Research Article
BibTex RIS Cite

Analysis of Attitude and Behaviors of Forest Products Industry in Düzce Towards Green Marketing

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, 633 - 643, 03.06.2015

Abstract

Protection of environment has gained importance increasingly with advent of technology. Due to the growing environmental concerns of people and non-governmental organizations manufacturing companies try to show the customers that they care for environment hoping to get competitive advantage. Thus companies have been increasingly attracted to the green marketing concept. This study is to explore attitude and behaviors of the forest products industry in Düzce towards green marketing. The study surveyed 66 forest products companies registered to the Düzce Chamber of Commerce and Industry in June-May, 2014. Statistical analyses revealed that forest products companies adopting the green marketing activities have succeeded greater customer satisfaction. Companies need to engage in green marketing and allocate financial resources because it offers more credibility. 

Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, 633 - 643, 03.06.2015

Abstract

Gelişen teknoloji ile birlikte çevrenin korunmasına verilen önem giderek artmaktadır. Hem bireysel hem de sivil toplum örgütlerinin çevreye karşı duyarlılığının günden güne artması sonucunda üretici konumunda bulunan işletmeler rakiplerinin önüne geçmek için çevreye daha fazla önem verdiklerini faaliyetlerinde tüketicilere yansıtmak istemektedirler. Bu bağlamda işletmelerin yeşil pazarlama kavramına olan ilgileri de günden güne artış göstermektedir. Yapılan bu çalışma Düzce orman ürünleri sanayi işletmelerinin yeşil pazarlama konusunda tutum ve davranışlarını belirlemeye yönelik bir araştırma niteliğindedir. Bu amaç doğrultusunda Ocak-Nisan 2014 döneminde Düzce ilinde Düzce Ticaret ve Sanayi Odasına Kayıtlı 66 orman endüstri işletmesinin anket yardımıyla incelenmesi hedeflenmiştir. İnceleme sonucunda yapılan istatitiksel analizlerle yeşil pazarlama konusunda Düzce orman ürünleri sanayi işletmelerinin yeşil pazarlama kapsamında yaptıkları faaliyetlerle daha yüksek bir tatmine ve müşteri memnuniyetine ulaştıkları belirlenmiştir. Yeşil pazarlama kapsamında işletmelerin daha fazla sorumluluk almaları gerektiği ve bunun sonucunda da daha yüksek finansmana gereksinim duydukları belirtilirken, işletmelerin yeşil pazarlamaya verecekleri önemle güvenilirliklerini arttıracağı görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Tarık Gedik

Muhammet Çil

Zahide Başak This is me

Şeyma Yıldız This is me

Publication Date June 3, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Gedik, T., Çil, M., Başak, Z., Yıldız, Ş. (2015). Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology, 3(2), 633-643.
AMA Gedik T, Çil M, Başak Z, Yıldız Ş. Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. DUBİTED. July 2015;3(2):633-643.
Chicago Gedik, Tarık, Muhammet Çil, Zahide Başak, and Şeyma Yıldız. “Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum Ve Davranışlarının İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 3, no. 2 (July 2015): 633-43.
EndNote Gedik T, Çil M, Başak Z, Yıldız Ş (July 1, 2015) Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology 3 2 633–643.
IEEE T. Gedik, M. Çil, Z. Başak, and Ş. Yıldız, “Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi”, DUBİTED, vol. 3, no. 2, pp. 633–643, 2015.
ISNAD Gedik, Tarık et al. “Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum Ve Davranışlarının İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 3/2 (July 2015), 633-643.
JAMA Gedik T, Çil M, Başak Z, Yıldız Ş. Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. DUBİTED. 2015;3:633–643.
MLA Gedik, Tarık et al. “Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum Ve Davranışlarının İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology, vol. 3, no. 2, 2015, pp. 633-4.
Vancouver Gedik T, Çil M, Başak Z, Yıldız Ş. Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. DUBİTED. 2015;3(2):633-4.