Abstract
Bireyin isinin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranısları kazandıracak ve kendini
devamlı olarak gelistirecek olan hizmet-içi eğitim ihtiyacı, günümüz rekabet ortamında
isletmelerin karsısına kaçınılmaz bir gerçek olarak çıkmaktadır. Bu arastırmada, CNR
fuar organizasyonunca Đstanbul’da düzenlenen Uluslararası ĐMOB Mobilya Fuarı’na
katılan ve Mobilya Sektöründe faaliyet gösteren toplam 156 isletme arastırma
kapsamına alınmıstır. Mobilya Sektöründe üretim yapan isletmelerde hizmet-içi eğitim
faaliyetlerine yönelik durum tespiti yapılmaya çalısılmıstır. Bunun için, isletme sahibi ve
yöneticilerine anket ve röportaj yöntemleri uygulanmıstır. Đsletmelerde yürütülen eğitim
faaliyetlerinin durumu ve ortaya çıkan problemlere yönelik çözüm önerileri verilmeye
çalısılmıstır.
Arastırma sonucunda; hizmet-içi eğitim faaliyetleri hakkında isletmelerin yeterli
bilgiye sahip olmadıkları belirlenmis; bunun yanında, eğitim veren kurulusların yeteri
kadar bilinmemesi ve eğitim verecek olan personelin bulunmaması da dikkat
çekmektedir. Zaman kaybı, eğitimin maliyeti, eğitimin gereksiz görülmesi, hizmet içi
eğitim veren sirketlere ulasım sorunu ve eğitimde denetim eksikliği gibi faktörlerin
isletmelerde problem olarak yasandığı ortaya çıkmıstır.