Çalışmada
unimodal ve multimodal taşımacılık rotaları karşılaştırılmaktadır. Rota
optimizasyonunda, ulaşım coğrafyasının etkisi oldukça önemlidir. Bu çalışmada
Türkiye’de güneyden kuzeye rota seçimi farklı güzergâh seçim kriterlerine bağlı
olarak ele alınmaktadır. Bu amaçla Hatay’dan Trabzon’a taşınan filtre yükü için
vaka çalışması yapılmaktadır. Bunun için öncelikle olası iki unimodal ve üç
multimodal güzergâh rotası oluşturulmaktadır. Rotalar, yakıt tüketimi, maliyet,
taşıma süresi, karbondioksit salınımı gibi performans kriterlerine bağlı olarak
analiz edilmektedir. Performans indeksi değerlerine göre rotalar
karşılaştırıldığında, performansı en yüksek rota %91,16-73,35 performans
aralığı ile multimodal 1 güzergâhı çıkmaktadır. Unimodal taşımacılığın
yapılamadığı iki nokta arasında multimodal taşımacılık ile ulaşım türlerinin
pozitif yanları ortaya çıkarılarak negatif durumlar ortadan kaldırılabilir.
Hatay ve Trabzon arasında unimodal demiryolu taşımacılığının yapılamamasından
kaynaklı olarak demiryolu taşımacılığının pozitif yanları ancak multimodal
taşımacılık kullanılarak rotalara yansıtılabilmektedir.
Multimodal taşımacılık Rota optimizasyonu Unimodal taşımacılık Yük taşımacılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |