Besides the growing environmental concerns, the social aspect of social responsibility has become
increasingly important for forest industry. This study explores the social responsibility demands and
expectations of forest products companies’ environment and especially those of consumers. The scope of study
is the forest products industry companies recorded in Turkey’s Top 500 and Second 500 Industrial Enterprises
listed by The Istanbul Chamber of Industry (ISO). According to the consumers, foremost issues for social
responsibility in forest products industry are the health, security and standardization for the production and use
of products. Forest products companies should adopt more holistic approach to the social responsiveness which
is an indispensable part of the contemporary business notion.
Orman ürünleri sanayi sektörü için çevresel ilgilerin artmasının yanı sıra, sosyal sorumluluğun sosyal
boyutunun önemi de giderek artmaya başlamıştır. Bu çalışmada, orman ürünleri sanayinde faaliyet gösteren
işletmelerin çevreden ve özellikle de tüketicilerden, sosyal sorumluluk kapsamında karşılaştıkları talep ve
beklentiler incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’de faaliyette bulunan ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) Büyük Sanayi
Kuruluşları listesinde ilk 500 ve ikinci 500 içinde yer alan orman ürünleri sanayi işletmelerini kapsamaktadır.
Katılımcılara göre sosyal sorumluluk kapsamında tüketicilerin beklentilerinin başında işletmelerde üretilen
ürünlerin sağlık, güvenlik ve standartlara uygun olarak üretilmesi ve kullanımının sağlanması gelmektedir.
Orman ürünleri sanayi sektörü işletmeleri, çağdaş işletmecilik anlayışının ayrılmaz bir parçası haline gelen
sosyal sorumluluk konusunda daha bütüncül bir yaklaşım benimsemeye başlamalıdırlar.
Journal Section | İç Anadolu’da Ağaçlandırma Çalışmaları |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 18, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 1 |
........