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2012 – 2016, TCDD Yayın No: 2017-1, Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2017, ss. 61-68, 101-108.
- [11] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı İstatistik ve Analiz Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2013 – 2017, TCDD Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2018, ss., 88-91. 94-103.
- [12] Anonim, ”2012 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 30, 2012.
- [13] Anonim, (2018, 25 Kasım). Rail lines (total route-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.TOTL.KM/countries?display=default
- [14] Anonim, (2018, 25 Kasım). Railways, goods transported (million ton-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.GOOD.MT.K6
- [15] Anonim, (2018, 25 Kasım). Railways, passengers carried (million passenger-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.PASG.KM
Demiryolu Ulaştırma Türünün Türkiye Analizi; Dünyadaki Durumu, Sorunlar ve Beklentiler
Year 2019,
Volume: 7 Issue: 1, 260 - 273, 31.01.2019
Hulusi Aydemir
,
Mustafa Kürşat Çubuk
Abstract
Dünya ticaretinin artması ile birlikte günümüz dünyasında ulaştırma ağları ve sistemlerinin önemi artmış ve
taşımacılık faaliyetlerinin artmasına yönelik çalışmalar güçlenmiştir. Dünyadaki konumu olsun bölgeler arasındaki
geçişte olması sebebiyle olsun, birçok sebepten ulaştırma koridorlarında bulunan Türkiye’nin ulaştırma sistemleri
oldukça önem arz etmektedir. Ulaştırma sistemlerinde dengesizliğin olduğu görülen ve verimli olmadığı gözlenen
Türkiye’de, bu çalışma sonucu; ulaştırma sistemlerinde dengesizliği düzeltebilecek ve verimi artıracak olan
sistemin demiryolları olduğu görülmektedir. Bunun içinde, Türkiye demiryollarının dünya ülkeleri ile
karşılaştırılması ve analizi yapılmış, değerlendirilme yapılarak sorunlar ortaya koyulmuş ve beklentiler sunulmaya
çalışılmıştır.
References
- [1] H. Aydemir ve M. K Çubuk, ‘’Karayollarının Türkiye’de Genel Durumunun Araştırılması ile Yaşanan Değişimler ve Gelecek Stratejilerine Dair Tavsiyeler,’’ Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi (GMBD), vol. 2, no. 3, pp. 129-146, 2016.
- [2] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, (2018, 2 Temmuz). Demiryollarının 161 yılı . [Online]. Erişim: http://www.tcdd.gov.tr/content/e-kitap#161.%20YIL/18-19
- [3] Ulaştırma ve Ulaşım Araçları Uyg-Ar Merkezi Araştırmacıları, “Ulaştırma ana planı stratejisi iii. rapor (sonuçlar ve öneriler)”, İstanbul Teknik Üniversitesi, Türkiye, 2005.
- [4] S. Barda, Münakale Ekonomisi, İ.Ü. İktisat Fakültesi Yayını, İstanbul, Türkiye: Akgün Matbaası, 1964.
- [5] M. Karaşahin, “Türkiye demiryollarının mevcut durum analizi ve geleceği,” II. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu / Demiryolu Fuarı, İstanbul, Türkiye, 2008, ss. 33-43.
[6] H. Aydemir ve M. K Çubuk, ‘’Türkiye’nin Küresel Rekabet Gücü Açısından Türkiye Demiryollarının Değerlendirilmesi ve Türkiye’nin Demiryollarında Rekabet Etkisini Artırmaya Yönelik Öneriler,’’ Demiryolu Mühendisliği, s. 8, ss. 18-29, 2018.
- [7] Anonim, ‘’2011 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 8, 2011.
- [8] Anonim, ”2013 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 10, 18, 21, 40, 2013.
- [9] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi Başkanlığı İstatistik Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2011 – 2015, TCDD ISSN 1300-2503. Yayın No: 2016-2, Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2016, böl. 1-3, 9-11, ss.1-39, 101-114.
- [10] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı İstatistik ve Analiz Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2012 – 2016, TCDD Yayın No: 2017-1, Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2017, ss. 61-68, 101-108.
- [11] T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı İstatistik ve Analiz Şubesi, T.C. Devlet Demiryolları istatistik yıllığı 2013 – 2017, TCDD Ankara, Türkiye: T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2018, ss., 88-91. 94-103.
- [12] Anonim, ”2012 yılı sektör raporu”, T.C. UDHB TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türkiye, Rap. 30, 2012.
- [13] Anonim, (2018, 25 Kasım). Rail lines (total route-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.TOTL.KM/countries?display=default
- [14] Anonim, (2018, 25 Kasım). Railways, goods transported (million ton-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.GOOD.MT.K6
- [15] Anonim, (2018, 25 Kasım). Railways, passengers carried (million passenger-km). The World Bank. [Online]. Erişim: http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.PASG.KM