Bu çalışma erkeklerin toplumsal cinsiyet
normlarına uyumları ve psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Çalışma Toplumsal Cinsiyet Motivasyon Ölçeği (TCMÖ),
Psikolojik İyi Oluş Ölçeği (PİOÖ) ve Sosyo-Demografik veri formu kullanılarak
253 erkek katılımcı ile yürütülmüştür. Toplumsal Cinsiyet Motivasyonu ölçeği
kullanılarak feminen normlara içsel motivasyonlarla uyan, feminen normlara
dışsal motivasyonlarla uyan, maskülen normlara içsel motivasyonlarla uyan,
maskülen normlara dışsal motivasyonlarla uyan erkekler şeklinde dört değişken
elde edilmiştir. Bu değişkenler ve sosyo- demografik değişkenler kullanılarak,
hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre erkeklerde psikolojik
iyi oluşu yordayan değişkenler etki büyüklüğü sırasıyla, eğitim durumu (.24),
içsel motivasyonlarla feminen normlara uyum (.24), dışsal motivasyonlarla
maskülen normlara uyum (-16), içsel motivasyonlarla maskülen normlara uyum
(.14), dışsal motivasyonlarla feminen normlara uyum (-12) ve yaş (.10)
şeklindedir.
This study was conducted to understand the relationship between men's
conformity to gender norms and their psychological well-being. The study was
conducted with 253 men using the Gender Motivation Scale (GMS), Psychological
Well-Being Scale and Socio-Demographic Variables. Using
the Gender Motivational Scale, four variables were obtained: Men’s conformity
to feminine norms with intrinsic motivations, men’s conformity to feminine
norms with extrinsic motivations, men’s conformity to masculine norms with intrinsic
motivations, and men’s conformity to masculine norms with extrinsic
motivations. Hierarchical regression analysis was done using the and
socio-demographic variables. According to the results, the variables that
predict the psychological well-being of men in regard to the effect size are as
follows, education status (.24), conformity to feminine norms with intrinsic
motivations (.24), conformity to with masculine norms with extrinsic
motivations (-16), conformity to masculine norms with intrinsic motivations
(.14), conformity to feminine norms with extrinsic motivations (-12), age (.10)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2019 Issue: 2 |