Research Article
BibTex RIS Cite

Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi

Year 2020, Volume: 8 Issue: 3, 1948 - 1956, 31.07.2020
https://doi.org/10.29130/dubited.698173

Abstract

Titreşim ve gürültü gerek günlük hayatta gerekse enerji üretim ve dönüşüm sistemlerinde istenmeyen etkilerdir. Bu çalışmada, motorun temel işletme parametrelerinden olan motor devri ve yükünün buji ile ateşlemeli bir motorda gürültü ve titreşime etkisi ele alınmıştır. Çalışma deneysel olarak iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk olarak yüksüz motor şartlarında farklı motor devirlerinde deneyler yapılmıştır. İkinci aşamada sabit motor devrinde (1750 rpm) motor farklı yüklerde çalıştırılmıştır. Bu deney 2500 rpm motor devrinde de tekrarlanmıştır. Yapılan deneylerde elde edilen sonuçlar hem motor devrinin hem de motor yükünün titreşim ve gürültüyü arttırdığı görülmüştür.

References

  • [1] S. Sarıdemir, N. Alçelik ve İ. Uygur, “Biyodizel-Dizel Yakıt Karışımlarının Motor Titreşimine Olan Etkisinin İncelenmesi,” Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, c. 13, s. 4, ss. 103-110, 2016.
  • [2] N. S. Ahirrao, S. P. Bhosle and D. V. Nehete, “Dynamics and Vibration Measurements in Engines,” Procedia Manufacturing, c. 20, ss. 434-439, 2018.
  • [3] C. Patel, N. Tiwari and A. K. Agarwal, “Experimental Investigations of Soyabean and Rapeseed Svo and Biodiesels on Engine Noise, Vibrations, and Engine Characteristics,” Fuel, c. 238, ss. 86-97, 2019.
  • [4] P. O. A. L. Davies and K. R. Holland, “I.C. Engine Intake and Exhaust Noise Assessment,” Journal of Sound and Vibration, c. 223, s. 3, ss. 425-444, 1999.
  • [5] J. G. Ih and K. S. Peat, “On the Causes of Negative Source Impedance in the Measurement of Intake and Exhaust Noise Sources,” Applied Acoustics, c. 63, ss. 153-171, 2002.
  • [6] N. Gültekin, M. Mayda ve M. Kilit, “Benzin ve Dizel Motorlarda Devir Sayısının Titreşime Olan Etkisinin İncelenmesi,” BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, c. 6, s. 2, ss. 39-43, 2017.
  • [7] S. Sarıdemir, F. Polat ve M. Kılınçel, “Motor Devir ve Yükünün Titreşim ve Gürültü Emisyonuna Olan Etkisinin İncelenmesi,” El-Cezeri Fen ve Mühendislik Dergisi, c. 3, s. 3, ss. 459-466, 2016.
  • [8] H. Karabulut, E. Öztürk ve C. Çınar, “Tek Silindirli Dört Zamanlı Bir Dizel Motorunun Dinamik Modeli ve Titreşimlerinin İncelenmesi,” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 26, s. 1, ss. 173-183, 2011.
  • [9] E. Öztürk ve H. Karabulut, “Tek Silindirli Bir Dizel Motorunun Dinamik ve Titreşim Analizleri,” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 27, s. 3, ss. 491-500, 2012.
  • [10] İ. Esen ve İ. Tacir, “Ev Tipi Çamaşır Makinasında Titreşim Analizi,” Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 443-452, 2016.
  • [11] M. R. Seifi, S. R. Hassan-Beygi, B. Ghobadian, U. Desideri and M. Antonelli, “Experimental Investigation of a Diesel Engine Power, Torque and Noise Emission Using Water-Diesel Emulsions,” Fuel, c. 166, ss. 392-399, 2016.
  • [12] D. P. Satsangi and N. Tiwari, “Experimental Investigation on Combustion, Noise, Vibrations, Performance and Emissions Characteristics of Diesel/N-Butanol Blends Driven Genset Engine,” Fuel, c. 221, ss. 44-60, 2018.
  • [13] A. Taghizadeh-Alisaraei, B. Ghobadian, T. Tavakoli-Hashjin and S. S. Mohtasebi, “Vibration Analysis of a Diesel Engine Using Biodiesel and Petrodiesel Fuel Blends,” Fuel, c. 102, ss. 414–422, 2012.
  • [14] E. Uludamar, E, Tosun and K. Aydın, “Experimental and Regression Analysis of Noise and Vibration of a Compression Ignition Engine Fuelled with Various Biodiesels,” Fuel, c. 177, ss. 326–333, 2016.
  • [15] S. Sarıdemir, “The Effect of Dwell Angle on Vibration Characteristics of Camshaft Bearing Housings,” Journal of Mechanical Science and Technology, c. 27, s. 12, ss. 3571-3577, 2013.
  • [16] S. Sarıdemir and H. Saruhan, “Experimental Analysis of Maximum Valve Lift Effects in Cam-Follower System for Internal Combustion Engines,” Journal of Mechanical Science and Technology, c. 28, s. 9, ss. 3443-3448, 2014.

