Çalışmada
unimodal ve multimodal taşımacılık rotaları karşılaştırılmaktadır. Rota
optimizasyonunda, ulaşım coğrafyasının etkisi oldukça önemlidir. Bu çalışmada
Türkiye’de güneyden kuzeye rota seçimi farklı güzergâh seçim kriterlerine bağlı
olarak ele alınmaktadır. Bu amaçla Hatay’dan Trabzon’a taşınan filtre yükü için
vaka çalışması yapılmaktadır. Bunun için öncelikle olası iki unimodal ve üç
multimodal güzergâh rotası oluşturulmaktadır. Rotalar, yakıt tüketimi, maliyet,
taşıma süresi, karbondioksit salınımı gibi performans kriterlerine bağlı olarak
analiz edilmektedir. Performans indeksi değerlerine göre rotalar
karşılaştırıldığında, performansı en yüksek rota %91,16-73,35 performans
aralığı ile multimodal 1 güzergâhı çıkmaktadır. Unimodal taşımacılığın
yapılamadığı iki nokta arasında multimodal taşımacılık ile ulaşım türlerinin
pozitif yanları ortaya çıkarılarak negatif durumlar ortadan kaldırılabilir.
Hatay ve Trabzon arasında unimodal demiryolu taşımacılığının yapılamamasından
kaynaklı olarak demiryolu taşımacılığının pozitif yanları ancak multimodal
taşımacılık kullanılarak rotalara yansıtılabilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2020 |
Submission Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 |