Review
BibTex RIS Cite

Examination of Studies Conducted on Sports Management Students

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 80 - 99, 30.06.2025

Abstract

The main purpose of this study is to examine some academic studies conducted on sports management students in Turkey and to reveal the academic and professional profiles of the students. In particular, it is important to determine the extent to which sports management education contributes to the professional competencies of the students, to evaluate their career opportunities after graduation and to examine the perceptions of the students regarding this process. In this context, these studies conducted on sports management students reveal the areas in which sports management education needs to be developed and emphasize the need to develop strategies that will help students achieve their academic and professional goals. Theses conducted on sports management students in Turkey were examined in the study. Content analysis method was used to determine the research trend in this field. The universe of the study consists of postgraduate theses completed between 2016-2024 in the National Thesis Center of the Council of Higher Education (YÖKTEZ) database and focusing on sports management students. In addition to all these, during the data collection process, relevant theses were first identified using keywords such as "sports management", "sports management students", "sports management education" and "sports management career" in the YÖKTEZ database. In this context, the study group of the research consists of 11 postgraduate theses. Data were collected in the research by document review. For this purpose, theses were categorized according to the subjects focused on by the study in terms of year, method, findings and results and analyzed one by one. In this context, inferences were made on the main themes such as academic success, professional qualifications, career goals, post-graduation employment status, leadership and management skills of sports management students.
As a result of the evaluations, it was concluded that the main difficulties encountered by sports management students throughout the education process were various themes such as career expectations, leadership and management skills, and that job opportunities and career development processes within the sports sector after graduation were not sufficiently supported.