Experimental Investigation of the Effect of Engine Speed and Load on Engine Vibrations and Noise in a Single Point Injection Spark Ignition Engine

Year 2020, Volume: 8 Issue: 3, 1948 - 1956, 31.07.2020
https://doi.org/10.29130/dubited.698173

Abstract

Vibration and noise are undesirable effects in both daily life and energy production and conversion systems. In this study, the effects of engine speed and engine load, which are main operating parameters of the engine, on the noise and vibration were discussed in a spark ignition engine. The study was carried out experimentally in two stages. Firstly, experiments were carried out at different engine speeds under no-load engine conditions. In the second stage, the engine was operated at different loads at constant engine speed (1750 rpm). This experiment was repeated at 2500 rpm engine speed. The results obtained from the experiments have shown that both engine speed and engine load increase vibration and noise.

References

  • [1] S. Sarıdemir, N. Alçelik ve İ. Uygur, “Biyodizel-Dizel Yakıt Karışımlarının Motor Titreşimine Olan Etkisinin İncelenmesi,” Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, c. 13, s. 4, ss. 103-110, 2016.
  • [2] N. S. Ahirrao, S. P. Bhosle and D. V. Nehete, “Dynamics and Vibration Measurements in Engines,” Procedia Manufacturing, c. 20, ss. 434-439, 2018.
  • [3] C. Patel, N. Tiwari and A. K. Agarwal, “Experimental Investigations of Soyabean and Rapeseed Svo and Biodiesels on Engine Noise, Vibrations, and Engine Characteristics,” Fuel, c. 238, ss. 86-97, 2019.
  • [4] P. O. A. L. Davies and K. R. Holland, “I.C. Engine Intake and Exhaust Noise Assessment,” Journal of Sound and Vibration, c. 223, s. 3, ss. 425-444, 1999.
  • [5] J. G. Ih and K. S. Peat, “On the Causes of Negative Source Impedance in the Measurement of Intake and Exhaust Noise Sources,” Applied Acoustics, c. 63, ss. 153-171, 2002.
  • [6] N. Gültekin, M. Mayda ve M. Kilit, “Benzin ve Dizel Motorlarda Devir Sayısının Titreşime Olan Etkisinin İncelenmesi,” BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, c. 6, s. 2, ss. 39-43, 2017.
  • [7] S. Sarıdemir, F. Polat ve M. Kılınçel, “Motor Devir ve Yükünün Titreşim ve Gürültü Emisyonuna Olan Etkisinin İncelenmesi,” El-Cezeri Fen ve Mühendislik Dergisi, c. 3, s. 3, ss. 459-466, 2016.
  • [8] H. Karabulut, E. Öztürk ve C. Çınar, “Tek Silindirli Dört Zamanlı Bir Dizel Motorunun Dinamik Modeli ve Titreşimlerinin İncelenmesi,” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 26, s. 1, ss. 173-183, 2011.
  • [9] E. Öztürk ve H. Karabulut, “Tek Silindirli Bir Dizel Motorunun Dinamik ve Titreşim Analizleri,” Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 27, s. 3, ss. 491-500, 2012.
  • [10] İ. Esen ve İ. Tacir, “Ev Tipi Çamaşır Makinasında Titreşim Analizi,” Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 4, s. 2, ss. 443-452, 2016.
  • [11] M. R. Seifi, S. R. Hassan-Beygi, B. Ghobadian, U. Desideri and M. Antonelli, “Experimental Investigation of a Diesel Engine Power, Torque and Noise Emission Using Water-Diesel Emulsions,” Fuel, c. 166, ss. 392-399, 2016.
  • [12] D. P. Satsangi and N. Tiwari, “Experimental Investigation on Combustion, Noise, Vibrations, Performance and Emissions Characteristics of Diesel/N-Butanol Blends Driven Genset Engine,” Fuel, c. 221, ss. 44-60, 2018.
  • [13] A. Taghizadeh-Alisaraei, B. Ghobadian, T. Tavakoli-Hashjin and S. S. Mohtasebi, “Vibration Analysis of a Diesel Engine Using Biodiesel and Petrodiesel Fuel Blends,” Fuel, c. 102, ss. 414–422, 2012.
  • [14] E. Uludamar, E, Tosun and K. Aydın, “Experimental and Regression Analysis of Noise and Vibration of a Compression Ignition Engine Fuelled with Various Biodiesels,” Fuel, c. 177, ss. 326–333, 2016.
  • [15] S. Sarıdemir, “The Effect of Dwell Angle on Vibration Characteristics of Camshaft Bearing Housings,” Journal of Mechanical Science and Technology, c. 27, s. 12, ss. 3571-3577, 2013.
  • [16] S. Sarıdemir and H. Saruhan, “Experimental Analysis of Maximum Valve Lift Effects in Cam-Follower System for Internal Combustion Engines,” Journal of Mechanical Science and Technology, c. 28, s. 9, ss. 3443-3448, 2014.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Tolga Topgül 0000-0003-1347-9594

Suat Sarıdemir 0000-0002-6028-1073

Çağatay Zaman This is me 0000-0003-1479-4326

Publication Date July 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Topgül, T., Sarıdemir, S., & Zaman, Ç. (2020). Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology, 8(3), 1948-1956. https://doi.org/10.29130/dubited.698173
AMA Topgül T, Sarıdemir S, Zaman Ç. Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi. DUBİTED. July 2020;8(3):1948-1956. doi:10.29130/dubited.698173
Chicago Topgül, Tolga, Suat Sarıdemir, and Çağatay Zaman. “Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri Ve Yükünün Motor Titreşimleri Ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 8, no. 3 (July 2020): 1948-56. https://doi.org/10.29130/dubited.698173.
EndNote Topgül T, Sarıdemir S, Zaman Ç (July 1, 2020) Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi. Duzce University Journal of Science and Technology 8 3 1948–1956.
IEEE T. Topgül, S. Sarıdemir, and Ç. Zaman, “Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi”, DUBİTED, vol. 8, no. 3, pp. 1948–1956, 2020, doi: 10.29130/dubited.698173.
ISNAD Topgül, Tolga et al. “Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri Ve Yükünün Motor Titreşimleri Ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology 8/3 (July 2020), 1948-1956. https://doi.org/10.29130/dubited.698173.
JAMA Topgül T, Sarıdemir S, Zaman Ç. Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi. DUBİTED. 2020;8:1948–1956.
MLA Topgül, Tolga et al. “Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri Ve Yükünün Motor Titreşimleri Ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi”. Duzce University Journal of Science and Technology, vol. 8, no. 3, 2020, pp. 1948-56, doi:10.29130/dubited.698173.
Vancouver Topgül T, Sarıdemir S, Zaman Ç. Tek Nokta Enjeksiyonlu Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Motor Devri ve Yükünün Motor Titreşimleri ve Gürültüye Etkisinin Deneysel İncelenmesi. DUBİTED. 2020;8(3):1948-56.