Dizel motorlarda enjeksiyon basıncı motor performansını, yakıt tüketimini ve emisyonlarını doğrudan etkilediğinden hassas ve etkili kontrolü gerekmektedir. Çünkü enjeksiyon basıncı, gerek yüksek basınç pompasının yapısından kaynaklanan gerekse enjeksiyon sırasında oluşan dalgalanmalar nedeniyle lineer olmayan, zaman değişkenli ve bozucu etkilerden çok çabuk etkilenen bir değişkendir. Bu nedenle geleneksel yöntemlerle, özellikle anlık ve büyük ölçekli yük değişimi sırasında hassas bir basınç kontrolü sağlanamadığı için motorun ihtiyaç duyduğu yakıt doğru hesaplanamamakta dolayısıyla motor performansı ve emisyonları olumsuz etkilenmektedir. Bu çalışmanın amacı; common rail basıncının kontrol yöntemlerini incelemektir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |