Öz
Günümüz
modern dünyasında mekân, geleneksel tecrübenin dışında kapitalist tüketim
mantığı çerçevesinde yeniden üretilmekte ve tüketilmektedir. Bu süreçte
geleneksel tecrübeyle bağları kopartılan mekân, çok yönlü bir şekilde
araçsallaştırılmaktadır. Görsel ve işitsel ağlardaki teknolojik gelişmeler,
mekânın albenisini artırmakta ve mekânı sosyal statü arayışındakilerin önemli
bir göstergesi haline getirmektedir. Elit mekânların kendilerine özgü
konseptleri, kaliteli hizmet anlayışı, zengin menüleri, alkollü-alkolsüz ve
canlı müzik hizmetleri ile kendilerini ayrıcalıklı bir konuma taşımaktadır. Bu çalışmada,
sosyal statü arayışı ile elit kafelerin simgesel göstergeleri arasındaki
ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu
saha çalışmasında görüşmeler, yüz yüze ve derinlemesine yapılan mülakatlardan
oluşmaktadır. Katılımcılarla yapılan görüşmelerden ortaya çıkan verilerin daha
iyi anlaşılması için, somut veriler üzerinde analizler yapılmıştır. Yapılan bu
analizler, nitel araştırma teknikleri çerçevesinde yürütülmüştür.
Anahtar
Kelimeler: Mekân, Elit Mekânlar, Kafeler, Statü, Statü
Arayışı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | April 12, 2019 |
Acceptance Date | May 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 17 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.