Research Article
BibTex RIS Cite

Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 96 - 109, 31.07.2013

Abstract

Düzce İli, Çilimli ilçesi, Karaçörtlen Köyü Yolu üzeri 5-5,5km’sinde A1(40° 54.756'K enlemi ve 31°1.066'E boylamı) ile A2(40° 54.660'K-31° 1.052'E) noktaları arasında kalan 180 metrelik yol hattı boyunca kayma yüzeyi derinliği, yer altı suyunu kalınlığı ve sağlam zeminin tespit edilebilmesi ve jeofizik-geoteknik parametrelerin belirlenmesi için arazide toplamda 6 adet Düşey Elektrik Sondaj Yöntemi(DES) ve 3 adet Sismik Kırılma Yöntemi ve 3 adet Masw yöntemi uygulanmıştır. Veriler 3 adet istasyondan toplanmış ve değerlendirilmiştir. DES verilerine göre; üstte özdirenci 60-256 Ώm arasında değişen örtü tabakasının varlığı, onun altında özdirenci 112-1695 Ώm arasında değer alan çakıllı kum tabakası ve en altta ise 43,5-227 Ώm arasında değişen kumlu çakıllı birimin olduğu anlaşılmıştır.

Investigation of Landslide Risk of Karaçörtlen Village Road Border in Düzce

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 96 - 109, 31.07.2013

Abstract

In this study, six Vertical Electrical Drilling and three seismic refraction and three Masw of geophsical methods were applied to determine the geotechnical and geophysical parameters and to establish the depth of landslide, the thickness of groundwater and solid soils along the road of 180 meters between the points A1(40° 54.756'N latitude and 31°1.066'E longitude), A2( 40° 54.660'N-31° 1.052'E ) on the Karaçörtlen village road of 5,5 Km in Çilimli district (Düzce). The data were collected from three stations and evaluated. According to the data of vertical electrical drilling, it was understood that there is top cover above the surface having the core resistance values changes between 60-256 Ωm and there is gravelly sand layer below the top cover having the core resistance values changes between 112 and 1695 Ωm and in the lowest layer, there are sandy gravelly units having the core resistance values changes between43.5-227 Ωm, respectively.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Ali Ateş This is me

Publication Date July 31, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ateş, A. (2013). Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 1(1), 96-109.
AMA Ateş A. Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması. DUBİTED. July 2013;1(1):96-109.
Chicago Ateş, Ali. “Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 1, no. 1 (July 2013): 96-109.
EndNote Ateş A (July 1, 2013) Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 1 1 96–109.
IEEE A. Ateş, “Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması”, DUBİTED, vol. 1, no. 1, pp. 96–109, 2013.
ISNAD Ateş, Ali. “Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 1/1 (July 2013), 96-109.
JAMA Ateş A. Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması. DUBİTED. 2013;1:96–109.
MLA Ateş, Ali. “Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, vol. 1, no. 1, 2013, pp. 96-109.
Vancouver Ateş A. Düzce İli Karaçörtlen Köyü Yolu Hattı Heyelan Riskinin Jeofizik Yöntemlerle Araştırılması. DUBİTED. 2013;1(1):96-109.