References

  • Adıgüzel, M. (2021). Türkiye’de genç işsizliği etkileyen faktörler. Econharran, 5(8), 100-129.
  • Akman, S. (2022). Spor yöneticiliği öğrencilerinin öz liderlik davranışları ile akademik motivasyonlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneği [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Al-Zoubi, M. (2016). The effect of the time management art on academic achievement among high school students in Jordan. Journal of Education and Practice, 7(5), 158-167.
  • Araç, I. E., ve Cihan, B. B. (2019). Spor yöneticiliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin sektörel beklenti, mesleki belirsizlik ve gelecek kaygılarının incelenmesi: Fenomonolojik bir çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • Ardahan, F. (2010). Sektör odaklı eğitim anlayışıyla Akdeniz Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümü’nde okuyan ve mezun öğrencilerinin bölüm tercihi ve aldıkları eğitim ile ilgili düşüncelerinin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2).
  • Atalay, A. (2020). İstihdam edilebilir miyim? Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin istihdam edilebilme algıları: Ardahan Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 245-257. https://doi.org/10.17155/omuspd.672280
  • Başalan İz, F. ve Aytur Özen, T. (2010). İntörn olmaya aday hemşirelik öğrencilerinde zaman yönetimi ve akademik başarı ilişkisinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 123-135.
  • Baygül, S. (2021). Spor yöneticiliği öğrencilerinde e-spor katılımı, dijital oyun bağımlılığı, akademik başarı, problem çözme becerisi ve yaşam tatmininin incelenmesi: Batı Akdeniz örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bıçakçı, G. (2022). Spor bilimleri fakülteleri öğrencileri ve akademik personelinin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boyalı, U., ve Aktaş, C. (2023). Dijital oyun ve sosyal etkileşim. TAM Akademi Dergisi, 2(2), 226-242. https://doi.org/10.58239/
  • Bowen, G.A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Canaydın, A. (2019). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin üniversitelerinin örgütsel imajına ilişkin algıları [Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Certo, S. C. (2003). Modern management. (9. Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Certo, S. C., ve Certo, S. T. (2006). Modern management. (10. Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Cihan, H. (2022). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin girişimcilik üzerine etkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Confort, G. (2005). Directory of undergraduate programs in sport management. Morgantown: Fitness information Technology.
  • Çubukcu, A., ve Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 25-41.
  • Dees, W. and Hall, T. (2012). Creating experiential learning opportunities for sport management students: The case of Grand Slam Marketing. Sport Management Education Journal, 6, 71-80.
  • Ehlınger, E. (2008). Health and health-related behaviors:Minnesota postsecondary students. Boynton:University of Minnesota.
  • Ekeland, E., Heıan, F., Hagen, K.B., Abbott, J., ve Nordheım, L. (2004). Exercise to improve self-esteem in children and young people. The Cochrane Database Syst Rev.(1)CD003683. Review.
  • Erdem, R. ve Kaya, S. (1998). Zaman yönetimi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 7(2), 99-120.
  • Granic, I., Lobel, A., ve Engels, R. C. M. E. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66-78. https://doi.org/10.1037/a0034857
  • Griffin, R.W. (2002). Management. (7. Baskı). Boston: Houghton Mifflin Company.
  • House, R. J., Hanges, P. J., Javidan, M., Dorfman, P. W., ve Gupta, V. (2004). Culture, Leadership, And Organizations: The Globe Study Of 62 Societies. Sage Publications.
  • Kaymakçı, Y. (2019). Spor yöneticiliği mezunlarının istihdam sorununa yönelik sektörel ihtiyaç analizi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kılıç, S. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin kişilik özellikleri ile sportmenlik yönelim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Kış sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılcıgil, E., Bilir, P., Özdinç, Ö., Eroğlu, K., ve Eroğlu, B. (2009). İki farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Kıcır, B. (2017). Eğitimli genç işsizliği üzerinden işsizlik kaygısına bir bakış. Çalışma ve Toplum Dergisi, 54(3), 1369-1391.
  • Koç, Ş. (1992). Neden spor bilimleri fakültesi. Journal of Physical Education and Sports Studies, 3(9-12), 11-16.
  • Krotee, L. M., ve Bucher, C.A. (2007). Spor yönetimi. (S. Köseoğlu, Çev.) İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Kuran, K. (2002). Öğretmenlik mesleği giriş. Ankara: Mikro Basım.
  • Miqdadi F., Mohammad A., T., ve Elmousel N. (2014). The Relationship between Time Management and the Academic Performance of Students from the Petroleum Institute in Abu Dhabi, the UAE. [Konferans sunumu]. Paper presented at the ASEE Zone, University of Bridgeport, Bridgpeort, CT, USA.
  • Miragaia, D.A.M. and Soares, J.A.P. (2017). Higher education in sport management: A systematic review of research topics and trends. Journal of Hospitality Leisure Sport and Tourisim Education, 21, 101-116.
  • Naylor, J. (2004). Management.(2. Baskı). England: Pearson Education Limited.
  • Neck, C. P., ve Houghton, J. D. (2006). Two decades of self-leadership theory and research: Past developments, present trends, and future possibilities. Journal of Managerial Psychology, 21(4), 270-295.
  • Nıcholson, M., Hoye, R., ve Houlıhan, B. (2011). Introduction. ınside: Participation ın sport: ınternational policy perspective. (Edt: Nicholson M, Hoye R, Houlihan B). New York: Routledge
  • Özmen, Ç. (2015). Rekreasyon ve spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, M. (2015). Beden eğitimi ve sporyüksekokulu spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin bireyci toplulukçu kültür bağlamında girişimcilik özelliklerinin değerlendirilmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekel, A. (2016). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerinin akademik öz yeterlilikleri ve üniversite yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pepe, B., ve Aydın, A.D. (2022). Spor yöneticiliği bölümünde okuyan öğrencilerin mesleki kaygılarının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 26-30-31.
  • Pepe, B. (2023). Spor yöneticiliği öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarı ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Robert, H.E., ve Foti, R.J. (1998). Evaluating the ınteraction between self- leadership and work structure in predicting job satisfaction. Journal of Business and Psychology, 12(3), 257-267.
  • Sarıkol, E., ve Hoşver, P. U. (2023). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin iş bulma kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 106-111.
  • Selağzı, S., ve Çepikkurt, F. (2014). Antrenör ve sporcu iletişim düzeylerinin belirlenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 11-18.
  • Stoldt, G.C., Dittmore, S.W. and Pedersen, P.M. (2014). Communication in the sport ındustry. USSA: Human Kinetics
  • Sunay, H. (1998). Spor yöneticilerinin nitelikleri ve eğitimi. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 1, 59 – 68.
  • Sunay, H. (2018). Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’daki bazı üniversitelerde uygulanan spor yöneticiliği lisans eğitim programlarının karşılaştırmalı incelenmesi. Spormetre, 16(3), 166–186.
  • Turhan, F.H., İnce, U., Aydoğmuş, M., ve Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • UF (2020). Careers with a sport management degree. Retrieved: 29.03.2020, https://sm.hhp.ufl.edu/news/careers-with-a-sports-management-degree/
  • Watt, D.C. (1998). Sport management and administration. Canada: E&FN SPON
  • Williams, J. and Parker, H.M. (2016). Integration of experiential learning and leadership development in a sport management classroom. Sport Management Education Journal, 10, 54-63.
  • Yaman, Ö. (2023). Spor yöneticiliği öğrencilerinin iletişim becerilerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yetim, A. (2014). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi,
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., ve Caz, Ç. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kariyer planlamaları ile iş bulma kaygıları arasındaki ilişki. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-52.
  • Yoldaş, H. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin değer yargılarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yüksel, Ş. (2019). Spor yöneticiliği öğrencilerinin feminen (kadınsı) ve maskülen (erkeksi) spor branşlarına göre öz-liderlik ve cinsiyet rolleri açısından incelenmesi: Batı Akdeniz örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

SPOR YÖNETİCİLİĞİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 80 - 99, 30.06.2025

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’deki spor yöneticiliği öğrencileri üzerine yapılmış olan bazı akademik çalışmalar incelenerek, öğrencilerin akademik ve mesleki profillerini ortaya koymaktır. Özellikle spor yönetimi eğitiminin öğrencilerin mesleki yeterliliklerine ne ölçüde katkı sağladığı, mezuniyet sonrası kariyer olanaklarının değerlendirilmesi ve öğrencilerin bu sürece ilişkin algılarının incelenmesi önem arz etmektedir. Bu kapsamda spor yöneticiliği öğrencilerine yönelik yapılan bu incelemeler, spor yönetimi eğitiminin geliştirilmesi gereken alanlarını ortaya koymakta ve öğrencilerin akademik ve mesleki hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak stratejiler geliştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Çalışmada Türkiye'deki spor yöneticiliği öğrencilerine yönelik yapılan tezler incelenmiştir. Bu alandaki araştırma eğilimini tespit etmeye dönük içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi (YÖTEZ) veri tabanında yer alan ve spor yönetimi öğrencilerini konu alan 2016-2024 yılları arasında tamamlanmış lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Tüm bunlarla beraber veri toplama sürecinde, öncelikle YÖKTEZ veri tabanında " spor yöneticiliği", " spor yönetimi öğrencileri", " spor yönetimi eğitimi" ve "spor yönetimi kariyer" gibi anahtar kelimeler kullanılarak ilgili tezler tespit edilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunu 11 lisansüstü tezi oluşturmuştur. Araştırmada veriler doküman incelemesi ile toplanmıştır. Bu amaçla tezler; yıl, yöntem, bulgular ve sonuç bakımından çalışmanın odaklandığı konulara göre kategorize edilerek tek tek analiz edilmiştir. Bu kapsamda spor yöneticiliği öğrencilerinin akademik başarıları, mesleki yeterlilikleri, kariyer hedefleri, mezuniyet sonrası istihdam durumları, liderlik ve yönetim becerileri gibi başlıca temalar üzerine çıkarımlarda bulunulmuştur. Yapılan değerlendirmeler sonucunda spor yöneticiliği öğrencilerinin eğitim süreci boyunca karşılaştıkları başlıca zorluklar, kariyer beklentileri, liderlik ve yönetim becerileri gibi çeşitli temalar olduğu, mezuniyet sonrası spor sektörü içerisinde iş bulma olanakları ve kariyer gelişim süreçlerinin yeterince desteklenmediği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adıgüzel, M. (2021). Türkiye’de genç işsizliği etkileyen faktörler. Econharran, 5(8), 100-129.
  • Akman, S. (2022). Spor yöneticiliği öğrencilerinin öz liderlik davranışları ile akademik motivasyonlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneği [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Al-Zoubi, M. (2016). The effect of the time management art on academic achievement among high school students in Jordan. Journal of Education and Practice, 7(5), 158-167.
  • Araç, I. E., ve Cihan, B. B. (2019). Spor yöneticiliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin sektörel beklenti, mesleki belirsizlik ve gelecek kaygılarının incelenmesi: Fenomonolojik bir çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • Ardahan, F. (2010). Sektör odaklı eğitim anlayışıyla Akdeniz Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümü’nde okuyan ve mezun öğrencilerinin bölüm tercihi ve aldıkları eğitim ile ilgili düşüncelerinin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2).
  • Atalay, A. (2020). İstihdam edilebilir miyim? Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin istihdam edilebilme algıları: Ardahan Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 245-257. https://doi.org/10.17155/omuspd.672280
  • Başalan İz, F. ve Aytur Özen, T. (2010). İntörn olmaya aday hemşirelik öğrencilerinde zaman yönetimi ve akademik başarı ilişkisinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 123-135.
  • Baygül, S. (2021). Spor yöneticiliği öğrencilerinde e-spor katılımı, dijital oyun bağımlılığı, akademik başarı, problem çözme becerisi ve yaşam tatmininin incelenmesi: Batı Akdeniz örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bıçakçı, G. (2022). Spor bilimleri fakülteleri öğrencileri ve akademik personelinin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boyalı, U., ve Aktaş, C. (2023). Dijital oyun ve sosyal etkileşim. TAM Akademi Dergisi, 2(2), 226-242. https://doi.org/10.58239/
  • Bowen, G.A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Canaydın, A. (2019). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin üniversitelerinin örgütsel imajına ilişkin algıları [Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Certo, S. C. (2003). Modern management. (9. Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Certo, S. C., ve Certo, S. T. (2006). Modern management. (10. Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Cihan, H. (2022). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin girişimcilik üzerine etkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Confort, G. (2005). Directory of undergraduate programs in sport management. Morgantown: Fitness information Technology.
  • Çubukcu, A., ve Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonları ile özliderlik düzeyleri arasındaki ilişki. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 25-41.
  • Dees, W. and Hall, T. (2012). Creating experiential learning opportunities for sport management students: The case of Grand Slam Marketing. Sport Management Education Journal, 6, 71-80.
  • Ehlınger, E. (2008). Health and health-related behaviors:Minnesota postsecondary students. Boynton:University of Minnesota.
  • Ekeland, E., Heıan, F., Hagen, K.B., Abbott, J., ve Nordheım, L. (2004). Exercise to improve self-esteem in children and young people. The Cochrane Database Syst Rev.(1)CD003683. Review.
  • Erdem, R. ve Kaya, S. (1998). Zaman yönetimi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 7(2), 99-120.
  • Granic, I., Lobel, A., ve Engels, R. C. M. E. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66-78. https://doi.org/10.1037/a0034857
  • Griffin, R.W. (2002). Management. (7. Baskı). Boston: Houghton Mifflin Company.
  • House, R. J., Hanges, P. J., Javidan, M., Dorfman, P. W., ve Gupta, V. (2004). Culture, Leadership, And Organizations: The Globe Study Of 62 Societies. Sage Publications.
  • Kaymakçı, Y. (2019). Spor yöneticiliği mezunlarının istihdam sorununa yönelik sektörel ihtiyaç analizi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kılıç, S. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin kişilik özellikleri ile sportmenlik yönelim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Kış sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılcıgil, E., Bilir, P., Özdinç, Ö., Eroğlu, K., ve Eroğlu, B. (2009). İki farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Kıcır, B. (2017). Eğitimli genç işsizliği üzerinden işsizlik kaygısına bir bakış. Çalışma ve Toplum Dergisi, 54(3), 1369-1391.
  • Koç, Ş. (1992). Neden spor bilimleri fakültesi. Journal of Physical Education and Sports Studies, 3(9-12), 11-16.
  • Krotee, L. M., ve Bucher, C.A. (2007). Spor yönetimi. (S. Köseoğlu, Çev.) İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Kuran, K. (2002). Öğretmenlik mesleği giriş. Ankara: Mikro Basım.
  • Miqdadi F., Mohammad A., T., ve Elmousel N. (2014). The Relationship between Time Management and the Academic Performance of Students from the Petroleum Institute in Abu Dhabi, the UAE. [Konferans sunumu]. Paper presented at the ASEE Zone, University of Bridgeport, Bridgpeort, CT, USA.
  • Miragaia, D.A.M. and Soares, J.A.P. (2017). Higher education in sport management: A systematic review of research topics and trends. Journal of Hospitality Leisure Sport and Tourisim Education, 21, 101-116.
  • Naylor, J. (2004). Management.(2. Baskı). England: Pearson Education Limited.
  • Neck, C. P., ve Houghton, J. D. (2006). Two decades of self-leadership theory and research: Past developments, present trends, and future possibilities. Journal of Managerial Psychology, 21(4), 270-295.
  • Nıcholson, M., Hoye, R., ve Houlıhan, B. (2011). Introduction. ınside: Participation ın sport: ınternational policy perspective. (Edt: Nicholson M, Hoye R, Houlihan B). New York: Routledge
  • Özmen, Ç. (2015). Rekreasyon ve spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, M. (2015). Beden eğitimi ve sporyüksekokulu spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin bireyci toplulukçu kültür bağlamında girişimcilik özelliklerinin değerlendirilmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekel, A. (2016). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerinin akademik öz yeterlilikleri ve üniversite yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pepe, B., ve Aydın, A.D. (2022). Spor yöneticiliği bölümünde okuyan öğrencilerin mesleki kaygılarının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 26-30-31.
  • Pepe, B. (2023). Spor yöneticiliği öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarı ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Robert, H.E., ve Foti, R.J. (1998). Evaluating the ınteraction between self- leadership and work structure in predicting job satisfaction. Journal of Business and Psychology, 12(3), 257-267.
  • Sarıkol, E., ve Hoşver, P. U. (2023). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin iş bulma kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 106-111.
  • Selağzı, S., ve Çepikkurt, F. (2014). Antrenör ve sporcu iletişim düzeylerinin belirlenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 11-18.
  • Stoldt, G.C., Dittmore, S.W. and Pedersen, P.M. (2014). Communication in the sport ındustry. USSA: Human Kinetics
  • Sunay, H. (1998). Spor yöneticilerinin nitelikleri ve eğitimi. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 1, 59 – 68.
  • Sunay, H. (2018). Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’daki bazı üniversitelerde uygulanan spor yöneticiliği lisans eğitim programlarının karşılaştırmalı incelenmesi. Spormetre, 16(3), 166–186.
  • Turhan, F.H., İnce, U., Aydoğmuş, M., ve Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • UF (2020). Careers with a sport management degree. Retrieved: 29.03.2020, https://sm.hhp.ufl.edu/news/careers-with-a-sports-management-degree/
  • Watt, D.C. (1998). Sport management and administration. Canada: E&FN SPON
  • Williams, J. and Parker, H.M. (2016). Integration of experiential learning and leadership development in a sport management classroom. Sport Management Education Journal, 10, 54-63.
  • Yaman, Ö. (2023). Spor yöneticiliği öğrencilerinin iletişim becerilerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yetim, A. (2014). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi,
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., ve Caz, Ç. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kariyer planlamaları ile iş bulma kaygıları arasındaki ilişki. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 39-52.
  • Yoldaş, H. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin değer yargılarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yüksel, Ş. (2019). Spor yöneticiliği öğrencilerinin feminen (kadınsı) ve maskülen (erkeksi) spor branşlarına göre öz-liderlik ve cinsiyet rolleri açısından incelenmesi: Batı Akdeniz örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology of Sports
Journal Section Derleme
Authors

Bayram Kaya 0000-0003-0249-5572

Demet Yağci 0009-0000-4124-6195

Publication Date June 30, 2025
Submission Date March 27, 2025
Acceptance Date June 12, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kaya, B., & Yağci, D. (2025). SPOR YÖNETİCİLİĞİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Dünya Multidisipliner Araştırmalar Dergisi, 8(1), 80-99.